Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,976
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,340
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر جنبه زیباشناختی بسته بندی، قصد خرید کالا و ترجیح بسته بندی

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 183

چکیده

 شرکت ها در عصر هم گرایی کیفی محصولات, ناگزیر از متمایزسازی هستند. بسته بندی در مقام ابزاری متمایز کننده می تواند در این زمینه راه گشا باشد. یکی از شیوه های ایجاد تمایز توسط بسته بندی, وجود ویژگی های زیباشناختانه در بسته بندی است. با توجه به این امر در پژوهش پیمایشی حاضر اثر جنبه زیباشناختی بسته بندی بر قصد خرید کالا از طریق ترجیح بسته بندی بررسی شده ات. بدین منظور نمونه ای متشکل از 384 نفر از میان مشتریان فروشگاه های مواد غذایی شهر شیراز انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای محقق ساخته است که روایی آن از روش محتوایی / ظاهری و روش تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (88.4 درصد) تایید گردید. یافته ها نشان می دهد که ترجیح بسته بندی توانسته است رابطه میان جنبه زیباشناختی بسته بندی و قصد خرید کالا را به طور کامل میانجی گری نماید. دیگر یافته ها حاکی از آن است که جنبه اطلاعاتی بسته بندی رابطه میان جنبه زیباشناختی بسته بندی و ترجیح بسته بندی را تعدیل نموده است. از طرفی دیگر متغیرهای قیمت, کیفیت و برند محصولات غذایی رابطه میان ترجیح بسته بندی و قصد خرید کالا را تعدیل گری نموده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، ابوالقاسم، علوی، سیدمسلم، و نجفی سیاهرودی، مهدی. (1394). بررسی اثر جنبه زیباشناختی بسته بندی, قصد خرید کالا و ترجیح بسته بندی. تحقیقات بازاریابی نوین، 5(2 (پیاپی 17) )، 163-183. SID. https://sid.ir/paper/510729/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی ابوالقاسم، علوی سیدمسلم، نجفی سیاهرودی مهدی. بررسی اثر جنبه زیباشناختی بسته بندی, قصد خرید کالا و ترجیح بسته بندی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(2 (پیاپی 17) ):163-183. Available from: https://sid.ir/paper/510729/fa

    IEEE: کپی

    ابوالقاسم ابراهیمی، سیدمسلم علوی، و مهدی نجفی سیاهرودی، “بررسی اثر جنبه زیباشناختی بسته بندی, قصد خرید کالا و ترجیح بسته بندی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 2 (پیاپی 17) ، pp. 163–183، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510729/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا