مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,010
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی سیستم و ارزیابی دینامیکی آزمایشگاهی تیرهای بتنی خسارت دیده در پل ها

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 100

چکیده

 یکی از مهم ترین عوامل انهدام سازه پل هایی از نوع تیر و دال, بروز و رشد خسارت (آشکار یا پنهان) در اجزا روسازه آن ها در طی زمان است. در این مقاله تاثیر خسارت بر خواص دینامیکی شامل فرکانس طبیعی, میرایی, سختی خمشی و دامنه ارتعاش برای تیرهای بتن مسلح به عنوان یکی از رایج ترین عناصر مورد استفاده در این نوع پل ها از طریق انجام تحقیقات آزمایشگاهی بررسی شده است. خسارت با اعمال بار استاتیکی و ایجاد ترک خمشی برای یک تیر دو سر ساده بتنی مسلح تعریف شده است. از آنجا که درصد میرایی به خطی و غیرخطی بودن رفتار اجزا بسیار وابسته بوده و نیز سختی به میرایی مربوط است, با ایجاد نیروهای دینامیکی ضعیف توسط موتور ارتعاش, آزمایش های دینامیکی با حفظ رفتار خطی برای المان تیر انجام شده است. نتایج حاصل نشان می دهد که میرایی تیر در محدوده مقطع ترک خورده, میرایی لزج تنها نبوده و ترکیبی از میرایی لزج و اصطکاکی است و با اثر افزایش ترک یا خسارت سهم میرایی اصطکاکی افزایش می یابد. همچنین در این مقاله به جای استفاده از روش آزمایش های استاتیکی, دو روش برای ترسیم منحنی نیرو - جابه جایی و تعیین سختی تیر بتنی از طریق انجام آزمایش های دینامیکی ارایه می شود. یکی از این روش ها وابستگی کمتری به ضریب میرایی دارد. صحت و دقت هر دو روش به کمک آزمایش های انجام شده, به اثبات می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشجو، فرهاد، و قاری قرآن، علیرضا. (1385). شناسایی سیستم و ارزیابی دینامیکی آزمایشگاهی تیرهای بتنی خسارت دیده در پل ها. پژوهشنامه حمل و نقل، 3(2)، 85-100. SID. https://sid.ir/paper/83802/fa

    Vancouver: کپی

    دانشجو فرهاد، قاری قرآن علیرضا. شناسایی سیستم و ارزیابی دینامیکی آزمایشگاهی تیرهای بتنی خسارت دیده در پل ها. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1385؛3(2):85-100. Available from: https://sid.ir/paper/83802/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد دانشجو، و علیرضا قاری قرآن، “شناسایی سیستم و ارزیابی دینامیکی آزمایشگاهی تیرهای بتنی خسارت دیده در پل ها،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 3، no. 2، pp. 85–100، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83802/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button