مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

400
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

404
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی بهینه جاذب شوک MR برای ارابه فرود هواپیما

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 در پژوهش حاضر به طراحی بهینه یک جاذب شوک نیمه فعال مجهز به شیر MR به منظور کاربرد در ارابه فرود اصلی هواپیما پرداخته می شود. در فاز اول این طراحی, ابتدا در حالت غیر فعال بودن جاذب و بر مبنای معیار طراحی نمودار نیرو-جابجایی و در نظر گرفتن یک مقدار بیشینه فشار گاز, ابعاد سیلندر اصلی, سیلندر پیستون, عرض اوریفیس, شعاع و طول شیر مشخص می گردند. در ادامه و در فاز دوم طراحی, با استفاده از اطلاعات به دست آمده در فاز اول و بر مبنای معیارهای عملکردی شیر MR و اصل عدم اشباع مغناطیسی شیر در استفاده حداکثری از ظرفیت کاری سیال MR, طراحی بهینه شیر MR در حجم ثابت شیر و حالت فعال بودن جاذب شوک صورت می پذیرد. در مسیر طراحی اثر پارامترهای هندسی بر روی نیروی جاذب شوک نیز مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده می شود که عرض اوریفیس مؤثرترین و حساس ترین پارامتر هندسی در این رابطه می باشد. طراحی بهینه جاذب شوک MR ارابه فرود اصلی هواپیما بر اساس معیارهای عملکردی شیر MR و همچنین بررسی اثر پارامترهای هندسی شیر MR بر روی نیروهای جاذب شوک و خواص مغناطیسی شیر از جمله نوآوری های پژوهش حاضر می باشد. با توجه به اهمیت و کاربرد جاذب شوک MR, نتایج و دست آوردهای پژوهش حاضر می تواند علاوه بر مورد خاص مورد مطالعه یعنی ارابه فرود هواپیما, در سایر صنایع نیز مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورموید، علیرضا، ملک زاده فرد، کرامت، و رنجبر، محمدعلی. (1399). طراحی بهینه جاذب شوک MR برای ارابه فرود هواپیما. مهندسی هوانوردی، 22(2 )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/511664/fa

    Vancouver: کپی

    پورموید علیرضا، ملک زاده فرد کرامت، رنجبر محمدعلی. طراحی بهینه جاذب شوک MR برای ارابه فرود هواپیما. مهندسی هوانوردی[Internet]. 1399؛22(2 ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/511664/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا پورموید، کرامت ملک زاده فرد، و محمدعلی رنجبر، “طراحی بهینه جاذب شوک MR برای ارابه فرود هواپیما،” مهندسی هوانوردی، vol. 22، no. 2 ، pp. 00–00، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511664/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button