مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: مرکز ملی فرش ایران
سال:1386 | تاریخ پایان: 1386

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

تعیین استراتژی تعادل در بازارهای جهانی فرش دستباف ایران با استفاده از نظریه بازیها

نویسندگان

عبدالعلی-حبیبی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 توجه به صادرات غیرنفتی به منظور رشد و شکوفایی اقتصاد کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این میان فرش دستباف یکی از مهمترین کالاهای صادراتی غیرنفتی به شمار می رود. با بررسی درآمد حاصل از صادرات این کالا به بازارهای خارجی کشور، کاهش صادرات آن در سالهای اخیر قابل مشاهده می باشد. در این تحقیق به منظور تعیین استراتژی تعادل صنعت فرش دستباف کشور در بازارهای خارجی، این بازارها با توجه به مقدار صادرات کشورها در فاصله زمانی بین سالهای 1994 الی 2005 میلادی با استفاده از روش نظریه بازیها مدل سازی گردیده است.در این مدل رقابت در بازارهای جهانی فرش دستباف به صورت یک بازی دو نفره مجموع صفر در نظر گرفته شده است که بازیکن آن کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین صادرکننده فرش دستباف و بازیکن دوم سایر کشورهای صادرکننده فرش دستباف شامل کشورهای چین، پاکستان، هند، ترکیه، نپال و مراکش می باشد. در روش این مدل سازی، نتایج بازی بر اساس سهم بازار هریک از بازیکنان تعیین گردیده است. در پایان این مدل بازی با استفاده از روش برنامه ریزی خطی حل شده است، نتایج نشان دهنده آن است که تعادل بازی وقتی برقرار می شود که بازیکن اول استراتژی «تولید بر اساس سفارش مشتری و توجه به سلایق تقاضاکنندگان» و بازیکن دوم استراتژی «تقلید و مشابه سازی از فرشهای ایرانی»را به کار بگیرند و بازی در حال انجام از نوع رهبر و پیرو می باشد، در این صورت سهم بازیکن اول 44 درصد و 56 درصد باقیمانده سهم بازیکن دوم از بازارهای جها نی فرش خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبی، عبدالعلی. (1386). تعیین استراتژی تعادل در بازارهای جهانی فرش دستباف ایران با استفاده از نظریه بازیها. تهران، ایران: سازمان ها و مراکز دولتی. https://sid.ir/paper/786413/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبی عبدالعلی. [Internet]. تعیین استراتژی تعادل در بازارهای جهانی فرش دستباف ایران با استفاده از نظریه بازیها. تهران، ایران: سازمان ها و مراکز دولتی؛ 1386. Available from: https://sid.ir/paper/786413/fa

    IEEE: کپی

    عبدالعلی حبیبی، “تعیین استراتژی تعادل در بازارهای جهانی فرش دستباف ایران با استفاده از نظریه بازیها،” ایران، سازمان ها و مراکز دولتی، 1386. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/786413/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button