مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

207
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

98
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل بار ضربه ای وارد شونده به صفحات ترمیم کننده باند فرودگاه با درنظر گرفتن تغییر شکل تایر هواپیما

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 79

چکیده

 هدف از این مقاله, بررسی استحکام صفحات آلومینیومی 6061-T6 ترمیم کننده باند فرودگاه تحت ضربه ی ناشی از فرود هواپیما, با درنظر گرفتن اثرات دمپینگ تایر هواپیما می باشد. تایر هواپیما, با استفاده از معیار ماده ی هایپرالاستیک مونی ریولین مدل شد. پارامترهای تأثیر گذار بر استحکام صفحات شامل تغییر سرعت عمودی در مقادیر 5/1, 2, 5/2 و 3 متر بر ثانیه و سرعت افقی در مقادیر 42, 45, 50, 55 و 60 متر بر ثانیه, و شاخص خاک در مقادیر 5, 10, 15, 20 و 25 و عمق خاک در مقادیر 160, 200, 300 و 500 میلیمتر, بررسی شد. نتایج نشان دادند که با افزایش سرعت های عمودی و افقی فرود, تنش ایجاد شده در این صفحات افزایش می یابد, اما با افزایش مقدار شاخص خاک, تنش کاهش می یابد. در عین حال عمق های بیش از 300 میلیمتر برای مدل سازی عمق خاک تاثیر معناداری در تنش های به وجود آمده در صفحات ندارد. مقدار توصیه شده برای ایجاد یک شرایط مناسب و ایمن برای مقادیر شاخص خاک برابر 15 و یا بالاتر به دست آمده است. مقایسه نتایج به دست آمده با نتایج حاصل از عدم لحاظ نمودن اثر دمپینگ تایر نشان داده است که بدون درنظر گرفتن اثرات دمپینگ, تنش ها 15 درصد بزرگتر می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    براتی، احسان، مهدیان، اصغر، و دهقانی، مهرداد. (1397). تحلیل بار ضربه ای وارد شونده به صفحات ترمیم کننده باند فرودگاه با درنظر گرفتن تغییر شکل تایر هواپیما. مکانیک سازه ها و شاره ها، 8(2 )، 69-79. SID. https://sid.ir/paper/526485/fa

    Vancouver: کپی

    براتی احسان، مهدیان اصغر، دهقانی مهرداد. تحلیل بار ضربه ای وارد شونده به صفحات ترمیم کننده باند فرودگاه با درنظر گرفتن تغییر شکل تایر هواپیما. مکانیک سازه ها و شاره ها[Internet]. 1397؛8(2 ):69-79. Available from: https://sid.ir/paper/526485/fa

    IEEE: کپی

    احسان براتی، اصغر مهدیان، و مهرداد دهقانی، “تحلیل بار ضربه ای وارد شونده به صفحات ترمیم کننده باند فرودگاه با درنظر گرفتن تغییر شکل تایر هواپیما،” مکانیک سازه ها و شاره ها، vol. 8، no. 2 ، pp. 69–79، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526485/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button