مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گرافیک در کتاب های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 97

چکیده

 کاربرد گرافیک در آموزش زبان, از عناصر بنیادین طراحی آموزشی است. بر پایه نظریه های یادگیری شناختی, عناصر دیداری اگر به درستی به کار روند, نقش بسزایی در پشتیبانی از یادگیری دارند؛ همان گونه که کاربرد نادرست آن ها نیز به آموزش آسیب می رساند. با وجود این, در تهیه مواد آموزشی, اغلب, یا گرافیک نادیده گرفته می شود و یا کاربرد آن آگاهانه نیست. این پژوهش با توجه به نظریه های یادگیری شناختی, به بررسی نقش ارتباطی آثار گرافیک و نیز همراهی یا مشارکت این آثار در رویدادهای آموزشی در متون منتخب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان می پردازد. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر آن است که 1) در طراحی متن های آموزشی یاد شده, به کارگیری کارکرد حسی اثر گرافیک بیش از کارکرد شناختی آن بوده است, 2) بیشترین تاثیر شناختی آثار گرافیک مربوط به کاربرد آن ها در تمرین های درس است و این آثار, کمتر در ارائه متن زبانی مشارکت داشته اند. با توجه به نتایج این پژوهش, تهیه کنندگان متون یاد شده, چندان به چگونگی کاربرد آثار گرافیک از منظر نظریه های یادگیری شناختی توجه ننموده اند. بنابراین, بایسته است کاربرد گرافیک در این متون, بر اساس شاخص های یاد شده, بازتعریف و اعمال شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داوری اردکانی، نگار، و فارسی، آناهیتا. (1392). گرافیک در کتاب های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 2(1)، 69-97. SID. https://sid.ir/paper/240626/fa

    Vancouver: کپی

    داوری اردکانی نگار، فارسی آناهیتا. گرافیک در کتاب های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1392؛2(1):69-97. Available from: https://sid.ir/paper/240626/fa

    IEEE: کپی

    نگار داوری اردکانی، و آناهیتا فارسی، “گرافیک در کتاب های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 2، no. 1، pp. 69–97، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240626/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button