مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جو یادگیری اثر بخش براساس مؤلفه های مدیریت کلاس درس

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 47

چکیده

 هدف از این مقاله بررسی جو یادگیری اثر بخشی براساس مؤلفه های مدیریت کلاس درس در شهرستان تکاب می باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش 766 نفر از کلیه معلمان مقطع متوسطه (اعم از زن و مرد) شاغل در آموزش و پرورش می باشد که براساس جدول کوکران 256 نفر به روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه, فیش نامه و. . . استفاده شده و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی از تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS انجام گرفته است. نتایج پژوهش نشان می دهد که رابطه مثبت و معنا داری بین متغیر های مستقل (طراحی و سازماندهی, رهبری, نظارت و ارزشیابی کلاس درس) و متغیر وابسته جو یادگیری وجود دارد و هم چنین نگاهی به ضرایب رگرسیون حکایت از آن دارد که رهبری(β =0/46), نظارت و کنترل (β =0/57)و ارزشیابی کلاس درس با (β =0/38) می توانند جو یادگیری اثربخش را به صورت مثبت و معنی داری پیش بینی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاضیان، محمدعلی، ستوان، صادق، دهدار، مجتبی، و عالی شیرمرد، عبداله. (1396). بررسی جو یادگیری اثر بخش براساس مؤلفه های مدیریت کلاس درس. شباک، 3(4 (پیاپی 23))، 35-47. SID. https://sid.ir/paper/523507/fa

    Vancouver: کپی

    قاضیان محمدعلی، ستوان صادق، دهدار مجتبی، عالی شیرمرد عبداله. بررسی جو یادگیری اثر بخش براساس مؤلفه های مدیریت کلاس درس. شباک[Internet]. 1396؛3(4 (پیاپی 23)):35-47. Available from: https://sid.ir/paper/523507/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی قاضیان، صادق ستوان، مجتبی دهدار، و عبداله عالی شیرمرد، “بررسی جو یادگیری اثر بخش براساس مؤلفه های مدیریت کلاس درس،” شباک، vol. 3، no. 4 (پیاپی 23)، pp. 35–47، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button