مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: ---
سال:1387 | تاریخ پایان: مهر 1387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

74
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

مطالعات دوره ای رضایت سنجی بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران تابستان 1387

نهاد حامی(کارفرما)

نویسندگان

سپیده-امیدواری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 کیفیت مراقبت فقط محدود به جنبه های بالینی مراقبت نیست، بلکه شامل تجربه بیماران نیز می باشد. در این میان دپارتمان اورژانس با توجه به ماهیت آن دارای اهمیت خاص می باشد. مقطع دوم طرح مطالعات دوره ای رضایت سنجی بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران (تابستان 1387) همچون مطالعه فصل بهار، با رویکرد ارائه بازخورد به معاونت سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گردیده است. شیوه انجام مطالعه، همچون مطالعه بهار 1387 و بیمارستان های مورد مطالعه نیز، اورژانس های 3 مرکز مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، بیمارستان شریعتی و بیمارستان سینا بوده اند.
در مجموع در ماه های فصل تابستان، 210 تن از مراجعین به اورژانس های جنرال 3 مرکز مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، بیمارستان شریعتی و بیمارستان سینا وارد مطالعه شدند. بیشترین عدم رضایت بیماران بدون احتساب نقطه نظراتی که به عنوان «متوسط» بیان شده اند، از میان 39 متغیر اصلی مورد سنجش، در مورد «احساس آرامش از نظر وجود سر و صدا» و با احتساب نقطه نظرات«متوسط»، در مورد «امکانات رفاهی همراهان بیماران» بوده است. 32.4% از بیماران در پاسخ به سوال تمایل به مراجعه مجدد به همان بیمارستان، پاسخ های «خیر، بعید است» یا به «هیچ وجه، اصلا» را انتخاب کرده بودند. میزان پاسخ های فوق در مورد توصیه مراجعه به اورژانس بیمارستان به دیگران، 27.6% بوده است. 30.5% از شرکت کنندگان در مطالعه، واجد نظر کلی خیلی خوب یا خوب در مورد اورژانس بیمارستان بودند و فقط 31.4% از آنان رضایت کلی خود را از بیمارستان، خیلی خوب یا خوب گزارش کرده بودند. میزان عدم رضایت بیماران مورد سنجش در تابستان 1387 بیش از بیماران مورد بررسی در بهار سال 1387 بود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدواری، سپیده. (). . تهران، ایران: . https://sid.ir/paper/787828/fa

    Vancouver: کپی

    امیدواری سپیده. [Internet]. . تهران، ایران: ؛ . Available from: https://sid.ir/paper/787828/fa

    IEEE: کپی

    سپیده امیدواری، “،” ایران، ، . [Online]. Available: https://sid.ir/paper/787828/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button