Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

444
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی شاخص سختی مارشال مخلوطهای آسفالت گرم (WMA)حاوی سرباره فولادی کوره قوس الکتریکی(EAF)

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 132

چکیده

 هدف از تکنولوژی جدید آسفالت گرم کاهش دمای لازم برای اختلاط مخلوط های آسفالتی با بکارگیری افزودنی و اصلاح کننده مناسب و در نتیجه کاهش کند روانی قیر, بدون کاهش خواص مورد انتظارمی باشد. در مخلوط های آسفالتی گرم کاهش دمای اختلاط و تراکم نسبت به آسفالت داغ در حدود 20 تا c˚ 55 است. ضمنا بر اساس تحقیقات می توان از سرباره فولادی به همراه سنگدانه های طبیعی در مخلوط های آسفالتی استفاده کرد که از جمله محاسن این کاربرد میتوان از افزایش اصطکاک سطح جاده, افزایش مقاومت در برابر تغییر شکل های ماندگار و کاهش معایبی همچون عریان شدگی و قیر زدگی نام برد. در این پژوهش از سرباره فولاد کوره قوس الکتریک (EAF) بعنوان جایگزین بخشی از مصالح سنگی درشت دانه واز ساسوبیت به عنوان ماده افزودنی در مخلوط آسفالتی گرم استفاده گردید. پس از بررسی خصوصیات مصالح سنگدانه ای سرباره فولاد با استفاده از تجهیزات پراش اشعه ایکس (XRF) و میکروسکوپ الکترونی (SEM), هشت سری مخلوط آزمایشگاهی که0, 25, 50, و75 درصد بخش درشت دانه (مانده بر روی الک 75/4 میلی متر) سنگدانه طبیعی آهکی با سنگدانه سرباره فولاد جایگزین شده بود, ساخته شد. وبا استفاده از روش طرح اختلاط مارشال, درصد قیر بهینه و سایر پارامترهای مارشال بدست آمد. نتایچ این پژوهش نشان داد که استقامت مارشال و شاخص سختی مارشال مخلوطهای آسفالتی گرم حاوی سرباره فولاد کوره قوس الکتریکی نسبت به نمونه شاهد افزایش یافته و ارتباط معنی داری میان استقامت مارشال, روانی ودرصدهای مختلف سرباره وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضیایی، سیدعلی، و بهنیا، کامبیز. (1398). ارزیابی شاخص سختی مارشال مخلوطهای آسفالت گرم (WMA)حاوی سرباره فولادی کوره قوس الکتریکی(EAF). نخبگان علوم و مهندسی، 4(3 )، 123-132. SID. https://sid.ir/paper/518737/fa

    Vancouver: کپی

    ضیایی سیدعلی، بهنیا کامبیز. ارزیابی شاخص سختی مارشال مخلوطهای آسفالت گرم (WMA)حاوی سرباره فولادی کوره قوس الکتریکی(EAF). نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1398؛4(3 ):123-132. Available from: https://sid.ir/paper/518737/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی ضیایی، و کامبیز بهنیا، “ارزیابی شاخص سختی مارشال مخلوطهای آسفالت گرم (WMA)حاوی سرباره فولادی کوره قوس الکتریکی(EAF)،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 4، no. 3 ، pp. 123–132، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518737/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا