Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,141
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ارتعاشات غیرخطی یک واگن مسافری شش درجه آزادی و استفاده از جاذب دینامیکی در حالت تشدید اولیه و بهینه سازی با استفاده از الگوریتم ژنتیک

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 46

چکیده

 طراحی سیستم تعلیق برای رفع اثرات نامطلوب ارتعاشات در وسایل نقلیه به عنوان یک چالش عمده مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله به تحلیل دینامیکی یک سیستم تعلیق شش درجه آزادی غیرخطی پرداخته می شود. بدین منظور معادلات دینامیکی با در نظر گرفتن شش درجه آزادی برای بررسی حرکت قائم واگن که شامل دو بوژی و بدنه اصلی واگن می باشد, با استفاده از روش لاگرانژ استخراج شده و با حل غیرخطی معادلات به روش مقیاس های چندگانه زمانی, معادله پاسخ فرکانسی در حالت تشدید اولیه تحت تحریک خارجی بدست می آید. به منظور کنترل غیر فعال ارتعاشات تشدید اولیه سیستم غیرخطی با میراگر و کمینه سازی دامنه سیستم, از یک جاذب دینامیک ارتعاشی در سیستم استفاده شده است. معادله پاسخ فرکانسی سیستم در حالت بدون جاذب و حالت اتصال جاذب دینامیکی روی سیستم اصلی با هم مورد مقایسه قرار می گیرند. با استفاده از الگوریتم ژنتیک که بر اساس یک روند تصادفی هدایت شده استوار می باشد, به بررسی بهترین عملکرد جاذب دینامیکی در سیستم تعلیق شش درجه آزادی واگن پرداخته می شود. در طی فرآیند حل معادلات غیرخطی و بهینه سازی فرض بر این بوده که یک ورودی هارمونیک با دامنه بسیار کوچک به عنوان ورودی یکی از چرخ ها به سیستم وارد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، مهدی، نعیمی آبکناری، آرش، و حق شناس، نیما. (1396). تحلیل ارتعاشات غیرخطی یک واگن مسافری شش درجه آزادی و استفاده از جاذب دینامیکی در حالت تشدید اولیه و بهینه سازی با استفاده از الگوریتم ژنتیک. پژوهشنامه حمل و نقل، 14(1 )، 23-46. SID. https://sid.ir/paper/83744/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی مهدی، نعیمی آبکناری آرش، حق شناس نیما. تحلیل ارتعاشات غیرخطی یک واگن مسافری شش درجه آزادی و استفاده از جاذب دینامیکی در حالت تشدید اولیه و بهینه سازی با استفاده از الگوریتم ژنتیک. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1396؛14(1 ):23-46. Available from: https://sid.ir/paper/83744/fa

    IEEE: کپی

    مهدی کریمی، آرش نعیمی آبکناری، و نیما حق شناس، “تحلیل ارتعاشات غیرخطی یک واگن مسافری شش درجه آزادی و استفاده از جاذب دینامیکی در حالت تشدید اولیه و بهینه سازی با استفاده از الگوریتم ژنتیک،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 14، no. 1 ، pp. 23–46، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83744/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا