Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1392
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1697
  • دانلود: 

    824
چکیده: 

به علت حجم زیاد سفرها و اهمیت روزافزون ارزش وقت مسافران در سفرهای درون شهری، طراحی سیستم های کارآمد برای حمل و نقل درون شهری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این میان نیاز به سیستم های جدید و کارآ برای حمل و نقل در شهرهای بزرگ امری قطعی است. یک گزینه کارآمد برای سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ، سیستم قطار سبک شهری (LRT) است. یکی از مباحث مهم مربوط به این گونه سیستم ها، مساله طراحی شبکه و مسیریابی خطوط در این سیستم است. به طور کلی به علت بزرگی ابعاد و پیچیدگی ساختار، یک روش تحلیلی برای حل مساله مسیریابی خطوط حمل و نقل سریع شهری وجود ندارد. در این تحقیق سعی شده است که به مساله مسیریابی خطوط حمل و نقل سریع شهری از دیدگاه بهینه سازی نگریسته شود و با استفاده از روش پوشش سطح مورد مطالعه، مدل مناسب علمی برای حل بهینه مساله طراحی شبکه خطوط قطار شهری ارایه شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1697

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 824 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    13-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1400
  • دانلود: 

    829
چکیده: 

در این مقاله نتایج کاربرد اطلاعات گردآوری شده در مورد وقوع تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران با هدف دستیابی به مدلی که قادر به پیش بینی شدت تصادفات مزبور باشد ارایه شده است. روش مدل سازی مورد استفاده در این تحقیق، روش رگرسیون لاجستیک و یا جایگزین های آن شامل پرابیت و لاجیت دوگانه بوده است. ابتدا با استفاده از مدل عمومی پرابیت و تعریف یک متغیر که دارای چهار درجه و نشان دهنده شدت تصادف بوده است. متغیرهای مستقل قابل در نظر گرفتن در مدل، با استفاده از نتیجه آزمون آماری wald انتخاب شده اند.در مرحله بعد، متغیر شدت به یک متغیر دوگانه تبدیل شده و با بهره گیری از ترکیب های مختلف متغیرهای مستقل غیروابسته، مدل های مختلف شدت تصادف از روش لاجیت دوگانه به دست آمده اند.در این تحقیق اصول مدل سازی به روش رگرسیون لاجستیک تشریح شده و روش های جایگزین آن نیز مورد بررسی مقایسه ای قرار گرفته و به بررسی اثر متغیرهای مستقل مختلف، بر شدت تصادف پرداخته شده است. بررسی اثر متغیرها بر شدت، با استفاده از پارامتر شانس احتمال ارزیابی شده که براساس آن، نا مشخص بودن مشخصات گواهینامه، وقوع تصادف بین ساعت 4 تا 6 صبح، دخیل بودن مینی بوس یا اتوبوس، وقوع تصادف در بزرگراه یا کمربندی، برخورد با وسایل نقلیه سنگین، وجود مانع دید، وقوع تصادف بین ساعت 24 تا 2 بامداد و وجود نقص در علایم، عواملی بوده اند که نقش عمده ای در افزایش شدت تصادفات داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1400

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 829 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    27-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    805
  • دانلود: 

    631
چکیده: 

تاکنون 14 روش بازیافت سطوح صیقل یافته، طراحی و معرفی شده اند. این روش ها به علت کم هزینه بودن و سرعت اجزا، وقفه در جریان ترافیک را به هنگام بازسازی سطوح به حداقل می رسانند. ماشین های مکانیکی که بر اساس این روش ها ابداع شده اند از دو روش سند بلاست و چکشی کردن استفاده می کنند، اما تا کنون نه تنها هیچ گونه کیفیت سنجی رویه های بازیافت شده با روش های مذکور انجام نشده و وسیله و یا دستورالعملی نیز انتخاب و برای به کارگیری این روش ها ارایه نگردیده است. در این مقاله با آزمایش هایی که توسط دستگاه طراحی و ساخته شده توسط نویسنده مقاله، بر روی سطوح مستعمل و صیقل یافته انجام شده است دو روش احیا کردن سنگدانه ها در شرایط کنترل شده آزمایشگاهی، مدل شده و پارامترهایی که در بهبود کیفیت این تکنیک ها موثرند، تعیین شده اند. ارزیابی نهایی کیفیت سنگدانه و عدم وجود ترک ها پس از عملیات بازیافت با تجزیه و تحلیل مقطع نازک عمودی توسط میکروسکوپ انجام شده و کیفیت زبری حاصل از عمل بازیافت توسط میکروسکوپ الکترونی اسکن کننده صورت گرفت. تصاویر مقطع نازک عمودی هیچ ترک خوردگی یا آسیبی را در سنگدانه های مورد استفاده نشان نداد، به جز دو مورد که نشان دهنده مخرب تر بودن روش های مورد استفاده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 805

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 631 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    35-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    835
  • دانلود: 

    624
چکیده: 

مهم ترین مرحله طراحی پروژه های مختلف زیربنایی در زمینه شریان های حمل و نقل زمینی مانند راه و راه آهن، تعیین کریدور اولیه مسیر است. نکته اصلی در طرح کریدور مسیر، عبور نکردن آن از مناطق صعب العبور و حفاظت شده است. در این تحقیق دو مدل ریاضی برای مسیریابی در مناطق دشتی یا تپه ماهوری ارایه می شوند. در مدل اول با استفاده از برنامه ریزی غیرخطی ریاضی، مسیر مارپیچی که مناطق ممنوعه موجود در کریدور را دور می زند و با کمترین هزینه به نقاط تعریف شده بین راهی دسترسی دارد، تعیین می شود. مدل دوم با استفاده از یک شیوه ابتکاری مسیر طرح شده، مدل اول را بهینه می کند. در انتها با استفاده از این مدل ها مسیر راه آهن بافق- مشهد مورد ارزیابی قرار می گیرد. از مهم ترین کاربردهای مدل ریاضی ارایه شده، استفاده از آن برای تهیه طرح جامع کریدورهای آزاد راهی و ریلی کشور در مناطق دشتی و تپه ماهوری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 835

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 624 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    49-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1400
  • دانلود: 

    854
چکیده: 

در این مقاله به منظور بررسی تاثیر عوامل مختلف سازه ای و بار گذاری بر رفتار کمانشی تیرهای پیوسته پل های دارای مقطع I شکل تک متقارن، یازده عدد تیر دو دهانه در سه گروه مختلف مورد تحلیل قرار گرفته اند. نتایج حاصل به صورت نمودارهای تغییرات بار بحرانی بر حسب هر یک از پارامترهای مورد نظر ترسیم گردیدند. از بررسی نمودارها می توان نتیجه گرفت که در حالت تساوی طول دهانه ها، و با شرط ثابت ماندن سایر مشخصات هندسی مقطع و نیز شرایط مرزی بارگذاری و تکیه گاهی، بار بحرانی تیر با افزایش عرض بال فوقانی، افزایش می یابد. همچنین در حالت یاد شده چنان چه بار متمرکز وارده بر یکی از دهانه ها در حدود 0.8 بار متمرکز وارد بر دهانه دیگر باشد، حداکثر ظرفیت کمانشی مقطع قابل دستیابی خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1400

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 854 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    63-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1099
  • دانلود: 

    1028
چکیده: 

استفاده از سیستم های جرم و فنر در روسازی راه آهن کاربردی های گسترده ای دارد. در تمامی مواردی که مشکلات و معضلات ارتعاشی ناشی از عبور قطار در مناطق مسکونی یا سایر مناطق حساس به ارتعاش مطرح می شود، طراحی سیستم روسازی حمل و نقل ریلی به صورت یک سیستم دینامیکی فنر بندی شده (سیستم جرم و فنر) همواره به عنوان گزینه ای ارجح مطرح است. تحلیل سازه ای دال سیستم های جرم و فنر با استفاده از نرم افزارهای المان محدود رایج در مسایل تحلیل و طراحی سازه ها با دقت قابل قبولی امکان پذیر است. با این حال همواره بهره گیری از یک روش ساده و در عین حال دقیق آیین نامه ای جهت تحلیل ارتعاشی و ارتجاعی انواع سیستم های جرم و فنر روسازی موضوع بحث بوده است. افزون بر این ایجاد سازگاری بین معیارهای عملکردی و ارتعاشی روسازی بتنی خطوط ریلی در راستای نیل به خطی بادوام و پایدار، تحت نیروهای دینامیکی بهره برداری، موضوع حائز اهمیتی است که در طراحی سازه تمامی خطوط ریلی که در مناطق شهری و پر ترافیک به ارایه خدمت می پردازند، باید مد نظر قرار گیرد. در این تحقیق روشی ساده و در عین حال کارآمد جهت تحلیل سیستم های جرم و فنر روسازی راه آهن ارایه می شود و کاربرد آن در تحلیل روسازی یک خط ریلی سبک شهری نشان داده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1099

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1028 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button