مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی
سال:1367 | تاریخ پایان: خرداد 1367

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

بررسی پیام رسانی و اثرگذاری پیام جمهوری اسلامی ایران در نظامیان عراقی

نهاد حامی(کارفرما)

 جهاد دانشگاهی

نویسندگان

مرتضی-منطقی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف طرح، بررسی مسیری است که یک پیغام از مبدا تا مقصد (که نظامیان عراقی باشند) طی می کند، موانعی که با آن برخورد می نماید شناخت منافذ این موانع و بررسی مناسب ترین محتوا برای ارسال یک پیغام که بتواند حداکثر اثر را روی مخاطبان (نظامیان عراقی) بگذارد، بوده است. در این بررسی از روش پیمایشی استفاده شده است و بر این اساس 99 نفر از اسرای عملیات کربلای 5 انتخاب شده اند. برخی از نتایج این تحقیق عبارتند از: 1- با راهنمایی، هماهنگ کردن و تغذیه مسوولان بلندگوها بر نتایج حاصل از کار آن ها میزان فعالیت آن ها افزوده خواهد شد. 2- یکی از آسیب پذیری های مهم تراکت این است که تراکت ها را تنها در منطقه محدودی می توانند پخش نمایند و این امر به رژیم یعنی امکان آن را می دهد که به سهولت تراکت ها را جمع آوری نماید.حال آن که با تغییر شیوه پخش تراکت با خمپاره یا بالون احتمالا امکان عمل فوق به وسیله نظام بعثی تا حدود زیادی کاهش می یابد و عملا بدین ترتیب بر میزان تاثیر تراکت های جمهوری اسلامی افزوده خواهد شد. 3- جنگ روانی ایران برای آن که به بهترین وجه ممکن پیام خود را به نظامیان عراقی براند باید از بلندگو بیشتر سود ببرد. 4- بیشترین توجه به بلندگوها را سربازان عراقی دارند و در مرحله بعد درجه داران عراقی و در آخر افسران عراقی. 5 نظامیان عراقی در مورد پیام های جمهوری اسلامی ایران، بیش ترین تاثیرپذیری را از پیام های بلندگوی جمهوری اسلامی داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منطقی، مرتضی. (خرداد 1367). بررسی پیام رسانی و اثرگذاری پیام جمهوری اسلامی ایران در نظامیان عراقی. تهران، ایران: مراکز جهاد دانشگاهی. https://sid.ir/paper/786221/fa

    Vancouver: کپی

    منطقی مرتضی. [Internet]. بررسی پیام رسانی و اثرگذاری پیام جمهوری اسلامی ایران در نظامیان عراقی. تهران، ایران: مراکز جهاد دانشگاهی؛ خرداد 1367. Available from: https://sid.ir/paper/786221/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی منطقی، “بررسی پیام رسانی و اثرگذاری پیام جمهوری اسلامی ایران در نظامیان عراقی،” ایران، مراکز جهاد دانشگاهی، خرداد 1367. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/786221/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button