مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردهای بازنمایانه در طراحی گرافیک

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 52

چکیده

 اساس گرافیک برمبنای ارتباط آسان با مخاطب دریک فرآیند خلاقانه و تاثیرگذار است. شاخه های متنوعی چون صفحه آرایی, طراحی نشانه, تصویرسازی, بسته بندی کالاهای تجاری و فرهنگی, طراحی صفحات وب, بخشی از عملکرد طراحی گرافیک است که برای ایفای سه کارکرد عمده آن یعنی, اطلاع رسانی و آموزش, معرفی و هویت نمایی, عرضه و تبلیغات به کار گرفته می شوند. هرکدام از این کارکردها به گونه ای خاص در ارتباط با مخاطب نقش آفرینی می کنند. گرافیک هم به مانند دیگر رسانه های بصری پیام های خود را به سه شیوه بیانی, چون بازنمایی یا شبیه سازی طبیعت, انتزاعی ونمادین, ارسال می کند. ازآنجاکه شیوه انتقال پیام ها بسته به نوع اثر گرافیک و محتوی آن متفاوت است, مقاه حاضر, پژوهشی است پیرامون کاربرد بیان بازنمایی و چرایی استفاده از آن در آثار گرافیک. موضوع این مقاله شناخت بیان بازنمایی, انواع و نقش آن در آثار گرافیک است. هدف این مقاله, شناخت چند و چون شیوه های ارتباط و نقش آنها در آثار ارتباط تصویری به منظور آشنایی بیشتر علاقه مندان و دانشجویان این رشته است. این پژوهش از جهتی که مفهوم بازنمایی و نسبت آن با خلاقیت, ارتباط و همچنین کپی یا نسخه برداری را که در تعریف بازنمایی آمده را معلوم می کند, مهم و ضروری است. سوالات این مقاله بدین شرح است: بازنمایی در گرافیک از چه جنبه هایی مطرح است؟ هدف از آن چیست؟ نمایش و بروز آن در گرافیک چگونه است؟ تحقیق حاضر, کاربردی است که با رویکردی کیفی, به شیوه توصیفی تحلیلی به بیان نتیجه می پردازد. شواهد این مقاله برگرفته از منابع کتابخانه ای و آثار گرافیکی منتشر شده است. یافته های مقاله نشان دهنده آن است که باورپذیری, معرفی, ارتباط سر راست و مستقیم, جلب توجه و اعتماد, اقناع, هدایت و راهنمایی, مسیریابی, در غالب عملکردهای سه گانه گرافیک چون هویت نمایی اطلاع رسانی و تبلیغات از دلایل عمده بازنمایی در طراحی گرافیک است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوانی، اصغر، خزایی، محمد، و کلاه کج، منصور. (1396). رویکردهای بازنمایانه در طراحی گرافیک. باغ نظر، 14(50)، 45-52. SID. https://sid.ir/paper/518186/fa

    Vancouver: کپی

    جوانی اصغر، خزایی محمد، کلاه کج منصور. رویکردهای بازنمایانه در طراحی گرافیک. باغ نظر[Internet]. 1396؛14(50):45-52. Available from: https://sid.ir/paper/518186/fa

    IEEE: کپی

    اصغر جوانی، محمد خزایی، و منصور کلاه کج، “رویکردهای بازنمایانه در طراحی گرافیک،” باغ نظر، vol. 14، no. 50، pp. 45–52، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button