مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر روش جیگ ساو بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان پسر پایه دوم راهنمایی کوه سبز در سال تحصیلی 87-1386

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, مطالعه تاثیر روش یادگیری مشارکتی (با تاکید بر روش جیگ ساو) بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان پسر دوره راهنمایی می باشد.فرضیه کلی پژوهش این است که روش تدریس جیگ ساو بر رشد مولفه های مهارت های اجتماعی نظیر: احترام گذاشتن به دیگران, انجام وظیفه, انجام کار در برابر دیگران, دوست یابی, سوال کردن, گوش دادن, مسوولیت پذیری, رعایت مقررات, پذیرش جواب نه دیگران و دادن جواب نه به دیگران و شرکت در فعالیت های گروهی دانش آموزان پسر پایه دوم راهنمایی تاثیر دارد.جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان پسر پایه دوم راهنمایی کوه سبز در سال 87-86 بوده است که در این سال کل دانش آموزان پسر پایه دوم راهنمایی 40 نفر بوده اند که در دو کلاس جداگانه مشغول به تحصیل بوده اند. در این پژوهش کل جامعه آماری به عنوان نمونه لحاظ گردیده است که از دو کلاس باشیوه تصادفی یکی از گروه ها (کلاس ها) به عنوان گروه گواه انتخاب شده است و کلاس دیگر به عنوان گروه آزمایش لحاظ شده است. در طرح پژوهش از روش نیمه تجربی یا شبه تجربی استفاده می شود. زیرا در این تحقیق امکان کنترل یا دستکاری کامل متغیر یا متغیرها وجود ندارد. در این پژوهش آزمون مقدماتی یا پیش آزمون از دو کلاس دوم راهنمایی به عمل آمد و با مشاهده یکی بودن گروه ها (معنی دار نشدن محاسبه نشده هر دو گروه) در گروه تجربی متغیر مستقل وارد نشده یعنی گروه تجربی تحت تاثیر روش جیگ ساو به عنوان متغیر مستقل قرار گرفت و در نهایت بعد از مدت 6 هفته (حدود 6 جلسه 45 دقیقه ای) از هر دو گروه آزمون نهایی یا پس آزمون به عمل آمد.در این تحقیق به علت داشتن دو گروه مستقل و گواه از آزمون تی مستقل استفاده شده است و با استفاده از نرم افزارSPSS  تحلیل گردیده است. نتایج و یافته های پژوهش حاکی از تایید فرضیه کلی پژوهش یعنی بررسی تفاوت بین میزان رشد مهارت های اجتماعی گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون است و این نشان دهنده این است که بکارگیری شیوه تدریس جیگ ساو تاثیر مثبت به روی بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلتاش، عباس، صالحی، مسلم، و قهرمانی، بهپور. (1387). بررسی تاثیر روش جیگ ساو بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان پسر پایه دوم راهنمایی کوه سبز در سال تحصیلی 87-1386. همایش ملی روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. SID. https://sid.ir/paper/814099/fa

    Vancouver: کپی

    قلتاش عباس، صالحی مسلم، قهرمانی بهپور. بررسی تاثیر روش جیگ ساو بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان پسر پایه دوم راهنمایی کوه سبز در سال تحصیلی 87-1386. 1387. Available from: https://sid.ir/paper/814099/fa

    IEEE: کپی

    عباس قلتاش، مسلم صالحی، و بهپور قهرمانی، “بررسی تاثیر روش جیگ ساو بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان پسر پایه دوم راهنمایی کوه سبز در سال تحصیلی 87-1386،” presented at the همایش ملی روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/814099/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button