Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

643
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر دسترسی ها بر عملکرد و ایمنی راه های بینشهری

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 31

چکیده

 امروزه یکی از معضلات اساسی شبکه راههای کشور, وجود دسترسیهای غیر ایمن فراوان است. با افزایش تعداد دسترسی ها, پتانسیل تصادف, تاخیر, زمان سفر و تراکم افزایش یافته و از درجه عملکردی و ظرفیت راهها کاسته می شود. در این پژوهش, تاثیر تراکم دسترسی بر ایمنی و عملکرد راهها در دو شاخه جداگانه بررسی شده است. بر همین اساس, ابتدا در بخش تاثیر ایمنی, اطلاعات تصادفات سه محور از استان آذربایجان شرقی برای سالهای 92, 93 و 94 جمعآوری شد. سپس بررسی تاثیر تراکم دسترسی بر نرخ تصادفات در محورهای مذکور به طور جداگانه انجام شده و با استفاده از مدلسازی بین متغیرها, رابطه بین آن ها بررسی شد. مهمترین نتیجه در این بخش, وجود سطح معناداری بین تراکم دسترسی در مسیر بزرگراهی و دوخطه جدا نشده (ارتباط مستقیم بین دو پارامتر) و عدم ارتباط بین این دو پارامتر در مسیر آزادراهی میباشد. با توجه به دخیل بودن دیگر عوامل در ورودی شهرها, قطعات نزدیک ورودی شهرها از تحلیل موردنظر حذف شدهاند. سپس در بخش تاثیر عملکردی, اثر دسترسی ها بر تاخیر, زمان سفر, سرعت و تراکم شبکه در طول 87 کیلومتر از جاده تبریز اهر بررسی شد. در این بخش برای شبیه سازی از چهار سناریوی ترافیکی مختلف در حالتهای مختلف دسترسی ها و نوع میانه, استفاده شد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که ادغام کردن دو دسترسی پرحجم در یک مسیر مستقیم, عملکرد ترافیک را بهبود بخشیده است. همچنین تبدیل مسیر دوخطه به چهار خطه باعث کاهش تاخیر, زمان سفر و تراکم می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، امیرمسعود، مرادی مددلو، علی، و مظاهری، آرش. (1397). ارزیابی تاثیر دسترسی ها بر عملکرد و ایمنی راه های بینشهری. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(56 )، 15-31. SID. https://sid.ir/paper/83655/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی امیرمسعود، مرادی مددلو علی، مظاهری آرش. ارزیابی تاثیر دسترسی ها بر عملکرد و ایمنی راه های بینشهری. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(56 ):15-31. Available from: https://sid.ir/paper/83655/fa

    IEEE: کپی

    امیرمسعود رحیمی، علی مرادی مددلو، و آرش مظاهری، “ارزیابی تاثیر دسترسی ها بر عملکرد و ایمنی راه های بینشهری،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 56 ، pp. 15–31، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83655/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا