مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,472
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روشی جدید بر مبنای تبدیل موجک جهت افزایش پایداری رله دیفرانسیل ترانسفورماتورهای قدرت در برابر جریان هجومی و اشباع ترانسفورماتورهای جریان

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 144

چکیده

 رله حفاظتی دیفرانسیل به عنوان مهم ترین و عمده ترین رله حفاظتی الکتریکی در قبال اختلال در ایزولاسیون ترانسفورماتور محسوب می شود. تلاش های مداوم به منظور هوشمندنمودن هرچه بیشتر این نوع رله حفاظتی توسط کارخانجات سازنده مختلف صورت گرفته و تاکنون روش ها و ابداعات گوناگونی جهت عملکرد بهتر رله معرفی شده است. هر گونه عملکرد نابجای رله دیفرانسیل با قطع ترانسفورماتور در طی بهره برداری می تواند سبب بروز خاموشی های گسترده شده و با ناپایداری شبکه همراه باشد. به همین علت بررسی عوامل موثر در کار نابجای رله و پیش بینی های به عمل آمده به منظور مقابله با آن حائز اهمیت می باشد. از جمله مهمترین پدیده هایی که ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد رله دیفرانسیل گردد, برقراری جریان هجومی هنگام برق دارکردن ترانسفورماتور و اشباع ترانسفورماتورهای جریان می باشد. در این مقاله ابتدا الگوریتمی جدید بر مبنای رفتار متفاوت جریان های تفاضلی تحت شرایط برقراری جریان هجومی و جریان خطا جهت تمایز این دو جریان در رله دیفرانسیل ارایه گردیده است. روش ارایه شده قادر است در کمتر از ربع سیکل جریان هجومی را از خطای داخلی تشخیص دهد. در ادامه این مقاله با استفاده از اندیسی که از فرکانس های بالا و با استفاده از تبدیل موجک استخراج می گردد, جریان مهار در مشخصه رله دیفرانسیل بهبود می یابد. در روش فوق هنگام خطای خارجی و اشباع ترانسفورماتورهای جریان, رله دیفرانسیل از پایداری قابل ملاحظه ای برخوردار خواهد شد. صحت الگوریتم های ارایه شده با استفاده از شبیه سازی خطا های مختلف و شرایط سوئیچینگ متفاوت توسط نرم افزار ATP/EMTP نشان داده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمتی، ابوذر، و صنایع پسند، مجید. (1388). روشی جدید بر مبنای تبدیل موجک جهت افزایش پایداری رله دیفرانسیل ترانسفورماتورهای قدرت در برابر جریان هجومی و اشباع ترانسفورماتورهای جریان. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، 7(2)، 136-144. SID. https://sid.ir/paper/53796/fa

    Vancouver: کپی

    رحمتی ابوذر، صنایع پسند مجید. روشی جدید بر مبنای تبدیل موجک جهت افزایش پایداری رله دیفرانسیل ترانسفورماتورهای قدرت در برابر جریان هجومی و اشباع ترانسفورماتورهای جریان. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران[Internet]. 1388؛7(2):136-144. Available from: https://sid.ir/paper/53796/fa

    IEEE: کپی

    ابوذر رحمتی، و مجید صنایع پسند، “روشی جدید بر مبنای تبدیل موجک جهت افزایش پایداری رله دیفرانسیل ترانسفورماتورهای قدرت در برابر جریان هجومی و اشباع ترانسفورماتورهای جریان،” مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، vol. 7، no. 2، pp. 136–144، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/53796/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا