مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

445
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سهم عوامل بازار از قیمت نهایی محصولات کشاورزی با تاکید بر صادرات (مطالعه موردی استان فارس)

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 156

چکیده

 این مطالعه وضعیت سهم عوامل بازار از قیمت نهایی محصولات کشاورزی را با تاکید بر صادرات در استان فارس بررسی کرد. بدین منظور, شاخص های سهم عوامل بازاریابی, انواع حاشیه و انواع کارایی در دو بازار داخلی و بازار صادراتی محاسبه شد. بخشی از آمار و اطلاعات از طریق مراجعه به ادارات و سازمان های ذی ربط به دست آمد. بخشی دیگر از داده ها با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی و انجام مصاحبه و تکمیل پرسش نامه از 11 صادرکننده و 28 عمده-فروش محصولات کشاورزی جمع آوری شد. نتایج نشان داد در کلیه گروه های کالایی محصولات کشاورزی (به جز گروه کالایی گیاهان دارویی و صنعتی), تولیدکنندگان بیشترین سهم از قیمت نهایی را به خود اختصاص داده اند و به ترتیب, عمده فروشان, خرده فروشان و صادرکنندگان در رده های بعدی این تخصیص قرار دارند. نتایج این مطالعه در راستای توسعه بازار محصولات کشاورزی, بر بازار صادراتی تاکید دارد. در عین حال نتایج نشان داد با ورود اغلب گروه های کالایی محصولات کشاورزی به بازار صادراتی, سهم تولیدکنندگان از قیمت نهایی کاهش می یابد. لذا به منظور مقابله با این کاهش و در راستای تقویت سهم تولیدکنندگان از قیمت نهایی در بازار صادراتی, تشکیل تعاونی های بازاریابی تولیدکنندگان توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیروانیان، عبدالرسول. (1396). بررسی سهم عوامل بازار از قیمت نهایی محصولات کشاورزی با تاکید بر صادرات (مطالعه موردی استان فارس). اقتصاد کشاورزی و توسعه، 25(98 )، 131-156. SID. https://sid.ir/paper/511797/fa

    Vancouver: کپی

    شیروانیان عبدالرسول. بررسی سهم عوامل بازار از قیمت نهایی محصولات کشاورزی با تاکید بر صادرات (مطالعه موردی استان فارس). اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1396؛25(98 ):131-156. Available from: https://sid.ir/paper/511797/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرسول شیروانیان، “بررسی سهم عوامل بازار از قیمت نهایی محصولات کشاورزی با تاکید بر صادرات (مطالعه موردی استان فارس)،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 25، no. 98 ، pp. 131–156، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511797/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button