Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,954
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,496
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه ریزی راهبردی توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای کشور

صفحات

 صفحه شروع 291 | صفحه پایان 306

چکیده

 در کشور ایران نیز مانند سایر کشورها مشکل ترافیک به ویژه در ابعاد تراکم و تصادفات بسیار نگران کننده است. تاکنون در برنامه های مختلف, سازمانهای درگیر با حمل و نقل, طرح های مختلفی را که به نوعی جزء زیر پروژه های حمل و نقل هوشمندند, برای رفع مشکلات خود به اجرا در آورده اند, اما طرح جامعی در خصوص اجرای سیستم های هوشمند هنوز در کشور تبیین نشده است. فقدان برنامه راهبردی سیستم های هوشمند علاوه بر این که باعث تکرار سرمایه گذاری های مشترک در زیرساختهای جامعه می شود, بلکه باعث ناهماهنگی و ناسازگاری این سیستمها با یکدیگر شده و ممکن است مشکلات بیشماری را در اتصال زیرسیستمها به یکدیگر ایجاد کرده و علاوه بر آن که مشکلی را از حمل و نقل کشور حل نمی کند, ممکن است معضلات جدیدی در بهره برداری از سیستم حمل و نقل نیز ایجاد کند. در تحقیق حاضر ابتدا به مرور ادبیات و بررسی کاربردهای سیستم های حمل و نقل هوشمند پرداخته شده و سپس با استفاده از متدولوژی برنامه ریزی راهبردی با نگرش پیش تدبیری راهبردهای توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند تدوین شده است. برای تدوین استراتژی ها از ماتریس SWOT استفاده شده است. در ادامه به منظور اولویت بندی راهبردها از فنون تصمیم گیری با معیارهای چندگانه (AHP) و روش QSPM استفاده شده و نتایج حاصل از آن با استفاده از ضریب رتبه بندی اسپیرمن مقایسه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طبیبی، مسعود، فتحیان، محمد، و موسوی اشکوری، شهاب الدین. (1386). برنامه ریزی راهبردی توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای کشور. پژوهشنامه حمل و نقل، 4(4)، 291-306. SID. https://sid.ir/paper/83869/fa

    Vancouver: کپی

    طبیبی مسعود، فتحیان محمد، موسوی اشکوری شهاب الدین. برنامه ریزی راهبردی توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای کشور. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1386؛4(4):291-306. Available from: https://sid.ir/paper/83869/fa

    IEEE: کپی

    مسعود طبیبی، محمد فتحیان، و شهاب الدین موسوی اشکوری، “برنامه ریزی راهبردی توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای کشور،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 4، no. 4، pp. 291–306، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا