مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت بین دانش آموزان شهر جیرفت

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 64

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت بین دانش آموزان شهر جیرفت بود. تحقیق موجود, به روش توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری, شامل 946 دانش آموز مشغول به تحصیل, در مقطع متوسطه دوم در شهر جیرفت استان کرمان, در سال تحصیلی 97-1398 می باشد. حجم نمونه, از طریق محاسبه فرمول آماری به کار گرفته شده در جدول مورگان, 274 نفر برآورد شد. در این پژوهش, از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای (با تخصیص متناسب), استفاده شده است. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه خلاقیت عابدی (1383), و پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت(1967) استفاده گردید. تجزیه و تحلیل آماری در این پژوهش با استفاده از آزمون های آماری (ضریب همبستگی پیرسون, تحلیل رگرسیون و آزمون t مستقل) و با نرم افزار SPSS23 صورت گرفته است. یافته های این پزوهش نشان داد که تمامی ابعاد عزت نفس(عزت نفس اجتماعی, عزت نفس خانوادگی, عزت نفس تحصیلی و عزت نفس عمومی) با خلاقیت دانش آموزان شهر جیرفت رابطه معناداری دارند (01/0>p). همچنین مشخص گردید که به طور کلی عزت نقس نیز رابطه معناداری با خلاقیت دانش آموزان در شهر جیرفت دارد (01/0>p). نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که به ترتیب بعد عزت نفس تحصیلی با ضریب تاثیر 509/0, بعد عزت نفس اجتماعی با ضریب تاثیر 289/0, بعد عزت نفس خانوادگی با ضریب تاثیر 262/0 و بعد عزت نفس عمومی با ضریب تاثیر 193/0 بیشترین تاثیر را بر خلاقیت دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر جیرفت دارند(01/0>p). و در نهایت یافته های پژوهش نشان داد که بین عزت نفس دانش آموزان دختر با پسر با سطح معناداری تفاوت معنادار ندارند. همچنین بین خلاقیت دانش آموزان دختر با پسر با سطح معناداری نیز تفاوت معنادار ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رابری، ساره، رودباری، محمدحسین، و امیرمحمدی دولت آباد، امینه. (1398). بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت بین دانش آموزان شهر جیرفت. نخبگان علوم و مهندسی، 4(6 )، 56-64. SID. https://sid.ir/paper/516336/fa

    Vancouver: کپی

    رابری ساره، رودباری محمدحسین، امیرمحمدی دولت آباد امینه. بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت بین دانش آموزان شهر جیرفت. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1398؛4(6 ):56-64. Available from: https://sid.ir/paper/516336/fa

    IEEE: کپی

    ساره رابری، محمدحسین رودباری، و امینه امیرمحمدی دولت آباد، “بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت بین دانش آموزان شهر جیرفت،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 4، no. 6 ، pp. 56–64، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516336/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button