مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر فلپ هوشمند در ایرفویل نمونه هواپیمای جنگنده

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 در تحقیق حاضر, بعد از معرفی مفهوم هوشمندسازی و بررسی مدل های گوناگون نحوه انجام آن, از تیر یک سر گیردار جهت هوشمندسازی با استفاده از نرم افزار متلب استفاده شده و کد هوشمند ساز بر روی ایرفویل موردنظر اعمال شده است. بعد از فرآیند مدل سازی, در هر دو حالت دوبعدی و سه بعدی, و در زوایای فلپ متفاوت(0 الی 10 درجه), فرآیند شبکه بندی با استفاده از روش جبری H-grid در نرم افزار گمبیت انجام شد. جریان از نوع دایم, متلاطم, بی در رو, و تراکم ناپذیر فرض شده است و الگوریتم حل معادلات فشار مبنا انتخاب شده است. دلیل مطالعه سه بعدی در این تحقیق, ایجاد شرایط شبیه سازی دقیق تر و لحاظ نمودن اثرات سه بعدی می باشد. علاوه براین به دلیل نحوه خاص اتصال بال به بدنه در قسمت ریشه, مدل سازی بال به طور جداگانه, پیچیدگی های زیادی را تحمیل می کند. هم چنین مدل آشفتگی نیز k-ε در نظر گرفته شده است. در این تحقیق بررسی عملکرد فلپ هوشمند, در هر دو حالت نزدیک به زمین و شرایط آزاد صورت پذیرفته است. مقایسه نتایج و مشخصه های آیرودینامیکی بال با فلپ هوشمند و بال با فلپ معمولی در نرم افزار فلوینت, نشان می دهد که ضریب برآ به صورت قابل ملاحظه ای(در حدود 16 درصد) افزایش یافته است, اما تغییرات ضریب پسا بسیار ناچیز می باشد که در نهایت منجر به بهبود چشم گیر نسبت ضریب برآ به پسا(L/D) شده است. هم چنین بررسی گرادیان های فشار و سرعت در مقاطع مختلف, نشان می دهند که فرآیند هوشمند سازی بسیار موفق بوده و در مقایسه با فلپ معمولی توزیع بهتری صورت پذیرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی، میثم، خاکی، رضا، شمس طالقانی، سیدآرش، و قجر، ارسلان. (1399). بررسی تاثیر فلپ هوشمند در ایرفویل نمونه هواپیمای جنگنده. مهندسی هوانوردی، 22(2 )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/510621/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی میثم، خاکی رضا، شمس طالقانی سیدآرش، قجر ارسلان. بررسی تاثیر فلپ هوشمند در ایرفویل نمونه هواپیمای جنگنده. مهندسی هوانوردی[Internet]. 1399؛22(2 ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/510621/fa

    IEEE: کپی

    میثم ایزدی، رضا خاکی، سیدآرش شمس طالقانی، و ارسلان قجر، “بررسی تاثیر فلپ هوشمند در ایرفویل نمونه هواپیمای جنگنده،” مهندسی هوانوردی، vol. 22، no. 2 ، pp. 00–00، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510621/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button