مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,418
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,249
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ابعاد بسته بندی بر رضایت و درگیری ذهنی خرید مشتریان با تاکید بر نقش میانجی نگرش آنان نسبت به بسته بندی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 122

چکیده

 به منظور بهره برداری بهینه از مزایای بسته بندی در صنعت محصولات نوشیدنی لازم است تا مولفه ها و معیارهای مهم و تاثیرگذار در بسته بندی محصولات نوشیدنی بر اساس نظرات مصرف کنندگان شناسایی شده تا بتوان در برنامه ریزی ها و فعالیت های بازاریابی, آن ها را مد نظر قرار داد. با توجه به اهمیت این  موضوع, تحقیق حاضر با هدف ارزیابی تاثیر ابعاد بسته بندی بر نگرش مشتریان نسبت به بسته بندی و تاثیر نگرش مشتریان بر رضایت و درگیری ذهنی خرید آنان انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها, پژوهشی توصیفی محسوب می گردد. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه و برای تعیین روایی و پایایی آن از پیش آزمون استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی (DV) با استفاده از شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی (CR) استفاده شد. پژوهشگران ضمن مرور کامل مبانی نظری و با انتخاب اعضای نمونه آماری به روش تصادفی از بین مشتریان محصولات نوشیدنی شادلی در شهر تهران, فرضیه های پژوهش را با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) و رگرسیون مورد سنجش قرار دادند. یافته های تحقیق حاکی از تاثیر معنی دار ابعاد بسته بندی نظیر «رنگ», «جذابیت», «شکل», «درج اطلاعات محصول بر روی بسته بندی», «اندازه», «جنس» و «مسائل بهداشتی» بر «نگرش مشتریان نسبت به بسته بندی» و تاثیر معنی دار «نگرش مشتریان نسبت به بسته بندی» بر «رضایت» و «درگیری ذهنی خرید آنان» بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صحاف زاده، آتوسا، منصوری موید، فرشته، خدادادحسینی، سیدحمید، و کردنائیج، اسداله. (1395). تاثیر ابعاد بسته بندی بر رضایت و درگیری ذهنی خرید مشتریان با تاکید بر نقش میانجی نگرش آنان نسبت به بسته بندی. علوم و صنایع غذایی ایران، 13(59)، 109-122. SID. https://sid.ir/paper/72364/fa

    Vancouver: کپی

    صحاف زاده آتوسا، منصوری موید فرشته، خدادادحسینی سیدحمید، کردنائیج اسداله. تاثیر ابعاد بسته بندی بر رضایت و درگیری ذهنی خرید مشتریان با تاکید بر نقش میانجی نگرش آنان نسبت به بسته بندی. علوم و صنایع غذایی ایران[Internet]. 1395؛13(59):109-122. Available from: https://sid.ir/paper/72364/fa

    IEEE: کپی

    آتوسا صحاف زاده، فرشته منصوری موید، سیدحمید خدادادحسینی، و اسداله کردنائیج، “تاثیر ابعاد بسته بندی بر رضایت و درگیری ذهنی خرید مشتریان با تاکید بر نقش میانجی نگرش آنان نسبت به بسته بندی،” علوم و صنایع غذایی ایران، vol. 13، no. 59، pp. 109–122، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/72364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button