Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

677
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

330
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تنش و ارزیابی خستگی اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه به روش مکانیک شکست در عرشه های ارتوتروپیک فولادی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 60

چکیده

 خستگی پدیده ای شناخته شده در عرشه های ارتوتروپیک فولادی است. یکی از تهدید آمیزترین موقعیت ها برای ترک خستگی در عرشه های ارتوتروپیک فولادی, جوش های طولی بین اتصال تیرچه طولی بسته و صفحه عرشه است. در این مطالعه, نقاط مستعد ترک خستگی در اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه با تحلیل های اجزای محدود بررسی شده است. برای مطالعه تنش در اتصالات, یک عرشه ارتوتروپیک فولادی با نرم افزار اجزای محدود ABAQUS به صورت سه بعدی مدل سازی و مطابق آیین نامه پل آشتو شبیه سازی خستگی شده است. تنش در نقاط مستعد ترک خستگی در مقاطع مختلف بررسی و مستعدترین محل ترک شناسایی شده است. سپس با مدل سازی سطح مقطع مستعدترین محل ترک توسط یک ریز مدل دوبعدی, ارزیابی های خستگی به روش مکانیک شکست تحلیل شده است. تحلیل مکانیک شکست با در نظر گرفتن اندازه های مختلف ترک در محل مستعد خستگی انجام شده و رشد ترک با استفاده از انتگرال گیری عددی شبیه سازی شده است. نتایج نشان می دهند, در اتصال تیرچه طولی به صفحه عرشه, ترکی که از پنجه جوش شروع شده و به داخل ضخامت صفحه عرشه نفوذ می کند, در نزدیک ترین مقطع به تیر عرضی مستعدترین محل ترک خستگی است. همچنین تا هنگامی که عمق نفوذ ترک در داخل ضخامت صفحه عرشه کوچک (در مطالعه حاضر کمتر از یک میلی متر) است, رشد ترک در مقابله با تعداد دوره بارگذاری آهسته است. سپس, ترک سریعا با تعداد دوره بارگذاری بسیار کمتری تا عمق نهایی خود رشد می کند. بنابر این ضمن کنترل ترک برای عدم بحرانی شدن آن, برای کاهش میزان آسیب خستگی اتصال تیرچه طولی به صفحه عرشه, می توان با افزایش ضخامت عرشه و بالا بردن سختی آن, به این مهم دست یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی، مجتبی، عباسی، محمد، و همت پوری فرخی، احسان. (1395). تحلیل تنش و ارزیابی خستگی اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه به روش مکانیک شکست در عرشه های ارتوتروپیک فولادی. مهندسی عمران و محیط زیست (دانشکده فنی)، 46(1 (پیاپی 82))، 49-60. SID. https://sid.ir/paper/518495/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی مجتبی، عباسی محمد، همت پوری فرخی احسان. تحلیل تنش و ارزیابی خستگی اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه به روش مکانیک شکست در عرشه های ارتوتروپیک فولادی. مهندسی عمران و محیط زیست (دانشکده فنی)[Internet]. 1395؛46(1 (پیاپی 82)):49-60. Available from: https://sid.ir/paper/518495/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی فتحی، محمد عباسی، و احسان همت پوری فرخی، “تحلیل تنش و ارزیابی خستگی اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه به روش مکانیک شکست در عرشه های ارتوتروپیک فولادی،” مهندسی عمران و محیط زیست (دانشکده فنی)، vol. 46، no. 1 (پیاپی 82)، pp. 49–60، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا