مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مؤثر بر پیاده سازی اصول تولید ناب در شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی استان خوزستان

صفحات

 صفحه شروع 239 | صفحه پایان 253

چکیده

 شرکت­ های کوچک و متوسط بوسیله افزایش ایجاد شغل و کاهش فقر منجر به رشد اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال توسعه می­ شوند. امروزه این شرکت­ ها با تغییرات سریع بازارها و کاهش بودجه روبه رو هستند که توانایی آن ها را کاهش و درنتیجه ریسک برنامه­ ریزی را افزایش داده است. بنابراین, نیاز به یک نظام مدیریتی جدید با عنوان نظام تولید ناب احساس می­ شود. تولید ناب یک روش تولیدی است که به ارائه محصول باکیفیت و متناسب با خواسته مشتری ضمن حذف هرگونه فرآیندی که برای مشتری ارزش­ آفرین نیست, می­ پردازد. هدف اصلی پژوهش حاضر عوامل مؤثر بر پیاده­ سازی اصول تولید ناب در شرکت­ های کوچک و متوسط صنایع غذایی استان خوزستان است. جامعه آماری مدیران شرکت­ های کوچک و متوسط صنایع غذایی استان خوزستان (307N=) بودند که تعداد 170 نفر (170n= ) از آن­ ها با بهره­ گیری از جدول نمونه­ گیری کرجسی و مورگان و روش نمونه­ گیری تصادفی طبقه­ ای با انتساب متناسب انتخاب شدند که از این تعداد 161 نفر پرسشنامه­ ها را تکمیل کردند. نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که بین عوامل مؤثر بر پیاده­ سازی اصول تولید ناب به جزء مدیریت ارتباط با تأمین­ کننده و به­ کارگیری فناوری اطلاعات با پیاده­ سازی اصول تولید ناب رابطه مثبت و معنی­ داری وجود دارد. مطابق نتایج تحلیل رگرسیون سه متغیر مدیریت ارتباط با مشتری, مدیریت منابع انسانی و توانمندسازی کارکنان بیش­ ترین اثر را در پیاده­ سازی اصول تولید ناب دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملا، محیا، عباسی، عنایت، چوبچیان، شهلا، و حاجی میررحیمی، سیدداوود. (1398). عوامل مؤثر بر پیاده سازی اصول تولید ناب در شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی استان خوزستان. علوم و صنایع غذایی ایران، 16(87 )، 239-253. SID. https://sid.ir/paper/72565/fa

    Vancouver: کپی

    ملا محیا، عباسی عنایت، چوبچیان شهلا، حاجی میررحیمی سیدداوود. عوامل مؤثر بر پیاده سازی اصول تولید ناب در شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی استان خوزستان. علوم و صنایع غذایی ایران[Internet]. 1398؛16(87 ):239-253. Available from: https://sid.ir/paper/72565/fa

    IEEE: کپی

    محیا ملا، عنایت عباسی، شهلا چوبچیان، و سیدداوود حاجی میررحیمی، “عوامل مؤثر بر پیاده سازی اصول تولید ناب در شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی استان خوزستان،” علوم و صنایع غذایی ایران، vol. 16، no. 87 ، pp. 239–253، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/72565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button