مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

875
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فلسفه ی آموزش مطالعات اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 100

چکیده

 رشد و شکوفایی ابعاد وجودی انسان در فرآیند زندگی اجتماعی و تعامل با محیط شکل می گیرد. جوامع مختلف برای ادارة بهینه ی امور و تعامل سازنده با یکدیگر و با محیط, نیاز به شناخت محیط پیرامون و نحوه ی ارتباط و تعاملات انسان با محیط دارند و سعی می کنند, این مهم را با فرآیند آموزش های مختلف به شهروندان به انجام برسانند. مهمترین مکانیسم موجود در نظام آموزشی برای نیل به این هدف مهم, از طریق «آموزش مطالعات اجتماعی» است؛ چرا که افراد با محیط, ارزش ها, فرآیندهای اجتماعی, اقتصادی, تاریخی و فرهنگی و حقوق و مسئولیت های خود نسبت به دیگران آشنا می شوند. یافته های تحقیق که با روش توصیفی تحلیلی از منابع مختلف کتابخانه ای بدست آمده, حاکی از آن است که مکاتب و اندیشه های فکری و فلسفی مختلف, برای امور گوناگون از جمله در حوزة علوم, رویکردها و گرایش های خاصی را قائل هستند. از این رو معیارهاى نظام علمی, اخلاقی و ارزشى خاص خود را دارند. در آموزش موضوعات اساسی حوزة معرفتی و مطالعات اجتماعی یعنی انسان شناسی, جهان-شناسی و ارزش شناسی نیز, هر کدام به گونه اى متفاوت با محتوا برخورد کرده اند و آن را در مبانی علمی, محتوا و روش های آموزش مطالعات اجتماعی خود جای داده اند. در نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور ما بر اساس مکتب فکری و فلسفه اسلامی, اهداف آموزش و آموزش مطالعات اجتماعی در شش ساحت اعتقادی و اخلاقی, اجتماعی و سیاسی, زیستی و بدنی, زیبایی شناختی و هنری, اقتصادی و حرفه-ای و علمی و فناوری تعریف و مشخص شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، علی، و نظری، ولی اله. (1398). فلسفه ی آموزش مطالعات اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 1(1 )، 77-100. SID. https://sid.ir/paper/525336/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی علی، نظری ولی اله. فلسفه ی آموزش مطالعات اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی[Internet]. 1398؛1(1 ):77-100. Available from: https://sid.ir/paper/525336/fa

    IEEE: کپی

    علی صادقی، و ولی اله نظری، “فلسفه ی آموزش مطالعات اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران،” پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، vol. 1، no. 1 ، pp. 77–100، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525336/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button