Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: واحد استان آذربایجان شرقی
سال:1384 | تاریخ پایان: بهمن 1384

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

704
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

طرح ساماندهی ترافیک خیابان امام خمینی تبریز

نهاد حامی(کارفرما)

 جهاد دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 وقوع انقلاب صنعتی ساختارهای حیات بشری را تحت تاثیر قرار داده و موجب شد تا ساختار کالبدی- فیزیکی شهرها دچار تغییر و تحولات گسترده ای گردد. رشد روزافزون شهرها در اثر رشد بی رویه جمعیت و مهاجرتهای روستایی- شهری و عدم برنامه ریزیهای لازمه موجب گردید تا مسایل و مشکلات جدیدی برای این فضاها مطرح گردد. تکنولوژی اتومبیل از جمله ابداعات و اختراعات این انقلاب به شمار می آید که کالبد فیزیکی فضاهای شهری را به شدت متحول ساخت. ورود اتومبیل به شهرهای ایرانی موجب شد تا ضرورت شبکه ای مناسب برای تردد این وسیله نقلیه احساس شود. در دهه های گذشته چون تعداد وسایل نقلیه کم بود، عملا مشکلی خاصی مطرح نبود و علی الخصوص ابعاد شهرها در حدی نبود که نتوان بخشی از آن را پیاده طی نمود. در سالهای اخیر افزایش تعداد وسایل نقلیه و رشد شهرها موجب بروز فشار روی سیستم شبکه معابر گشته و مسوولان امور شهری را بر آن داشت تا بستری مناسب برای حرکت این وسیله فراهم نمایند.براین اساس احداث خیابانهای مناسب و تعریض برخی از محورهای موجود در دستور کار قرار گرفت (اولین قانون توسعه معابر در سال (1312. از سوی دیگر توسعه سریع شهر موجب شد تا نواحی جدید الاحداث با فرض استفاده از اتومبیل ساخته شود. ماحصل این حالت بروز دوگانگی در سیستم شبکه معابر آنها که با مقیاس انسانی طرح شده بود با شبکه جدید همخوانی نداشت. در واقع از دیدگاه سلسله مراتبی بدین گونه است که یک کوچه و خیابان جمع و پخش کننده محلی ناگهان به یک خیابان عریض شریانی متصل می شود. این مسایل به دنبال خود افزایش هزینه های مادی و اجتماعی (اتلاف وقت شهروندان در راهبندانها و ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی بصری، آلودگی صوتی، کاهش سرعت دسترسیها و ...) را به همراه داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، اکبر، و غریب خواجه، سعید. (بهمن 1384). طرح ساماندهی ترافیک خیابان امام خمینی تبریز. تهران، ایران: مراکز جهاد دانشگاهی. https://sid.ir/paper/787873/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی اکبر، غریب خواجه سعید. [Internet]. طرح ساماندهی ترافیک خیابان امام خمینی تبریز. تهران، ایران: مراکز جهاد دانشگاهی؛ بهمن 1384. Available from: https://sid.ir/paper/787873/fa

    IEEE: کپی

    اکبر اسماعیلی، و سعید غریب خواجه، “طرح ساماندهی ترافیک خیابان امام خمینی تبریز،” ایران، مراکز جهاد دانشگاهی، بهمن 1384. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/787873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

    فایل موجود نیست

    بازگشت به بالا