مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی رفتار مسافران در انتخاب شرکت های هواپیمایی در پروازهای داخلی

صفحات

 صفحه شروع 411 | صفحه پایان 421

چکیده

 صنعت حمل و نقل هوایی به دلیل مشکلات اقتصادی جوامع در سال های اخیر با رکود و افت درآمد مواجه شده است. این صنعت همواره در جستجوی راه هایی برای کاهش هزینه ها و افزایش بازده بوده است. شناخت بهتر رفتارهای مسافران در انتخاب شرکت ها در این زمینه کمک بسیاری به شرکت ها می کند. این موضوع در ایران نیز در سال های اخیر با افزایش تعداد شرکت ها, افزایش رقابت تجاری بین آنها و شرایط اقتصادی کشور توجه زیادی را به خود جلب نموده است. در این تحقیق که به بررسی رفتارهای مسافران در انتخاب شرکت های هواپیمایی داخلی می پردازد, جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از مسافران با استفاده از مشاورات صاحب نظران و اساتید دانشگاه, پرسشنامه ای طراحی و 21 معیار که تصور می رفت در انتخاب مسافران نقش مهمی داشته باشد تعیین شد و از مسافران خواسته شد تا بر اساس میزان اهمیت هر یک به آنها نمره دهند. این 21 معیار بر اساس میزان اهمیت از دیدگاه مسافران اولویت بندی شدند. علاوه بر این, این تحقیق در پی یافتن روابط مهم بین اولویت معیارها و گروه های مختلف مسافران بر اساس مشخصات فردی و ویژگی های سفر آنها است. برای دست یابی به اهداف تحقیق 6 فرضیه مطرح و توسط آزمون های t, ANOVA و همگنی واریانس ها مورد بررسی قرار گرفتند. با استفاده از این روش, معیارهایی که در گروههای مختلف مسافران تفاوت های قابل توجهی از نظر اهمیت و اولویت داشتند نیز مشخص شدند. در این تحقیق 8 فاکتور اصلی که مهم ترین تاثیر را در فرآیند انتخاب مسافران داشتند مشخص شدند که به ترتیب شامل اجرای به موقع پروازها, ایمنی پرواز, قیمت بلیط, زمان مناسب پرواز, تعداد سوانح گذشته هر شرکت, میزان پاسخ گویی در زمان بروز مشکل و تاخیر, نحوه فروش بلیط و امکان رزرو اینترنتی و نحوه برخورد خدمه و پرسنل هستند. نتایج این تحقیق مفاهیم کاربردی را برای خطوط هوایی در زمینه رقابت های تجاری فراهم می کند و زمینه هایی را برای انجام این نوع مطالعات در ایران معرفی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضان پور، اسماعیل، دوستار، محمد، و فتوحی، حمیدرضا. (1392). ارزیابی رفتار مسافران در انتخاب شرکت های هواپیمایی در پروازهای داخلی. پژوهشنامه حمل و نقل، 10(4)، 411-421. SID. https://sid.ir/paper/83967/fa

    Vancouver: کپی

    رمضان پور اسماعیل، دوستار محمد، فتوحی حمیدرضا. ارزیابی رفتار مسافران در انتخاب شرکت های هواپیمایی در پروازهای داخلی. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1392؛10(4):411-421. Available from: https://sid.ir/paper/83967/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل رمضان پور، محمد دوستار، و حمیدرضا فتوحی، “ارزیابی رفتار مسافران در انتخاب شرکت های هواپیمایی در پروازهای داخلی،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 10، no. 4، pp. 411–421، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83967/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button