مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

650
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی، جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل

صفحات

 صفحه شروع 355 | صفحه پایان 377

چکیده

 با گسترش استفاده از وسایل حمل و نقل, راه ها, بزرگراه ها و آزادراه ها به سرعت در حال توسعه هستند. پس از سپری شدن عمر مفید روسازی, کارگاه های ترمیم روسازی در مسیر ترافیک, استقرار می یابند. تراکم ترافیک در مناطق کارگاهی, اثراتی از قبیل افزایش زمان تلف شده استفاده کنندگان از راه, افزایش ریسک تصادفات و افزایش هزینه های حمل و نقل را در پی خواهد داشت. این تاخیر شامل تاخیر قبل و در هنگام عبور از منطقه کاری در اثر کاهش سرعت و بعد از خروج از منطقه کاری ناشی از بازگشت به سرعت اولیه, می باشد. هدف از این تحقیق, ارایه مدلی است که بتواند با طراحی بهینه طول این کارگاه ها و فواصل آنها از یکدیگر, زمان تاخیر ناشی از گلوگاه های به وجود آمده در اثر بستن قسمتی از خط عبور جاده را تا آنجا که ممکن است کمینه نماید. پس از کالیبراسیون نرم افزار AIMSUN برای شرایط حاکم در جاده های ایران, و شبیه سازی مناطق عملیاتی در این نرم افزار, تاثیر 7 پارامتر مختلف بر زمان تاخیر, بررسی شد. گروه اول پارامترها شامل: پارامترهای ترافیکی جریان که عبارتند از: دبی جریان و درصد کامیون عبوری, وگروه دوم پارامترها مربوط به هندسهی منطقه عملیاتی شامل تعداد کارگاه ها, طول کارگاه ها, فاصله بین کارگاه ها, شماره خط عبوری مسدود شده و نحوه چینش کارگاه ها در منطقه عملیاتی است. در ادامه بر اساس داده های استخراج شده از نرم افزار AIMSUN, مدلی جهت بهینه کردن زمان تاخیر در مناطق عملیاتی ارایه شده که می تواند با دریافت پارامتر های تعداد خطوط عبور, تعداد خطوط مسدود شده, دبی جریان ترافیکی و درصد کامیون عبوری از منطقه عملیاتی, طول و فاصله بهینه جهت کمینه شدن زمان تاخیر را به کاربر ارایه دهد. در پایان مدل ارایه شده با کد نویسی در نرم افزار MATLAB به صورت بسته نرم افزاری ارایه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقدس نژاد، فریدون، و خیرخواه، مهدی. (1393). توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی, جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل. پژوهشنامه حمل و نقل، 11(4 (پیاپی 41))، 355-377. SID. https://sid.ir/paper/83908/fa

    Vancouver: کپی

    مقدس نژاد فریدون، خیرخواه مهدی. توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی, جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1393؛11(4 (پیاپی 41)):355-377. Available from: https://sid.ir/paper/83908/fa

    IEEE: کپی

    فریدون مقدس نژاد، و مهدی خیرخواه، “توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی, جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 11، no. 4 (پیاپی 41)، pp. 355–377، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا