مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاخیر در اشتعال موتور دوسوخته (گازوئیل-گاز طبیعی) در بارها، نسبت ها و زوایای مختلف پاشش سوخت آتش زن

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 39

چکیده

تاخیر در اشتعال سوخت در موتورهای احتراق داخلی عامل مهمی در طراحی, آلایندگی و عملکرد این گونه موتورها می باشد. در این تحقیق تاخیر در اشتعال موتور دوسوخته شده دیزل با پاشش مستقیم و دور ثابت rpm 1500 و توان kW 44 مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا تست های تجربی در حالت های مختلف بار و زاویه آوانس پاشش سوخت در موتور دیزل انجام شد و بعد از تبدیل موتور دیزل به موتور دوسوخته (گازوئیل-گاز شهری) تست ها در بارهای مختلف 10%, 25%, 50%, 75% و 100% بار کامل و در زوایای آوانس پاشش سوخت آتش زن 14, 17 و 20 درجه قبل از نقطه مرگ بالا و نسبت های سوخت آتش زن به سوخت گازی 50%, %40 و %30 انجام شدند و سپس نتایج حاصله تحلیل شدند. نتایج نشان داد که با افزایش بار موتور تاخیر در اشتعال هم در حالت دیزل و هم در حالت دوسوخته کاهش می یابد و تاخیر در اشتعال در حالت دیزل در مقایسه با حالت دوسوخته در همه شرایط تست کمتر می باشد. همچنین افزایش زاویه آوانس میزان تاخیر در اشتعال در موتور دوسوخته را تا حدودی کاهش می دهد ولی در موتور دیزل اختلاف چندانی وجود ندارد. شبیه سازی عددی برای پیش بینی تاخیر در اشتعال در حالت های مختلف تست موتور دوسوخته, انجام شد و نتایج شبیه سازی نشان داد که مدل پیشنهادی توانایی تعیین تاخیر در اشتعال در موتور دوسوخته را دارد و توافق قابل قبولی را با نتایج تجربی داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبریان، عیوض، و نجفی، بهمن. (1397). بررسی تاخیر در اشتعال موتور دوسوخته (گازوئیل-گاز طبیعی) در بارها, نسبت ها و زوایای مختلف پاشش سوخت آتش زن. نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران (فارسی)، 20(2 )، 23-39. SID. https://sid.ir/paper/83565/fa

    Vancouver: کپی

    اکبریان عیوض، نجفی بهمن. بررسی تاخیر در اشتعال موتور دوسوخته (گازوئیل-گاز طبیعی) در بارها, نسبت ها و زوایای مختلف پاشش سوخت آتش زن. نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران (فارسی)[Internet]. 1397؛20(2 ):23-39. Available from: https://sid.ir/paper/83565/fa

    IEEE: کپی

    عیوض اکبریان، و بهمن نجفی، “بررسی تاخیر در اشتعال موتور دوسوخته (گازوئیل-گاز طبیعی) در بارها, نسبت ها و زوایای مختلف پاشش سوخت آتش زن،” نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران (فارسی)، vol. 20، no. 2 ، pp. 23–39، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button