مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

409
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ایمنی عابر پیاده در تداخل با اتومبیل ها و موتورسیکلت ها بر اساس شاخص های تداخلی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 133

چکیده

 عابران پیاده در بخش هایی مانند تقاطع های بدون چراغ بعضا در ریسک بالایی قرار می گیرند. عابران در این تقاطع ها با وسایل نقلیه مختلفی از جمله اتومبیل ها و موتورسیکلت ها تداخل دارند. در این تحقیق با استفاده از شاخص های تداخلی زمان تا تصادف و زمان پس از تخطی, ایمنی عابران پیاده در تداخل با این دو نوع وسیله مقایسه می شود. تقاطع بدون چراغ وصال-بزرگمهر در تهران برای مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است. برای بررسی های آماری, از تحلیل آنووای یک طرفه استفاده شد. تعداد مشاهدات برای هر کدام از متغیرهای وابسته زمان تا تصادف و زمان پس از تخطی به ترتیب 758 و 791 مشاهده هستند. میانگین لگاریتم شاخص زمان تا تصادف در موتورسیکلت ها 03/0 کمتر از اتومبیل ها بود. همچنین میانگین لگاریتم شاخص زمان پس از تخطی در وسایل نقلیه نیز 09/0 کمتر از موتورسیکلت هاست. از شاخص زمان تا تصادف, برای شناسایی وضعیت های دارای پتانسیل خطر و از شاخص زمان پس از تخطی برای شناسایی وضعیت های بحرانی برای عابران پیاده استفاده شده است. چون شاخص زمان تا تصادف, در تداخل موتورسیکلت با عابر, کمتر است, بنابراین موتورسیکلت ها, پتانسیل خطر بالاتری را برای عابران به وجود می آورند. اما چون شاخص زمان پس از تخطی در تداخل عابر و اتومبیل بدتر است, اتومبیل ها, احتمال ایجاد شرایط بحرانی را برای عابران پیاده افزایش می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفاعتی، مصطفی، و میرزابروجردیان، امین. (1398). مقایسه ایمنی عابر پیاده در تداخل با اتومبیل ها و موتورسیکلت ها بر اساس شاخص های تداخلی. پژوهشنامه حمل و نقل، 16(2 (پیاپی 59) )، 119-133. SID. https://sid.ir/paper/83891/fa

    Vancouver: کپی

    شفاعتی مصطفی، میرزابروجردیان امین. مقایسه ایمنی عابر پیاده در تداخل با اتومبیل ها و موتورسیکلت ها بر اساس شاخص های تداخلی. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1398؛16(2 (پیاپی 59) ):119-133. Available from: https://sid.ir/paper/83891/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی شفاعتی، و امین میرزابروجردیان، “مقایسه ایمنی عابر پیاده در تداخل با اتومبیل ها و موتورسیکلت ها بر اساس شاخص های تداخلی،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 16، no. 2 (پیاپی 59) ، pp. 119–133، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83891/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button