مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر جهت حرکت وسیله نقلیه بر ایمنی عابر پیاده در تقاطع های شهری

صفحات

 صفحه شروع 299 | صفحه پایان 308

چکیده

 پایین بودن سطح ایمنی ترافیک, تبعات گسترده اجتماعی و اقتصادی دارد و هم چنین مانعی برای توسعه ی پایدار محسوب می شود. ایمنی عابر پیاده از اساسی ترین موضوعات مطالعات ایمنی محسوب می شود. تقاطعات بدون چراغ به دلیل آن که فاقد کنترل کننده های ترافیکی مانند چراغ راهنمای عابر و وسیله هستند و در آن ها تعداد برخوردهای ترافیکی بیشتری بین عابر و وسیله رخ می دهد, از محل هایی هستند که ایمنی عابر در آن ها به خطر می افتد. تا کنون متغیرهای مختلفی که بر شدت تداخل تاثیر گذار هستند, شناسایی شده است اما بیشتر آنها در تقاطع های چراغدار و در نوع خاصی از حرکت مثلا حرکت راستگرد یا چپ گرد مورد ارزیابی قرار گرفته اند. در این تحقیق, تاثیر نوع حرکت وسیله نقلیه (چپ گرد, راستگرد, مستقیم) بر ایمنی عابران پیاده با استفاده از شاخص های تداخلی در تقاطع های بدون چراغ, تحلیل می شود. داده های مورد استفاده در این تحقیق با استفاده از روش پردازش تصاویر بدست آمده اند. تاثیر نوع حرکت بر شاخص های تداخلی زمان تا تصادف, فاصله زمانی و زمان پس از تخطی با استفاده از تحلیل آنووای یک طرفه انجام شد. تقاطع مورد بررسی در این تحقیق, در محل تقاطع خیابان وصال شیرازی (خیابان اصلی) به خیابان بزرگمهر (خیابان فرعی) است. در نهایت پس از انجام تحلیل ها مشخص شد نوع حرکت وسیله نقلیه در قابلیت اعتماد 95 درصد تنها در شاخص زمان پس از تخطی تاثیر داشت. اختلاف معنادار, بین حرکت های راستگرد و مستقیم ملاحظه شد, این اختلاف برای لگاریتم شاخص زمان پس از تخطی 08/0 بود. در واقع این شاخص برای حرکت مستقیم نسبت به راستگرد به این میزان کمتر بود. علت این موضوع بیشتر بودن سرعت وسایل نقلیه در حرکات مستقیم نسبت به بقیه حرکت ها و ارتباط معکوس سرعت وسیله نقلیه با شاخص زمان پس از تخطی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفاعتی، مصطفی، و میرزابروجردیان، امین. (1397). بررسی تاثیر جهت حرکت وسیله نقلیه بر ایمنی عابر پیاده در تقاطع های شهری. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(57 )، 299-308. SID. https://sid.ir/paper/84003/fa

    Vancouver: کپی

    شفاعتی مصطفی، میرزابروجردیان امین. بررسی تاثیر جهت حرکت وسیله نقلیه بر ایمنی عابر پیاده در تقاطع های شهری. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(57 ):299-308. Available from: https://sid.ir/paper/84003/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی شفاعتی، و امین میرزابروجردیان، “بررسی تاثیر جهت حرکت وسیله نقلیه بر ایمنی عابر پیاده در تقاطع های شهری،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 57 ، pp. 299–308، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84003/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button