Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1256
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1256

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2248
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2248

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    773
  • دانلود: 

    283
چکیده: 

بحران های ناشی از حوادث طبیعی به علت گستردگی حوزه اثر و ناگهانی بودن، شرایطی ایجاد می کنند که فرآیند تصمیم گیری و مدیریت را برای مدیران دشوار می سازند. در چنین مواقعی معمولا به علت اتخاذ تصمیمات شتاب زده، بخش قابل توجهی از منابع سازمانی و ملی به صورتی ناکارآمد به هدر رفته، اثربخشی و کارایی خدمات ارائه شده به شکل محسوسی کاهش می یابد. از این رو بهره گیری از روش هایی که توانایی ارائه راهکارهای بهینه در موضوعاتی مانند امدادرسانی به آسیب دیدگان و به طور خاص حمل و نقل کالاهای امدادی را داشته باشند، اهمیت ویژه ای دارد. مساله ارائه شده در این مقاله به بیان مدلی با رویکرد سیاست بهینه برای امداد رسانی و با دو هدف 1) حداکثرسازی مجموع ارزش تقاضای تحویل داده شده به آسیب دیدگان و 2) حداقل سازی هزینه امدادرسانی (زمان یا مسافت طی شده توسط وسایل نقلیه امدادی) می پردازد. از جمله فرضیات کاربردی این مساله، عدم امکان امدادرسانی مستقیم به برخی از نقاط به علت در دسترس نبودن راه های ارتباطی می باشد، لذا تعدادی از نقاط با تحت پوشش قرار گرفتن توسط نقاط ملاقات شده، خدمت خود را دریافت می کنند. به منظور حل مساله، یک الگوریتم ترکیبی با تلفیق روش های «جستجوی همسایگی بزرگ انطباقی (ALNS)» و «جستجوی محلی چند هدفه (MDLS)» تحت نام ALNS×MDLS مطرح شده است. نتایج حاصل نشان دهنده کارایی روش ارائه شده می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 773

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 283 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    23-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1140
  • دانلود: 

    620
چکیده: 

طراحی سیستم تعلیق برای رفع اثرات نامطلوب ارتعاشات در وسایل نقلیه به عنوان یک چالش عمده مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله به تحلیل دینامیکی یک سیستم تعلیق شش درجه آزادی غیرخطی پرداخته می شود. بدین منظور معادلات دینامیکی با در نظر گرفتن شش درجه آزادی برای بررسی حرکت قائم واگن که شامل دو بوژی و بدنه اصلی واگن می باشد، با استفاده از روش لاگرانژ استخراج شده و با حل غیرخطی معادلات به روش مقیاس های چندگانه زمانی، معادله پاسخ فرکانسی در حالت تشدید اولیه تحت تحریک خارجی بدست می آید. به منظور کنترل غیر فعال ارتعاشات تشدید اولیه سیستم غیرخطی با میراگر و کمینه سازی دامنه سیستم، از یک جاذب دینامیک ارتعاشی در سیستم استفاده شده است. معادله پاسخ فرکانسی سیستم در حالت بدون جاذب و حالت اتصال جاذب دینامیکی روی سیستم اصلی با هم مورد مقایسه قرار می گیرند. با استفاده از الگوریتم ژنتیک که بر اساس یک روند تصادفی هدایت شده استوار می باشد، به بررسی بهترین عملکرد جاذب دینامیکی در سیستم تعلیق شش درجه آزادی واگن پرداخته می شود. در طی فرآیند حل معادلات غیرخطی و بهینه سازی فرض بر این بوده که یک ورودی هارمونیک با دامنه بسیار کوچک به عنوان ورودی یکی از چرخ ها به سیستم وارد شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1140

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 620 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    47-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    862
  • دانلود: 

    302
چکیده: 

شناسایی ترافیک حرکت- توقف در آزادراه ها که منجر به آشفتگی جریان ترافیک می شود تاکنون نه تنها به دلیل کمبود داده های عبوری وسایل نقلیه و ناکافی بودن سنسورهای جمع کننده داده ها مبهم می باشد بلکه همچنین درک ناچیزی به منظور اعتبارسنجی آشفتگی ها در مدل های جریان ترافیک وجود دارد که معمولا نتیجه ای از روابط ریاضی نسبت به رفتار رانندگان می باشد. در این مقاله به منظور آنالیز ترافیک حرکت – توقف مدل تعقیب خودرویی مبتنی بر داده های عبوری تجربی NGSIM ارائه می گردد که نه تنها قابلیت ایجاد نمودن انتشار واقعی و تشکیل بالقوه امواج حرکت- توقف را در ازدحام ترافیکی دارد، بلکه همچنین مبتنی بر مدل نامتقارن رفتاری، می توان پدیده هیسترسیس ترافیکی را آنالیز نمود که در آشفتگی ترافیکی از دیدگاه رفتاری راننده پدیدار می گردد. آنالیز آماری پارامترهای مدل نامتقارن رفتاری آشکار می نماید که همبستگی قابل توجهی بین رفتار راننده قبل، بعد و در زمان آشفتگی وجود دارد که در صورت آنالیز آشفتگی در سطح جزئی نگر، این همبستگی باید در نظر گرفته شود و همچنین نتایج آنالیز پدیده هیسترسیس مبتنی بر مدل نامتقارن رفتاری نشان می دهد که پیدایش و نوع الگوی پدیده هیسترسیس ارتباط نزدیکی با رفتار راننده در موقعیت حرکت راننده در آشفتگی ترافیکی دارد به عبارت دیگر، در زمانی که راننده با آشفتگی های ترافیکی مواجه می شوند و در زمانی که موج کاهش شتاب آغاز می شود، پدیده هیسترسیس ترافیکی به گروه بندی و الگوهای رفتاری راننده و سناریو پاسخ های رفتاری راننده در دوره تشکیل آشفتگی ترافیکی مرتبط می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 862

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 302 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    68-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1759
  • دانلود: 

    547
چکیده: 

اعمال روش های گوناگون مدیریت سرعت در راهها و کنترل کردن سرعت حرکت وسایل نقلیه در محدوده سرعت ایمن، یکی از روش های مطرح در پیشگیری از وقوع بسیاری از تصادفات رانندگی در جاده ها است. یکی از مهمترین و کارآمد ترین روش های جلوگیری از افزایش سرعت غیر مجاز در جاده ها و در پی آن پایین آمدن میزان تصادفات، بکارگیری ابزار های کنترل سرعت در جاده ها می باشد. با توجه به هزینه بالای بکارگیری سیستم های هوشمند کنترل سرعت و محدودیت در بودجه مالی پروژه ها و مجموعه محدودیت های دیگر که بر اساس شرایط هر پروژه در نظر گرفته می شود، پوشش دادن تمام طول یک مسیر توسط سیستم کنترل سرعت طرحی غیر اقتصادی و نامناسب تلقی شده و نیاز است تجهیزات کنترل سرعت تنها در نقاطی استفاده شوند که با توجه به محدودیت منابع موجب بیشترین پوشش و کارایی گردند. در این مقاله سعی بر آن بوده تا با توجه به محدودیتهای نصب و بکارگیری دوربینهای کنترل سرعت نسبت به ارائه یک مدل بهینه سازی با هدف بیشینه سازی پوشش آنها در یک مسیر اقدام شود. محدودیتهای مدل بهینه سازی ارائه شده بنابر مشخصات فیزیکی مسیر، محدودیت های دوربین ها، سوابق تصادفات در مقطع و سایر موارد است. اعتبار مدل ارائه شده بر روی مقطعی از جاده کرج - چالوس حد فاصل میدان امیر کبیر تا شهرستان گچسر به طول 60 کیلومتر انجام شد و نتایج حاصل از مکانیابی در حالات مختلف به ازای میزان بودجه مالی در دسترس مورد تحلیل قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1759

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 547 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    81-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    946
  • دانلود: 

    583
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی و ارزیابی تاثیرات بنتونیت بر خصوصیات خستگی مخلوط آسفالتی گرم است. برنامه آزمایشگاهی این تحقیق شامل استفاده از پنج درصد افزودنی بنتونیت (10%، 15%، 20%، 25% و 30% وزنی قیر) برای اصلاح قیر خالص بوده است. آزمایشهای مختلفی از جمله: مقاومت کششی غیر مستقیم، مدول برجهندگی و خستگی انجام شده است. آزمایش خستگی بر اساس تست تیر خمشی چهار نقطه ای با سطح کرنش ثابت در سه سطح 600، 800 و 1000 میکرو کرنش با بارگذاری سینوسی انجام شد. عمر خستگی نمونه ها بر اساس کاهش پنجاه درصدی در مدول سختی اولیه ارزیابی شد. نتایج نشان داد، عمر خستگی مخلوطهای آسفالتی ساخته شده با قیر اصلاح شده با بنتونیت بیشتر از مخلوطهای آسفالتی معمولی میباشد. همچنین، بنتونیت منجر به افزایش نسبی مقاومت کششی غیر مستقیم و مدول سختی مخلوطهای آسفالتی گردید. سرانجام، بر اساس نتایج آزمایشگاهی و با استفاده از رگرسیون خطی لگاریتمی نتایج، مدلی جهت توصیف رفتار خستگی مخلوطهای آسفالتی شامل قیر اصلاح شده بنتونیتی با رویکرد پدیده شناختی تجربی پیشنهاد گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 946

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 583 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    96-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1260
  • دانلود: 

    293
چکیده: 

هدف از این مقاله بررسی تاثیر افزودنی خاکستر بادی بر خواص مکانیکی و عملکردی مخلوط آسفالتی گرم با استخوان بندی سنگدانه ای اصلاح شده پلیمری می باشد. افزودنی خاکستربادی با درصدهای %2.5، %5، %7.5 و %10 نسبت به وزن مصالح سنگی به عنوان فیلر مورد استفاده قرار گرفت. در این تحقیق خصوصیات مکانیکی و عملکردی مخلوط آسفالتی اصلاح شده از طریق آزمایش هایی از قبیل، مقاومت مارشال، مدول برجهندگی، حساسیت رطوبتی و تغییر شکل دائمی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که استفاده از خاکستر بادی به عنوان فیلر تاثیری بر کاهش ریزش قیر نداشته و ریزش قیر تنها به کمک اصلاح قیر (فیبر و یا پلیمر) کاهش می یابد. نتایج آزمایش حساسیت رطوبتی نشان داد، بهترین نتایج مربوط به استفاده از پلیمر SBS و در حالت FA %7.5 می باشد. نتایج آزمایش خزش دینامیکی نیز بیانگر این مساله بود که مقادیر عدد روانی برای نمونه های ساخته شده با فیبر به مراتب کمتر از نمونه های اصلاح شده با پلیمر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1260

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 293 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

شورابی ثانی سامان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    114-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    635
  • دانلود: 

    482
چکیده: 

در این پژوهش یک تکنیک برای نظارت بر سلامت ساختار پایه های یک پل نمونه که مدل کوچک شده از پل های رایج امروزی است با استفاده از تکنیک آشکار سازی اختلاف فاز بین دو گره گیرنده سنکرون در غالب شبکه های حس گر بی سیم مطرح شده ومورد شبیه سازی و ارزیابی قرار می گیرد. اساس این روش در قرار دادن آرایه ای از مدارات اسیلاتور با فرکانس بالا (4 گیگا هرتز) وارزان قیمت به صورت فرستنده بی سیم در محل های مورد نظر و با اهمیت ساختار پایه های پل مقیاس شده نمونه و دریافت و آنالیز سیگنال های ارسالی از آرایه فرستنده های مذکور، توسط دو گره گیرنده سنکرون استوار است. در واقع سیستم مانیتورینگ پیشنهادی برای نظارت بر سلامت ساختار پایه های پل، تغییرات اختلاف فاز بین دو گره گیرنده سنکرون را در قبل و بعد از وارد آمدن آسیب (تغییر شکل یا جابجایی) ناشی از عوامل مختلف به عنوان مثال زلزله را اندازه گرفته و دقتی در رنج یک دهم میلی متر از خود در شبیه سازی ها نشان می دهد. همچنین دارای قابلیت اعتماد بالایی به خاطر اعلام لحظه به لحظه وضعیت هر فرستنده شامل فعال، غیر فعال وآسیب دیده، برای اهداف نظارت بر سلامت ساختار پل ها می باشد.تکنیک و سیستم پیشنهادی دارای قیمت پایین تجهیزات نسبت به سایر متد SHM بوده و همچنین حجم داده پردازی و پیچیدگی بسیار کمتری در مقایسه با موارد مشابه خود دارد. در این مقاله پیاده سازی میدانی انجام نگرفته است اما شبیه سازی کاملی با استفاده از آرایه ای از شش فرستنده (TX) و دو گیرنده (RX) برای پل مقیاس شده نمونه با شش پایه صورت گرفته و مبانی ریاضی، هندسی و پردازش سیگنال و جزییات شبیه سازی انجام شده به تفصیل مورد ارزیابی قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 635

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 482 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    130-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1151
  • دانلود: 

    344
چکیده: 

با ورود کانتینر به عرصه حمل و نقل کالا، این حوزه دچار تحول عظیمی شده است. اما تا به امروز همچنان مشکل عدم توازن بین ورودی و خروجی کانتینر به بنادر پا بر جاست. این ناهماهنگی بین واردات و صادرات کالا، معضلی به نام کانتینر خالی را به وجود آورده است. به طوریکه بنادر وارداتی با مازاد و بنادر صادراتی با کسری کانتینر خالی مواجه اند. در این مقاله به منظور حل مساله مذکور، مدل جدید برنامه ریزی حمل و نقل کانتینر خالی، با دو هدف کمینه کردن هزینه کل، شامل هزینه حمل و نقل، نگه داری، کسری، تخلیه و بارگیری کانتینر خالی و بیشینه کردن قابلیت دسترسی به کانتینر خالی، از طریق کمینه کردن مجموع حداکثر کسری کانتینر خالی در بنادر صادراتی در دوره های زمانی مختلف، ارائه شده است. در مرحله بعد مدل دو هدفه پیشنهادی خطی شده، سپس با استفاده از روش وزن دهی به مدلی تک هدفه از جنس کمینه کردن هزینه ها تبدیل شده است. در نهایت به منظور آزمایش های عددی و اعتبارسنجی مدل ارائه شده، با در نظر گرفتن یک شبکه مکانی- زمانی از بنادر دریایی ایران به عنوان شبکه مورد مطالعه واقعی در مساله حمل و نقل کانتینر خالی، مدل پیشنهادی به روش برنامه نویسی خطی، در محیط نرم افزار Gams، حل شده است. نتایج محاسباتی حاصله نشان دهنده کارایی مدل ارائه شده در به تعادل رساندن مساله، کاهش 66% هزینه کل نسبت به دنیای واقعی و بهینگی اهداف تعیین شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1151

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 344 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    142-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1440
  • دانلود: 

    343
چکیده: 

تقاضای حمل و نقل دریایی مشتق شده از تقاضای مبادلات تجاری میان کشورها است. به همین دلیل، در این مقاله به منظور تحلیل بازار خدمات حمل و نقل کشتی های تانکر و عوامل موثر بر نرخ کرایه حمل، علاوه بر متغیرهای مربوط به بازار کشتی های تانکر مانند قیمت تانکرهای اوراقی، قیمت تانکرهای نو و دست دوم، نقشتجارت دریایی نیز لحاظ شده است. داده های مورد استفاده، به صورت سری زمانی سالانه در بازه زمانی 1987 تا 2014 و برگرفته از پایگاه آماری کلارکسون می باشد. با توجه به اینکه جهت علیت ارتباط از قبل مشخص نبوده، پس از انجام آزمونهای ریشه واحد مقتضی، از الگوی خودرگرسیون های برداری جهت بررسی ارتباط همجمعی میان سری ها استفاده شده و بعد از کشف یک بردار همجمعی، با استفاده از الگوی تصحیح خطای برداری به بررسی علیت ارتباط پرداخته ایم. بر اساس نتایج به دست آمده، برخلاف کوتاه مدت، تغییرات قیمت تانکرهای نو و دست دوم و تغییرات حجم تجارت دریایی، بر نرخ کرایه کشتی تاثیرگذار هستند. همچنین، در کوتاه مدت نرخ کرایه حمل، میزان تجارت دریایی و قیمت ناوگان دسته دوم موجود در بازار بر قیمت تانکرهای نو تاثیر گذار هستند. نهایتا، افزایش حجم تجارت دریایی با یک و قفه باعث افزایش نرخ کرایه شده و این تاثیر موقتی و گذرا است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1440

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 343 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مویدفر رضا | تقدسی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    157-169
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2268
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

سامانه مدیریت و نگهداری روسازی ارزیابی وضعیت فعلی رویه های آسفالتی و همچنین پیش بینی وضعیت آن ها در آینده با توجه به پارامترهای تاثیرگذار بر آن ها می باشد. بدین منظور پس از جمع آوری اطلاعات اولیه مدل هایی برای پیشبینی شاخص PCI با استفاده از نتایج آزمایش مارشال برای منطقه 2 تهران بزرگ بسط داده شده اند. جهت تخمین PCI، درصد قیر، مقاومت مارشال، ترافیک عبوری و سن روسازی بر اساس تست های آماری نرم افزار SPSS به عنوان متغییر مستقل مناسب انتخاب شدند. برای مدل سازی از دو روش جداگانه استفاده شده، روش اول از طریق فرآیند رگرسیون و با استفاده از نرم افزار SPSS که از مدل خروجی آن برای بررسی تاثیر هریک از متغیرها بر مدل (تحلیل حساسیت) استفاده شده نتایج تحلیل حساسیت نشان می دهد که مقاومت مارشال بیشترین تاثیر را به صورت مستقیم بر شاخص PCI دارد. روش دوم با بهره گیری از مفهوم برنامه نویسی ژنتیکی در نرم افزار GP ساخته شده و از مدل خروجی آن جهت بهینه سازی از نرم افزار MATLAB استفاده شده است. برای انجام بهینه سازی از الگویتم PSO و الگوریتم ژنتیک استفاده شده و مقدار بهینه هر یک از متغیر های مستقل برای ماکزیمم شدن شاخص PCI به دست آمده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2268

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    170-183
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    874
  • دانلود: 

    320
چکیده: 

طراحی بر اساس اصل شکل پذیری آیین نامه ها باعث خواهد شد که ساختمان ها در هنگام زلزله های متوسط و قوی٬ دچار تغییر شکل های زیاد گردند. لذا در کلان شهرهای واقع در حوزه نزدیک گسل های لرزه خیز، وقوع زلزله شدید، منجر به آوارگی بهره برداران، مشکل و زمان بر بودن تخریب ساختمان های آسیب دیده شکل پذیر، مشکل دفع مخروبه ها با حجم خیلی زیاد و لزوم صرف هزینه و زمان بسیار زیاد برای بازسازی می شود.راه حل های کنترل و جداسازی پایه می توانند تا حد زیادی به حذف آسیب منجر شود ولی هر دو تکنولوژی برای کشورهای در حال توسعه گران و دست نیافتنی است. برای رسیدن به هدف تعمیر پذیر بودن پس از زلزله شدید ایده های مختلفی می توان دنبال نمود. یکی از این ایده ها در سال های اخیر استفاده از ایده هدایت آسیب می باشد. هدایت آسیب به این معنا است که رفتار ساختمان را به حالتی ببریم که تغییر شکل های خمیری به بخش هایی از سازه متمرکز شوند و در آن محل ها از جاذب های انرژی مناسب استفاده نمود که قابلیت تعویض داشته باشند. یکی از این رویکردها برای رسیدن به این هدف استفاده از حرکت See-Saw motion (حرکت الاکلنگی) است. برای بررسی عملکرد چنین سیستمی از ساختمان هایی با پلان 20 متر در 20 متر و ارتفاع طبقات 3 متر و تعداد طبقات 5 و 8 و 11 در نظر گرفته شد. در این پروژه سازه بر اساس تحلیل تاریخچه زمانی دینامیکی غیر خطی تحلیل شده و از هفت شتابنگاشت با سه مولفه واقعی آنها استفاده شده است. هدف مقایسه عملکرد لرزه ای سیستم های مختلف پیشنهادی می باشد. نتایج نشان میدهد استفاده از این سیستم سبب کاهش چشمگیر مفاصل خمیری ایجاد شده در سازه، کاهش تغییر مکان نسبی سازه و کاهش نیروی محوری در ستون ها می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 874

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 320 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    184-199
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1142
  • دانلود: 

    296
چکیده: 

شرکت های هواپیمایی به علت حساسیت های خاص این صنعت نسبت مسائل اقتصادی همچون گرانی قیمت سوخت، جنگ های منطقه ای، عدم تقاضای فصلی از سوی مسافران، تحریم های سیاسی و تروریسم دچار ورشکستگی می شوند. مضاف بر این موارد، صنعت هوایی، یک صنعت گران تلقی می گردد که خود عامل اصلی حساسیت و دشواری اداره این شرکت ها قلمداد می شود. از این رو با بررسی تاریخ صنعت هوایی، شاهد ورشکستگی های عدیده ای هستیم. در صورت ورشکست شدن یک شرکت هواپیمایی، باید آثار آن بر دو عنصر اساسی صنعت هوایی یعنی مسافران به عنوان مصرف کنندگان اصلی خدمت حمل و نقل هوایی و نیز فرودگاه ها به عنوان رکن زیربنایی حمل و نقل هوایی مورد سنجش واقع گردد. فرضیاتی همچون این که آیا مسافران از این پدیده متاثر میشوند؟ و یا این ورشکستگی بر روابط قراردادی با فرودگاه ها و عملکرد اقتصادی آن ها اثردارد؟ این مقاله به دنبال پاسخ گویی به این فرضیات بوده و با اثبات آثار ناشی از ورشکستگی شرکت های هواپیمایی بر موارد پیش گفته، علاوه بر تاکید بر پیش گیری از ورشکستگی شرکت های هواپیمایی، بر هدایت صحیح این آثار راهکارهای لازم ارائه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1142

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 296 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دلیری حسن | مهرگان نادر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    200-217
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    957
  • دانلود: 

    684
چکیده: 

شاخص جای پای اکولوژیک یکی از مهمترین شاخصهای اندازه گیری توسعه پایدار در مناطق جغرافیایی است که رفتارهای مصرفی ساکنان را مورد ارزیابی قرار می دهد. در این مطالعه به دنبال آن بوده ایم تا این شاخص را برای نیازهای مصرفی حمل و نقل ساکنان استانهای ایران برآورد نماییم. علاوه براین محاسبه ظرفیت زیستی و مقایسه آن با جای پای اکولوژیک حمل و نقل به ما این امکان را داد تا استانهای زیست کش شناسایی کنیم. نتایج مطالعه نشان می دهد که مناطق زیست کش اغلب در کمربند مرکزی ایران قرار داشته و شامل استانهای تهران، البرز، قزوین، قم، اصفهان، مرکزی، زنجان، همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی می باشند. به عبارت دیگر تامین نیازهای حمل و نقل ساکنان استانهای فوق در حال تخریب زیست کره می باشد. در این میان مقدار کسری اکولوژیک در استانهای تهران، البرز و قم بسیار بالاتر از ظرفیت زیستی آنان می باشد. اما مطالعه حرکت های همزمان متغیرها نشان از آن دارند که استانهای واقع در کمربند میانی کشور هرچند دارای تولید سرانه بالایی هستند، اما اثرات سوء زیست محیطی در آنها بالاست، بنابراین این استانها دو جنبه مهم توسعه پایدار شهری، یعنی محیط زیست و سلامت اجتماعی را فدای رسیدن به تولید بالاتر می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 957

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 684 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    218-236
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1764
  • دانلود: 

    1224
چکیده: 

مقاومت لغزندگی بر اساس تعریف به معنای نیروی بازدارنده و مقاومی است که توسط اندرکنش بین روسازی و چرخ قفل شده ایجاد می شود. مخلوط های با استخوان بندی سنگدانه ای (SMA)، مخلوط های آسفالتی گرمی می باشند که به دلیل وجود درصد بیشتری از مصالح سنگی درشت دانه مقاومت بالایی در برابر لغزندگی دارند. با توجه به اهمیت استفاده از مخلوط های SMA به عنوان یک لایه رویه مقاوم در برابر بار و لغزندگی و توجه خاصی که اخیرا در کشورمان برای استفاده از این نوع مخلوط ها صورت گرفته است، در این تحقیق به منظور ارزیابی مقاومت لغزندگی این نوع از مخلوط ها، تاثیر پارامترهای مختلف خصوصیات مخلوط های آسفالتی، از قبیل میزان قیر، نوع مصالح، دانه بندی و حداکثر اندازه اسمی مصالح2 (NMAS) و شکل مصالح سنگی درشت دانه بر مقاومت لغزندگی مخلوط های آسفالتی SMA مورد بررسی قرارگرفت. اثر بافت ریز نمونه های آسفالتی به کمک دستگاه پاندول انگلیسی و بافت درشت نمونه های آسفالتی به روش پخش ماسه انجام پذیرفت. در ساخت نمونه های آسفالتی SMA از چهار نوع مصالح آهکی، سیلیسی، سرباره فولاد و سنگدانه بازیافتی از روسازی های آسفالتی و یک نوع قیر (60.70) به همراه الیاف پشم سنگ استفاده شد. مخلوط های SMA دارای چهار نوع دانه بندی با حداکثر اندازه اسمی مصالح 19، 12.5، 9.5 و 4.75 میلیمتر بودند. روش طراحی مخلوط های SMA بر اساس روش ارایه شده در استانداردهای بین المللی انجام گرفت. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که مصالح سرباره از لحاظ مقاومت لغزندگی عملکرد بهتری نسبت به مصالح سنگی دیگر دارد و همچنین مقاومت لغزندگی نمونه های آسفالتی SMA رابطه مستقیمی با افزایش مقدار حداکثر اندازه اسمی سنگدانه ها دارند و دیگر اینکه سنگدانه های مکعبی از مقاومت لغزندگی بیشتری به اندازه 5 تا 10 درصد نسبت به سنگدانه های سوزنی و پولکی برخوردار می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1764

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1224 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0