مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

163
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل همفزون استفاده از وسایل نقلیه همگانی در سفرهای روزانه

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 67

چکیده

 در شرایطی که والدین تصمیم گیرندگان نهایی در مورد شیوه انتخاب سفر فرزندانشان به مدرسه هستند, شیوه سفر خود آن ها نیز متقابلاً تحت تاثیر نیازمندی های سفر فرزندانشان است. این مقاله نشان می دهد چگونه یک مدل هم فزون قادر است میزان استفاده از وسایل نقلیه همگانی را برای سفرهای روزانه (کاری و تحصیلی) در سطح خانوارها توصیف نماید. نمونه ای متشکل از 4000 خانوار (با نرخ بازگشت 39/47 درصد) با استفاده از پرسش نامه های کاغذی مورد پرسش گری قرار گرفت. هر خانوار الزاماً دارای یک فرزند در مقطع ابتدایی بوده است. آمار توصیفی داده ها نشان می دهد تنها 732 نفر از والدین (39 درصد) برای سفرهای کاری و 216 نفر از فرزندان (11 درصد) برای سفرهای تحصیلی, سه بار در هفته یا بیشتر از وسیله نقلیه همگانی استفاده کرده اند. در این مقاله یک مدل معادله ساختاری با الهام از تئوری رفتار رنامه ریزی شده برای توصیف استفاده از حمل و نقل همگانی در سفرهای روزانه ارائه شد. نتایج بر جنبه «قصد» در استفاده از حمل و نقل همگانی تاکید دارد. کنترل درک شده رفتاری, عادت, دسترسی به زیرساخت های حمل و نقل همگانی, همراهی فرزندان تا مدرسه و فاصله درک شده خانه تا مدرسه از دیگر عوامل موثر در بروز رفتار استفاده از وسایل نقلیه بوده است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احتشام راد، شیده، صفارزاده، محمود، ممدوحی، امیررضا، و صفارزاده، سروشا. (1397). ارایه مدل همفزون استفاده از وسایل نقلیه همگانی در سفرهای روزانه. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(54 )، 59-67. SID. https://sid.ir/paper/84041/fa

    Vancouver: کپی

    احتشام راد شیده، صفارزاده محمود، ممدوحی امیررضا، صفارزاده سروشا. ارایه مدل همفزون استفاده از وسایل نقلیه همگانی در سفرهای روزانه. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(54 ):59-67. Available from: https://sid.ir/paper/84041/fa

    IEEE: کپی

    شیده احتشام راد، محمود صفارزاده، امیررضا ممدوحی، و سروشا صفارزاده، “ارایه مدل همفزون استفاده از وسایل نقلیه همگانی در سفرهای روزانه،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 54 ، pp. 59–67، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button