مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

212
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آزمایشگاهی عملکرد مخلوط های آسفالتی اصلاح شده با الیاف

صفحات

 صفحه شروع 355 | صفحه پایان 368

چکیده

 راهسازی هم در بحث ساخت و هم در بحث تعمیر و نگهداری جز پرهزینه ترین بخش های عمرانی هر کشوری است. طی سال های اخیر میزان تردد وسایل نقلیه کشور به طور چشمگیری افزایش یافته است و بنابراین خرابی جاده ها نیز افزایش یافته است. یکی از متداول ترین شیوه های کاهش خرابی های جاده ها, افزایش مقاومت آسفالت است که با استفاده از مواد اصلاح کننده ی آسفالت صورت می گیرد. در این بین, مواد اصلاح کننده ای که اصلاح خصوصیات قیر و تسلیح آسفالت را همزمان انجام می دهند از اقبال بیشتری برخوردار هستند. در این پژوهش به بررسی آسفالت های اصلاح شده با دو نوع الیاف پر مصرف که یکی وارداتی و دیگر ساخت داخل است, پرداخته می شود. برای ممانعت از تبلیغ محصولات, نام تجاری آن ها بکار گرفته نشد و الیاف وارداتی با عنوان الیاف شماره یک و الیاف ساخت داخل با عنوان الیاف شماره دو نامگذاری شدند. آسفالت های اصلاح شده با این الیاف با استفاده از آزمایش های خزش دینامیکی, شیارشدگی, شکست در دمای معتدل و خستگی بارگذاری کشش غیرمستقیم مورد آزمایش قرار گرفتند. نمونه های آسفالتی اصلاح شده با الیاف شماره یک با مقادیر مصرف 05/0, 075/0 و 1/0 درصد وزنی مخلوط آسفالتی و نمونه های آسفالتی اصلاح شده با الیاف شماره دو نیز با مقادیر مصرف 1/0, 15/0 و 2/0 درصد وزنی مخلوط آسفالتی ساخته شدند و آزمایشات مورد اشاره بر روی آن ها انجام شد. نتایج نشان داد که به جز آزمایش خزش دینامیکی, در تمامی آزمایشات دیگر عملکرد الیاف شماره یک بهتر از الیاف شماره دو بوده است. مطابق با نتایج مشخص شد که الیاف شماره یک عملکردی بهتر از الیاف شماره دو داشته است, هر چند هر دو الیاف باعث بهبود عملکرد آسفالت شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معتمدی، حامد، و امیری، حمیدرضا. (1397). بررسی آزمایشگاهی عملکرد مخلوط های آسفالتی اصلاح شده با الیاف. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(56 )، 355-368. SID. https://sid.ir/paper/83645/fa

    Vancouver: کپی

    معتمدی حامد، امیری حمیدرضا. بررسی آزمایشگاهی عملکرد مخلوط های آسفالتی اصلاح شده با الیاف. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(56 ):355-368. Available from: https://sid.ir/paper/83645/fa

    IEEE: کپی

    حامد معتمدی، و حمیدرضا امیری، “بررسی آزمایشگاهی عملکرد مخلوط های آسفالتی اصلاح شده با الیاف،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 56 ، pp. 355–368، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83645/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button