مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,171
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

992
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اهمیت و مبانی کلیدی انتخاب رنگ در محصولات

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 52

چکیده

 رنگ یکی از شاخص های بسیار قوی در مبحث زیبایی شناسی می باشد. با توجه به کیفیت بیانی بسیار زیاد رنگ خصوصا در محصولات صنعتی, فهم و درک استفاده از این عامل بصری, بسیار سخت و در عین حال مرحله مهمی در طراحی محسوب می شود بگونه ای که در یک محصول جدید و یا موجود, عامل رنگ می تواند زمینه بروز خلاقیت یک تیم طراحی باشد. بر همین اساس است که شرکت های بزرگ تولیدی جهان, اقدام به راه اندازی مراکز تحقیقاتی تخصصی رنگ نموده اند. از آنجاییکه انتخاب رنگ محصولات طراحی شده, یکی از مباحث مهم در رشته طراحی صنعتی بشمار می آید و در طی تحقیقات توسط طراحان صنعتی مطرح شده و مورد بررسی قرار می گیرد, متخصصان این رشته, از محدود کسانی هستند که به اهمیت عملکرد رنگ و نقش موثر آن در طراحی محصولات مورد استفاده در زندگی انسانها واقفند. لازم به ذکر است که انتخاب رنگ برای یک محصول صنعتی, بر اساس دو محور صورت می گیرد: محور تکنیکی رنگ (شامل شیمی رنگ, نوع سطح رنگ پذیر و غیره) و "محور ارتباطی رنگ که از سوی محیط و انسان مشخص می شود. اگر چه اولین محور ذکر شده فوق, توسط توانایی ها و امکانات فنی سازنده تحت کنترل می باشد, لیکن محور دوم ریشه در نیازهای جامعه دارد. لذا این مقاله سعی دارد تا با نگاهی به تاریخچه و اهمیت رنگ و نقش آن به عنوان پوششی برای محصولات و در نتیجه عامل موثر در ترغیب استفاده کنندگان به خرید, به گوشه ای از ابعاد گسترده و عوامل دخیل در انتخاب رنگ اشاره کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مسدد، سیدهاشم. (1387). اهمیت و مبانی کلیدی انتخاب رنگ در محصولات. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، 19(6 ( ویژه نامه مهندسی معماری و شهر سازی))، 45-52. SID. https://sid.ir/paper/65460/fa

Vancouver: کپی

مسدد سیدهاشم. اهمیت و مبانی کلیدی انتخاب رنگ در محصولات. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)[Internet]. 1387؛19(6 ( ویژه نامه مهندسی معماری و شهر سازی)):45-52. Available from: https://sid.ir/paper/65460/fa

IEEE: کپی

سیدهاشم مسدد، “اهمیت و مبانی کلیدی انتخاب رنگ در محصولات،” نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، vol. 19، no. 6 ( ویژه نامه مهندسی معماری و شهر سازی)، pp. 45–52، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/65460/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button