مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعلیم معمار یا تربیت معمار: تاملی در رسالت زمانمند مدرس طراحی معماری

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 20

چکیده

 امروزه با افزایش سرعت در اغلب جوانب زندگی بشری این گمان می رود که آموزش طراحی معماری نیز می تواند کاملا سرعت پذیر شود. در عمل نیز مشاهده می شود دانشکده های زیادی روی به آموزش فشرده آورده اند یا از مدرسان معماری خواسته می شود که طراحی معماری را به صورت فشرده به دانشجویان بیاموزند. پرسش اصلی در مقاله حاضر آن است که با توجه به ویژگی هایی که می توان برای طراحی معماری برشمرد, آموزش طراحی معماری بیشتر از جنس تعلیم است یا تعلیم و تربیت؟ آیا می توان برای مدرس کارگاه طراحی معماری از این باب رسالتی ویژه و زمانمند قائل شد که ملاحظه آن در بسیاری دیگر از رشته های دانشگاهی موضوعیت ندارد؟ در این مقاله, با تکیه بر مطالعات کتابخانه ای و با روش استدلال منطقی, ضمن مروری اجمالی بر تفاوت های تعلیم صرف با تعلیم و تربیت, ویژگی هایی برای طراحی معماری احصا می شود. در جریان این جستجو روشن می شود که آموزش حقیقی در معماری بیشتر از جنس تعلیم و تربیت است تا تعلیم یا آموزش صرف. چنین است که مدرس طراحی معماری نیازمند صرف زمان و وقت کافی در کارگاه است و کار او, با وجود سرعت دنیای مدرن, کاملا سرعت پذیر و قابل فشرده سازی نیست. انتظار سرعت دهی به این آموزش و وانهادن دانشجویان به آموزش های فشرده, تعلیم و تربیت معماران جوان را مخدوش می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرباسی، عاطفه، و صدرام، وحید. (1395). تعلیم معمار یا تربیت معمار: تاملی در رسالت زمانمند مدرس طراحی معماری. صفه، 26(73 )، 5-20. SID. https://sid.ir/paper/512970/fa

    Vancouver: کپی

    کرباسی عاطفه، صدرام وحید. تعلیم معمار یا تربیت معمار: تاملی در رسالت زمانمند مدرس طراحی معماری. صفه[Internet]. 1395؛26(73 ):5-20. Available from: https://sid.ir/paper/512970/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه کرباسی، و وحید صدرام، “تعلیم معمار یا تربیت معمار: تاملی در رسالت زمانمند مدرس طراحی معماری،” صفه، vol. 26، no. 73 ، pp. 5–20، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button