مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

918
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرات مدت زمان بارگذاری بر روی ضرایب بار هم ارز در روسازی های انعطاف پذیر

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 85

چکیده

 به دلیل رفتار ویسکوالاستیک مخلوطهای آسفالتی, واکنشهای ایجاد شده در سازه راه و به تبع آن ضرایب بار هم ارز مربوطه, وابسته به مدت زمان اعمال بار بر سطح راه می باشد. از این رو در این تحقیق به بررسی اثرات تغییر سرعت بار عبوری و مدت زمان اعمال بار بر ضرایب بار هم ارز پرداخته شده است. از آنجایی که با افزایش سرعت بار عبوری ماهیت بارگذاری تغییر می یابد, از این رو در این تحقیق پارامتر سرعت بار عبوری از 2 جنبه بررسی قرار گرفته است.1. تولید بارهای دینامیکی ناشی از سرعت بالای وسیله نقلیه عبوری در یک فاصله زمانی کوتاه.2. صرف نظر کردن از ماهیت دینامیکی بار و اعمال بار عبوری به صورت استاتیکی بر سطح راه.با توجه به کمبود امکانات موجود در ایران, در این مطالعه جهت انجام تحقیقات لازم روش تئوری مورد استفاده قرار گرفته است. در این تحقیق, بخشی از راه مورد مطالعه در آزمایش راه آشتو به عنوان روسازی منتخب مورد بررسی قرار گرفته است. و پس از محاسبه واکنشهای بحرانی روسازی با استفاده از نرم افزار KENLAYER, ضرایب بار هم ارز در زمانهایی معادل با سرعت 20km/hr و 120km/hr تعیین گردیده است. نتایج به دست آمده بر اساس روش تئوری نشان داد که اثرات مدت زمان بارگذاری بر مقدار ضرایب بار هم ارز نه تنها بر اساس معیارهای انتخابی مختلف جهت محاسبه این ضرایب متفاوت است, بلکه این اثرات وابسته به نوع و وزن محور عبوری نیز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصورخاکی، علی، و سرکار، علیرضا. (1386). اثرات مدت زمان بارگذاری بر روی ضرایب بار هم ارز در روسازی های انعطاف پذیر. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، 18(2 (ویژه نامه مهندسی عمران))، 77-85. SID. https://sid.ir/paper/65499/fa

    Vancouver: کپی

    منصورخاکی علی، سرکار علیرضا. اثرات مدت زمان بارگذاری بر روی ضرایب بار هم ارز در روسازی های انعطاف پذیر. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)[Internet]. 1386؛18(2 (ویژه نامه مهندسی عمران)):77-85. Available from: https://sid.ir/paper/65499/fa

    IEEE: کپی

    علی منصورخاکی، و علیرضا سرکار، “اثرات مدت زمان بارگذاری بر روی ضرایب بار هم ارز در روسازی های انعطاف پذیر،” نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، vol. 18، no. 2 (ویژه نامه مهندسی عمران)، pp. 77–85، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/65499/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button