مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,370
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تعاونیهای روستایی در بازاریابی محصولات کشاورزی مطالعه موردی استان فارس

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 25

چکیده

 این مطالعه با هدف بررسی نقش شرکتهای تعاونی روستایی استان فارس در بازاریابی محصولات تولیدی اعضا و امکانات توسعه آن انجام گرفت. جامعه آماری مورد مطالعه شامل 765 عضو تعاونیهای روستایی در 17 تعاونی است. اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه از اعضای تعاونیهای منتخب شهرستانهای شیراز, داراب, اقلید, کازرون و مرودشت در سال 1384به دست آمد. در این مطالعه برای بررسی دقیق اثر ویژگیهای اعضا بر تمایل به مشارکت در انجام امور بازاریابی و فروش محصولات از طریق تعاونیها, از روش تحلیل تشخیصی استفاده شد.بر اساس یافته ها مشخص گردید که تعاونیهای روستایی در زمینه بازاریابی محصولات تولیدی اعضا نقش چندانی ندارند و توزیع کالاهای مصرفی و برخی نهاده ها مانند کود مهمترین فعالیت آنها را تشکیل می دهد؛ اما علی رغم این نقش اندک تعاونیها, اغلب اعضا مایلند با توجه به امتیازاتی همانند دریافت قیمت بالاتر و فروش مطمئن, محصول خود را از کانال تعاونیهای روستایی به فروش برسانند. یافته های تحقیق همچنین نشان داد که بیشتر اعضا به دلیل نیاز مالی, امکان نگهداری محصول و فروش آن پس از برداشت را ندارند و با توجه به حضور گسترده واسطه ها, بخش قابل ملاحظه ای از محصول اعضا قبل یا هنگام برداشت توسط این گروه ها خریداری می شود. مهمترین محدودیت تعاونیها در فعالیتهای بازاریابی کمبود امکانات مالی و فیزیکی است. در پایان مقاله, پیشنهادهایی به منظور رفع محدودیتها ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، بهاالدین، و فرج زاده، زکریا. (1389). نقش تعاونیهای روستایی در بازاریابی محصولات کشاورزی مطالعه موردی استان فارس. تعاون و کشاورزی (تعاون)، 21 - دوره جدید(1)، 1-25. SID. https://sid.ir/paper/93684/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی بهاالدین، فرج زاده زکریا. نقش تعاونیهای روستایی در بازاریابی محصولات کشاورزی مطالعه موردی استان فارس. تعاون و کشاورزی (تعاون)[Internet]. 1389؛21 - دوره جدید(1):1-25. Available from: https://sid.ir/paper/93684/fa

    IEEE: کپی

    بهاالدین نجفی، و زکریا فرج زاده، “نقش تعاونیهای روستایی در بازاریابی محصولات کشاورزی مطالعه موردی استان فارس،” تعاون و کشاورزی (تعاون)، vol. 21 - دوره جدید، no. 1، pp. 1–25، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93684/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button