Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

310
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

489
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ابعاد و مولفه های مدل کسب و کار شرکت های ریلی مسافری ایران و ارائه مدل تعاملی ابعاد با استفاده از مدلسازی تفسیری ساختاری

صفحات

 صفحه شروع 197 | صفحه پایان 212

چکیده

 یک مدل کسب و کار خوب, رونق و توسعه سازمان را به دنبال خواهد داشت و در مقابل, مدل ناکارآمد به سرعت موجب خارج شدن شرکت از دور رقابت خواهد شد. از آنجا که سند چشم انداز کشور, تحقق جابجایی سالانه 50 میلیون مسافر را توسط شبکه ریلی ترسیم کرده است, لازم است که فضای کسب و کار بهبود یافته تا جذابیت لازم در آن در رقابت با حمل جاده ای ایجاد شود. بر این اساس لازم است تا مدل کسب و کار دائما مورد بازطراحی قرار گیرد و این امر خود مستلزم استخراج ابعاد و مولفه های مدل کسب و کار می باشد. هدف این مقاله, استخراج ابعاد و مولفه های مدل کسب و کار شرکتهای ریلی مسافری و تعیین نحوه تعامل بین ابعاد مدل می باشد. برای این کار, پس از بررسی ادبیات, 16 مصاحبه با خبرگان صورت گرفت. پس از انجام تحلیل محتوی و حذف موارد نامربوط با مشاوره خبرگان, 124 مولفه ها برای مدل کسب و کار بخش ریلی مسافری استخراج گردید. با بررسی ادبیات, 10 بعد جهت پوشش دادن همه مولفه های حاصل شده انتخاب گردید. با توجه به بالا بودن تعداد مولفه ها, دو مرحله دلفی توسط خبرگان انجام شد. در نهایت با استفاده از 7 متخصص دیگر در حوزه ریلی مسافری و با استفاده از روش مدلسازی تفسیری ساختاری, مدل تعاملی ابعاد مدل بدست آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ویسی، همت، طباطباییان، سیدحبیب اله، و جعفری، پریوش. (1397). ابعاد و مولفه های مدل کسب و کار شرکت های ریلی مسافری ایران و ارائه مدل تعاملی ابعاد با استفاده از مدلسازی تفسیری ساختاری. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(55 )، 197-212. SID. https://sid.ir/paper/84033/fa

    Vancouver: کپی

    ویسی همت، طباطباییان سیدحبیب اله، جعفری پریوش. ابعاد و مولفه های مدل کسب و کار شرکت های ریلی مسافری ایران و ارائه مدل تعاملی ابعاد با استفاده از مدلسازی تفسیری ساختاری. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(55 ):197-212. Available from: https://sid.ir/paper/84033/fa

    IEEE: کپی

    همت ویسی، سیدحبیب اله طباطباییان، و پریوش جعفری، “ابعاد و مولفه های مدل کسب و کار شرکت های ریلی مسافری ایران و ارائه مدل تعاملی ابعاد با استفاده از مدلسازی تفسیری ساختاری،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 55 ، pp. 197–212، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84033/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا