مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,531
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر مشخصات بارگذاری بر مدول برجهندگی مخلوط های آسفالتی

صفحات

 صفحه شروع 335 | صفحه پایان 354

چکیده

 یکی از پارامترهای کلیدی در طرح روسازی های آسفالتی مدول برجهندگی است. برای تعیین مدول برجهندگی روش های آزمایش استانداردی ارایه شده است که شامل اعمال بارگذاری نیم سینوسی نمونه ها در دماهای متفاوت و با زمان بارگذاری 0.1 ثانیه و دوره استراحت 0.9 ثانیه است. با توجه به طبیعت ویسکوالاستیک مخلوط های آسفالتی و تاثیر مقدار زمان اعمال بارگذاری, مقدار زمان استراحت و شکل پالس بار اعمالی بر مدول ارتجاعی مصالح آسفالتی, در این مقاله تاثیر زمان بارگذاری, دوره استراحت و شکل پالس بارگذاری بر مدول برجهندگی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در صورت امکان استفاده از دوره های استراحت کوچک تر, زمان انجام آزمایش مدول برجهندگی کاهش می یابد. برای این منظور, آزمایش مدول برجهندگی به روش کشش غیرمستقیم (IDT) روی نمونه های مخلوط آسفالتی تهیه شده با قیر اصلاح نشده و قیر اصلاحی با پلیمر SBS, با فرض اعمال بارگذاری نیم سینوسی و مربعی در دماهای 5, 25 و 40 درجه سانتی گراد و زمان های بارگذاری و استراحت متفاوت صورت گرفته است. سپس به کمک تحلیل رگرسیون, مدل هایی جهت پیش بینی مدول برجهندگی ارایه شد. با مقایسه نتایج آزمایشگاهی مشخص شد که بیشترین اثرات افزایشی روی مدول برجهندگی به ترتیب مربوط به کاهش دما, افزودن پلیمر SBS, کاهش زمان بارگذاری و کاهش نسبت زمان استراحت به زمان بارگذاری است. بیشترین اثرات کاهشی نیز به ترتیب مربوط به افزایش دما, تغییر شکل پالس به مربعی و افزایش زمان بارگذاری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فخری، منصور، تناکی زاده، امین، و غنی زاده، علیرضا. (1393). بررسی اثر مشخصات بارگذاری بر مدول برجهندگی مخلوط های آسفالتی. پژوهشنامه حمل و نقل، 11(4 (پیاپی 41))، 335-354. SID. https://sid.ir/paper/83904/fa

    Vancouver: کپی

    فخری منصور، تناکی زاده امین، غنی زاده علیرضا. بررسی اثر مشخصات بارگذاری بر مدول برجهندگی مخلوط های آسفالتی. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1393؛11(4 (پیاپی 41)):335-354. Available from: https://sid.ir/paper/83904/fa

    IEEE: کپی

    منصور فخری، امین تناکی زاده، و علیرضا غنی زاده، “بررسی اثر مشخصات بارگذاری بر مدول برجهندگی مخلوط های آسفالتی،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 11، no. 4 (پیاپی 41)، pp. 335–354، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا