Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

528
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد مخلوط های آسفالتی گرم (WMA) با مواد افزودنی های گرم آلی و شیمیایی

صفحات

 صفحه شروع 987 | صفحه پایان 1002

چکیده

 مخلوط آسفالتی گرم همان مخلوط آسفالتی داغ است با این تفاوت که دمای اختلاط و تراکم می تواند تا 30 الی 40 درجه سانتی گراد کاهش یابد. ویژگی کاهش دما, اختلاط و تراکم مخلوط آسفالتی باعث شده است تا استفاده از فنآوری آسفالت گرم افزایش یابد. اما همین کاهش دمای تولید در این نوع مخلوط های آسفالتی موجب نگرانی در مورد چگونگی عملکرد آن ها در برابر خرابی های عریان شدگی و شیار شدگی شده است. هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر نوع ماده افزودنی گرم(آلی, شیمیایی) بر دوام و مقاومت مخلوط آسفالتی در برابر عریان شدگی و شیار شدگی است. به این منظور برای ساخت نمونه های مخلوط آسفالتی گرم و مخلوط آسفالتی داغ و ارزیابی عملکرد آن ها از مصالح سنگی آهکی و سرباره فولادی, دو نوع فیلر سیمان و پودر سنگ و افزودنی های گرم آسفالتن-بی و زایکوترم (نانومتریال) استفاده شده است. آزمایش های کشش غیرمستقیم, مدول برجهندگی و خزش دینامیکی بر روی نمونه های ساخته شده صورت گرفت تا بتوان میزان تاثیرگذاری نوع سنگ دانه, فیلر و ماده افزودنی گرم را بر مقاومت در برابر رطوبت و شیار شدگی مخلوط آسفالتی ارزیابی کرد. نتایج نشان می دهد که مخلوط های آسفالتی حاوی افزودنی آلی (آسفالتن-بی)در آزمایش مقاومت کششی, آزمایش مدول برجهندگی و خزش دینامیکی به ترتیب 10, 15 و 5 درصد عملکرد مخلوط های آسفالتی گرم را نسبت به مخلوط آسفالتی داغ بهبود می بخشد. در مورد حساسیت رطوبتی یا نسبت مقاومت کششی می توان گفت که مخلوط های آسفالتی حاوی افزودنی شیمیایی (زایکوترم) باعث افزایش مقاومت رطوبتی در حدود 10 درصد می گردد. همچنین نتایج نشان می دهد مخلوط های آسفالتی حاوی سرباره فولادی و فیلر سیمانی نسبت به سایر نمونه ها دارای دوام و مقاومت بیشتری هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عامری، محمود، امیری هرمزکی، مهدی، وامق، مصطفی، و خبیری، محمدمهدی. (1398). ارزیابی عملکرد مخلوط های آسفالتی گرم (WMA) با مواد افزودنی های گرم آلی و شیمیایی. مهندسی حمل و نقل، 10(4 (پیاپی 41) )، 987-1002. SID. https://sid.ir/paper/223878/fa

    Vancouver: کپی

    عامری محمود، امیری هرمزکی مهدی، وامق مصطفی، خبیری محمدمهدی. ارزیابی عملکرد مخلوط های آسفالتی گرم (WMA) با مواد افزودنی های گرم آلی و شیمیایی. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1398؛10(4 (پیاپی 41) ):987-1002. Available from: https://sid.ir/paper/223878/fa

    IEEE: کپی

    محمود عامری، مهدی امیری هرمزکی، مصطفی وامق، و محمدمهدی خبیری، “ارزیابی عملکرد مخلوط های آسفالتی گرم (WMA) با مواد افزودنی های گرم آلی و شیمیایی،” مهندسی حمل و نقل، vol. 10، no. 4 (پیاپی 41) ، pp. 987–1002، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223878/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا