Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,124
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد مدل برنامه ریزی حمل و نقل در صنایع قند و شکر استان فارس

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 127

چکیده

استان فارس در تولید چغندرقند کشور پس از استان های خراسان و آذربایجان غربی در رتبه سوم قرار دارد و حجم بالایی از چغندرقند در نقاط مختلف این استان جابجا می شود. این مطالعه در سال 1385 با هدف ارایه الگوی حاوی حداقل هزینه در شبکه انتقال قند و شکر از مراکز تولید استان فارس تا مراکز تصفیه و نگه داری و نهایتا مراکز توزیع و مصرف صورت گرفت. مراکز تولید شامل مرودشت 3/27, اقلید 9/27, فسا 3/11, کوار3/7 و ممسنی 2/20 درصد از کل تولید استان می باشد و بخشی از قند و شکر استان از طریق واردات تامین می گردد. مراکز تصفیه و نگه داری متقاضی محصول مراکز یاد شده شامل مرودشت, شیراز, یاسوج, بوشهر, اقلید, آباده, لار, ابرقو, فسا, تهران, اصفهان, ممسنی, کازرون, استهبان و سپیدان می باشند. مراکز مصرف نیز شامل تمامی شهرستان های استان فارس می باشد. هزینه حمل قند و شکر میان مراکز تولید تا مصرف در الگوی فعلی 55/56 میلیارد ریال است که در الگوی بهینه این رقم 23 درصد کاهش می یابد. از رقم یاد شده سهم شبکه انتقال از مراکز تولید تا مراکز تصفیه و نگه داری و شبکه انتقال به مراکز مصرف به ترتیب برابر با 1/71 و 9/28 درصد است. مهم ترین تغییرات در الگوی بهینه میان شبکه تولید و تصفیه و نگه داری تغییر در مسیرهای انتقال محصول مراکز تولید مرودشت, اقلید و ممسنی می باشد. محصول مرودشت در الگوی بهینه علاوه بر مرودشت و شیراز به یاسوج و بوشهر و ابرقو ارسال می گردد. محصول اقلید در الگوی بهینه به جای تامین مراکز نگه داری شیراز به تهران و اصفهان ارسال می گردد. بخشی از محصول تولیدی ممسنی نیز که در حال حاضر به تهران و اصفهان ارسال می گردد در الگوی بهینه به یاسوج و بوشهر اختصاص یافته است. در شبکه انتقال محصول از مراکز تصفیه و نگه داری به مراکز مصرف نیز تغییر الگوی بهینه نسبت به الگوی فعلی عمدتا به مراکز نگه داری شهرستان های شیراز, اقلید و آباده مربوط می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قزلی جهرمی، سیاوش، محمدی، حمید، و صادقی، حمید. (1387). کاربرد مدل برنامه ریزی حمل و نقل در صنایع قند و شکر استان فارس. مجله چغندرقند، 24(2)، 109-127. SID. https://sid.ir/paper/57534/fa

Vancouver: کپی

قزلی جهرمی سیاوش، محمدی حمید، صادقی حمید. کاربرد مدل برنامه ریزی حمل و نقل در صنایع قند و شکر استان فارس. مجله چغندرقند[Internet]. 1387؛24(2):109-127. Available from: https://sid.ir/paper/57534/fa

IEEE: کپی

سیاوش قزلی جهرمی، حمید محمدی، و حمید صادقی، “کاربرد مدل برنامه ریزی حمل و نقل در صنایع قند و شکر استان فارس،” مجله چغندرقند، vol. 24، no. 2، pp. 109–127، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/57534/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا