مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: ---
سال:1388 | تاریخ پایان: اردیبهشت 1388

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

81
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

مطالعات دوره ای رضایت سنجی بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران ـ زمستان 1387

نهاد حامی(کارفرما)

نویسندگان

سپیده-امیدواری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 امروزه اهمیت نقطه نظرات دریافتی از بیماران به گونه ای است که برخی نظام های مسوول مراقبت از سلامتی، انتشار یک گزارش سالانه از نقطه نظرات دریافتی از بیماران و اقداماتی را که به عنوان نتیجه انجام شده است، از سوی مراکز بهداشتی درمانی ضروری می دانند. مطالعه حاضر به بررسی رضایت بیماران در طی ماه های فصل زمستان پرداخته است.
مقطع چهارم طرح مطالعات دوره ای رضایت سنجی بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران (زمستان 1387) همچون مطالعه سه فصل دیگر، با رویکرد ارائه بازخورد به معاونت سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همان شیوه انجام گردیده است.
در مجموع در ماه های فصل زمستان، 184 تن از مراجعین به اورژانس های جنرال 3 مرکز مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، بیمارستان شریعتی و بیمارستان سینا وارد مطالعه شدند.
بیشترین عدم رضایت بیماران با و بدون احتساب نقطه نظراتی که به عنوان "متوسط" بیان شده اند، از میان 39 متغیر اصلی مورد سنجش، در مورد "امکانات رفاهی همراهان بیماران" و سپس "امکانات رفاهی بیماران" بوده است.
%38.6 از بیماران در پاسخ به سوال تمایل به مراجعه مجدد به همان بیمارستان، پاسخ های "خیر، بعید است" یا به "هیچ وجه، اصلا" را انتخاب کرده بودند. میزان پاسخ های فوق در مورد توصیه مراجعه به اورژانس بیمارستان به دیگران، 32% بوده است. 34.3% از شرکت کنندگان در مطالعه، واجد نظر کلی خیلی خوب/ خوب در مورد اورژانس بیمارستان بودند و فقط 33.2% از آنان رضایت کلی خود را از بیمارستان، خیلی خوب/ خوب گزارش کرده بودند. میزان رضایت بیماران در زمستان 1387 با میزان رضایت بیماران در پاییز و تابستان 1387، از نظر آماری تفاوت چشمگیری نداشت اما میزان عدم رضایت بیماران در زمستان 1387 بیش از بیماران مورد بررسی در بهار سال 1387 بود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدواری، سپیده. (). . تهران، ایران: . https://sid.ir/paper/786345/fa

    Vancouver: کپی

    امیدواری سپیده. [Internet]. . تهران، ایران: ؛ . Available from: https://sid.ir/paper/786345/fa

    IEEE: کپی

    سپیده امیدواری، “،” ایران، ، . [Online]. Available: https://sid.ir/paper/786345/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button