مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات
سال:1392 | تاریخ پایان: تیر 1392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

شناسایی عوامل اثرگذار بر رشد شرکت های زایشی دانشگاهی (مطالعه موردی شرکت های زایشی مهندسی جهاددانشگاهی)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این پژوهش به شناسایی عوامل اثرگذار بر رشد شرکت های زایشی دانشگاهی (مطالعه موردی شرکت های زایشی مهندسی جهاددانشگاهی) پرداخته است. این پژوهش یک مطالعه آمیخته است که در بخش کیفی پژوهش با مطالعه اسناد, بانک های اطلاعاتی و مقالات در مورد شرکت های زایشی مدل اولیه آن شکل گرفته است و بر اساس یافته های حاصل از شانزده عدد مصاحبه عمیق با خبرگان دانشگاهی و موسسان و مدیران شرکت های زایشی جهاددانشگاهی و تحلیل داده های مصاحبه, عوامل اثرگذار شامل عوامل فردی و سازمانی و محیطی شناسایی شده اند. نتایج پژوهش نشان می دهد که که عوامل محیطی بر عوامل فردی و به نسبتی کمتر بر عوامل سازمانی تاثیر دارند, عوامل فردی بر عوامل سازمانی اثر می گذارند و عوامل سازمانی به طور مستقیم بر رشد شرکت های زایشی مهندسی جهاددانشگاهی, موثر هستند. عوامل فردی در این پژوهش به ترتیب شامل ابعاد: 1- ویژگی های شخصیتی کارآفرین (انگیزه- اعتماد به نفس- توفیق طلبی- خلاقیت - خوداتکایی- مخاطره پذیری) و 2- ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرین (تخصص- تجربه کاری- تحصیلات) است و عوامل سازمانی شامل ابعاد: 1- ساختار سازمانی, 2- تیم های کاری, 3- برنامه کسب و کار و 4- تحقیق و توسعه است و عوامل محیطی شامل ابعاد: 1- مراکز رشد (آموزش در مرکز رشد- راهنمایی و مشاوره در مرکز رشد- فراهم کردن مکان- ارزیابی در مرکز رشد و جذب حمایت مادی و معنوی), 2- موقعیت جغرافیایی (نزدیکی به شهرهای بزرگ - نزدیکی به سازمان مادر- نزدیکی به مرکز رشد- نزدیکی به شهرک های صنعتی), 3- نهادهای حمایتی (سازمان مادر- حقوقی و قانونی- مالی (بانک- خانواده و دوستان- سرمایه گذاران مخاطره پذیر)), 4- شبکه سازی (شبکه سازی با سازمان مادر- -شبکه سازی با مشتریان- شبکه سازی با تولیدکنندگان- شبکه سازی با شرکت های همکار), 5- بازار (رقبا- حجم بازار) و 6- دسترسی به فناوری (قیمت فناوری - انتقال فناوری) هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوالفقاری، عاطفه، و ضرابی، وحید. (تیر 1392). شناسایی عوامل اثرگذار بر رشد شرکت های زایشی دانشگاهی (مطالعه موردی شرکت های زایشی مهندسی جهاددانشگاهی). تهران، ایران: مراکز جهاد دانشگاهی. https://sid.ir/paper/786311/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالفقاری عاطفه، ضرابی وحید. [Internet]. شناسایی عوامل اثرگذار بر رشد شرکت های زایشی دانشگاهی (مطالعه موردی شرکت های زایشی مهندسی جهاددانشگاهی). تهران، ایران: مراکز جهاد دانشگاهی؛ تیر 1392. Available from: https://sid.ir/paper/786311/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه ذوالفقاری، و وحید ضرابی، “شناسایی عوامل اثرگذار بر رشد شرکت های زایشی دانشگاهی (مطالعه موردی شرکت های زایشی مهندسی جهاددانشگاهی)،” ایران، مراکز جهاد دانشگاهی، تیر 1392. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/786311/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button