مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: واحد تهران
سال:1370 | تاریخ پایان: مرداد 1370

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

341
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

بازاریابی عوامل ظهور رنگی

نهاد حامی(کارفرما)

 جهاد دانشگاهی

نویسندگان

مرتضی-پرهیزکار

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 طبق آمار سالانه حداقل 40 تن عامل ظهور در ایران مصرف می شود. طبق اظهارات مسوولان لابراتورهای مختلف عکاسی قریب 30-25 درصد عوامل ظهور به صورت دست نخورده روزانه فاضلاب شهری می شود. طی مطالعات انجام شده، مشخص گردید که استفاده مجدد از داروهای مستعمل و ضعیف شده اقتصادی بوده و در کشورهایی چون آمریکا، ژاپن و آلمان فرآیند بازاریابی انجام می شود. در آزمایشگاه های کشور ما، وقتی که غلظت یون-Br به حد معینی رسید، حمام ظهور روزانه فاضلاب شهری می شود. اهداف طرح فوق استفاده مجدد از حمام ظهور رنگی مستعمل به منظور بهره وری تجاری و اقتصادی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست توسط عوامل ظهور بوده است. در حین عمل ظهور، غلظت یون-Br در حمام ظهور افزایش می یابد که وقتی غلظت آن به حد معینی رسید عامل ظهور از ایفای نقش خود ناتوان می ماند. مبنای علمی طرح بر جداسازی یون-Br و عوامل ظهور دست نخورده از حمام ظهور رنگی مستعمل استوار است. جداسازی یون-Br اغلب به وسیله رزین های تبادل یونی امکان پذیر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پرهیزکار، مرتضی. (مرداد 1370). بازاریابی عوامل ظهور رنگی. تهران، ایران: مراکز جهاد دانشگاهی. https://sid.ir/paper/789059/fa

    Vancouver: کپی

    پرهیزکار مرتضی. [Internet]. بازاریابی عوامل ظهور رنگی. تهران، ایران: مراکز جهاد دانشگاهی؛ مرداد 1370. Available from: https://sid.ir/paper/789059/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی پرهیزکار، “بازاریابی عوامل ظهور رنگی،” ایران، مراکز جهاد دانشگاهی، مرداد 1370. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/789059/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button