Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

420
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

304
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جریان ترافیکی ناحیه تداخلی با استفاده از شبیه سازی

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 146

چکیده

ناحیه تداخلی از برخورد دو یا چند جریان ترافیکی که در حال عبور از بزرگراه هستند به وجود می آید. با توجه به ایجاد تاخیرات, وجود برخورد در این ناحیه از مشکلات آن می باشد. جهت برطرف ساختن این مشکلات نیاز است تا با ابزارهای مدلسازی ترافیکی بهینه ترین طرح را جهت کاهش تاخیرات و برخوردها ارائه نمود. در این مطالعه هدف تحلیل و مقایسه روش HCM و FRESIM جهت مدلسازی ناحیه تداخلی بوسیله نرم افزار شبیه سازی FRESIM می باشد. ابتدا آیین نامه های HCM و DUTCH مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس مقایسه های صورت گرفته, آیین نامه HCM برای سناریوهای مختلف انتخاب شد و سناریوهای مختلف ناحیه تداخلیبرای آن اجرا گردید. از سوی دیگر با شناخت پارامترهای پرداخت نرم افزار FRESIM, ناحیه تداخلی با استفاده از این نرم افزار مدلسازی و کالیبره گردید. آنگاه, بامقایسه نتایج حاصل از آن با نتایج حاصل از HCM نتیجه گیری شد که این نرم افزار قابلیت محاسبه تاخیرات در بالادست و پایین دست ناحیه تداخلی را که از ضعف های HCM می باشد, داراست. از سوی دیگر این نرم افزار با استفاده از مدل های دنباله روی وسایل نقلیه و تغییر باند وسایل نقلیه علاوه بر مدلسازی طرح هندسی, توانمدل کردن رفتار رانندگان نواحی مختلف را داراست. در ادامه پیشنهاد می شود که برای سناریوهای مختلف و با استفاده از نرم افزارهای متنوع این فرآیند ادامه یابد تابتوان به مدل جامعی جهت حصول مشخصات جریان ترافیکی در ناحیه تداخلی دست یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم اف، کامران، و اکبری مطلق، علی. (1397). بررسی جریان ترافیکی ناحیه تداخلی با استفاده از شبیه سازی. نخبگان علوم و مهندسی، 3(4 )، 133-146. SID. https://sid.ir/paper/511986/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم اف کامران، اکبری مطلق علی. بررسی جریان ترافیکی ناحیه تداخلی با استفاده از شبیه سازی. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1397؛3(4 ):133-146. Available from: https://sid.ir/paper/511986/fa

    IEEE: کپی

    کامران رحیم اف، و علی اکبری مطلق، “بررسی جریان ترافیکی ناحیه تداخلی با استفاده از شبیه سازی،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 3، no. 4 ، pp. 133–146، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511986/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا