Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    367
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 367

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    1-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    675
  • دانلود: 

    198
چکیده: 

انتقال محموله ها از شبکه جاده ای به شبکه ریلی موجب کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و تصادفات جاده ای می گردد. احداث بنادر خشک سهم بسزایی در توسعه حمل ونقل ترکیبی و استفاده از مزایای هر دو سیستم ریلی و جاده ای دارد. در این پژوهش مدل جدیدی از مکان یابی هاب در ترکیب با روش تحلیل پوششی داده ها برای شبکه های حمل ونقل ترکیبی کالاهای کانتینری (ریلی-جاده ای) از نقطه نظر سیستم ریلی ارائه شده است. شاخص های درنظر گرفته شده در روش تحلیل پوششی داده ها بر اساس خروجی های مدل مکان یابی هاب همچون مجموع هزینه کل سفرهای شبکه، حجم مسیرهای ریلی، کانتینر کیلومتر ریلی و طول مسیرهای ریلی تعیین گردیده اند. مدل پیشنهادی بر روی شبکه حمل کانتینری کالا در ایران پیاده گردید. 40 سناریو مختلف بر اساس تعداد بنادرخشک (2 تا 5) و درصد تخفیف مسیرهای ریلی (0% تا 90%) برای مکان یابی بنادرخشک در ایران بررسی گردید. پیاده سازی مدل تحلیل پوششی داده ها بر نتایج سناریوهای مکان یابی نشان داد، سناریوهای احداث دو بندرخشک و اعمال 0%، 10% و 30% تخفیف در مسیرهای ریلی، سناریوهای کارا در شبکه ایران می باشند. مقایسه کیفی امکانات موجود در بنادرخشک پیشنهادی در این سه سناریو برتر، نشان داد احداث دو بندرخشک در شهرستانهای سیرجان و تهران و اعمال تخفیف 10 درصد در تعرفه مسیرهای ریلی مطلوب ترین سناریو می باشد. در این سناریو کانتینر کیلومتر ریلی پیموده شده در شبکه ریلی برابر 716 میلیون TEU-KM و طول مسیرهای ریلی استفاده شده برابر 3731 کیلومتر و متشکل از سه محور بندرعباس-سیرجان، سیرجان-تهران و تهران-بندرماهشهر خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 675

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 198 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    19-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    273
  • دانلود: 

    110
چکیده: 

یکی از مهمترین خواص بین لایه های روکش و روسازی قدیمی که می تواند عملکرد روکش را به طور کامل تحت الشعاع قرار دهد مقاومت برشی بین لایه ها است. آزمایشهای زیادی برای اندازه گیری این مقاومت ابداع شده اند اما آزمایش استانداردی برای اندازه گیری این مقاوت برشی وجود ندارد. یکی از واقع بینانه ترین روشها برای ارزیابی خواص برشی بین لایه های روسازی ارزیابی مقدار سختی برشی و همچنین افت مقدار سختی برشی بین لایه های روسازی تحت بارگذاری نوسانی است. در این پژوهش آزمایش ابداعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر که توسط دستگاهی موسوم به AUT-SLT انجام می گیرد مورد ارزیابی آماری جهت سنجش تکرار پذیری نتایج و همچنین مورد مقایسه با نتایج ارائه شده با تحقیقات پیشین قرار گرفت. نتایج آزمونهای آماری بیانگر تکرار پذیری و همچنین مشابهت فرم نمودار حاصل با نمودارهای حاصل از تحقیقات پیشین می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 273

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 110 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    29-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    404
  • دانلود: 

    186
چکیده: 

در این مقاله با مشخصات یک زلزله احتمالی، رابطه ای جهت سنجش سطح دسترسی حمل و نقل محله های شهر تهران ارائه گردیده است. پس از جمع آوری اطلاعات مرتبط با شبکه معابر، جمعیت، ساختمان، خطر لرزه ای، مراکز درمانی، شبکه مناسب برای تحلیل در محیط نرم افزار gisفراهم گردید. پس از تعیین مرکز هندسی محله ها (جمعا 32 محله) به عنوان نقطه مبدا تعیین گردید و با تعیین مراکز درمانی محدوده مطالعه(جمعا 45 نقطه ) به عنوان نقطه مقصد تعیین گردید. میزان سرعت سفر در محدوده 5کیلومتر بر ساعت تا 20 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شد. انسداد معابر در اثر فروریزش ساختمان نیز با تعبیه موانعی ( نقطه ای، خطی و پلی گون) شبیه سازی گردید. با توجه به نتایج تحلیل شبکه که در چهار بازه زمانی 10، 15، 30 و45 دقیقه صورت گرفت، مشخص شد در بازه زمانی مزبور هر محله چند فرصت دسترسی دارد و تغییرات فرصت دسترسی با توجه به افزایش زمان آستانه به چه میزان است. این تحلیل با در نظر گرفتن موانع در همان بازه های زمانی انجام شد. نتایج نشان داد، افت سطح دسترسی محسوس است لیکن الگوی فراز و فرود شاخص در اغلب موارد از وضعیت بدون مانع پیروی می کند. همچنین نتایج بررسی شاخص در کل محدوده که از جمع این شاخص برای 32 محله بدست آمده نشان داد با گذشت زمان مقدار شاخص با شدت بیشتری افزایش یافته لیکن این شدت در شرایط بدون مانع نسبت به شرایط با مانع از رشد بیشتری برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 404

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 186 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    45-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    533
  • دانلود: 

    319
چکیده: 

امروزه حمل و نقل شهری یکی از ارکان اصلی مبحث پایداری تلقی می گردد. حمل و نقل در واقع موضوعی محوری در زندگی ما و نیز یکی از مشکلات جدی است که با آن رو به رو هستیم. با توجه به اینکه بافت قدیمی محلات با مشکلات متعدد کالبدی، اقتصادی و اجتماعی مواجه است، بنابراین سهولت دسترسی فیزیکی و بصری، می تواند موجب ارتقا سطح شاخص های کیفیت محیط شود. مقاله حاضر از لحاظ هدف به روش کاربردی و از حیث شیوه مطالعه به روش توصیفی-تحلیلی شکل گرفته است. شیوه جمع آوری داده-ها به صورت کتابخانه ای و مطالعات میدانی انجام شده است. این مقاله با هدف اصلی بررسی ضرورت پایداری حمل و نقل در محله زندهای همدان در جهت ارتقا کیفیت محیطی درصدد آن است، ضمن مطالعه ادبیات نظری، به این پرسش اساسی که پایش شاخص های حمل و نقل پایدار در محله زندها می تواند سبب ارتقای شاخص های کیفیت محیط شهری گردد، پاسخ دهد. در ابتدا شاخص های حمل و نقل نقل پایدار و شاخص های کیفیت محیط شهری مورد بررسی قرار گرفت و سپس با بهره گیری از چک لیست دودویی طراحی شهری میزان ارتباط شاخص ها با یکدیگر مشخص گردید که یافته های تحقیق نشانگر آن است که شاخص های حمل و نقل پایدار می تواند باعث ارتقای کیفیت محیط شهری شود. در این ارزیابی به ترتیب شاخص های کیفیت محیطی، پیاده مداری و امنیت دارای بیشترین تاثیر بوده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 533

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 319 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    59-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    526
  • دانلود: 

    154
چکیده: 

در شرایطی که والدین تصمیم گیرندگان نهایی در مورد شیوه انتخاب سفر فرزندانشان به مدرسه هستند، شیوه سفر خود آن ها نیز متقابلاً تحت تاثیر نیازمندی های سفر فرزندانشان است. این مقاله نشان می دهد چگونه یک مدل هم فزون قادر است میزان استفاده از وسایل نقلیه همگانی را برای سفرهای روزانه (کاری و تحصیلی) در سطح خانوارها توصیف نماید. نمونه ای متشکل از 4000 خانوار (با نرخ بازگشت 39/47 درصد) با استفاده از پرسش نامه های کاغذی مورد پرسش گری قرار گرفت. هر خانوار الزاماً دارای یک فرزند در مقطع ابتدایی بوده است. آمار توصیفی داده ها نشان می دهد تنها 732 نفر از والدین (39 درصد) برای سفرهای کاری و 216 نفر از فرزندان (11 درصد) برای سفرهای تحصیلی، سه بار در هفته یا بیشتر از وسیله نقلیه همگانی استفاده کرده اند. در این مقاله یک مدل معادله ساختاری با الهام از تئوری رفتار رنامه ریزی شده برای توصیف استفاده از حمل و نقل همگانی در سفرهای روزانه ارائه شد. نتایج بر جنبه «قصد» در استفاده از حمل و نقل همگانی تاکید دارد. کنترل درک شده رفتاری، عادت، دسترسی به زیرساخت های حمل و نقل همگانی، همراهی فرزندان تا مدرسه و فاصله درک شده خانه تا مدرسه از دیگر عوامل موثر در بروز رفتار استفاده از وسایل نقلیه بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 526

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 154 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خواجه دزفولی امین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    69-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    953
  • دانلود: 

    216
چکیده: 

استفاده از روسازی دال خط در خطوط راه آهن درون شهری و برون شهری به صورت روز افزون در حال گسترش می باشد. با اینحال تا کنون در آیین نامه های مختلف راه آهن در جهان، روند مشخصی به منظور طراحی و تعیین ضخامت روسازی دال خط ارائه نشده است. در این پژوهش با ایجاد تغییراتی در روش آیین نامه ای آشتو که برای تعیین ضخامت دال بتنی روسازی های بتنی راه و فرودگاه کاربرد دارد، روندی به منظور تعیین ضخامت دال خط راه آهن ارائه گردیده است. نتایج بدست آمده نشان داد که با افزایش سختی بستر روسازی دال خط، حداقل ضخامت مورد نیاز روسازی دال خط کاهش پیدا می کند. افزایش 24 برابری سختی بستر، منجر به کاهش 10 درصدی ضخامت روسازی دال خط می شود. همچنین افزایش ترافیک عبوری از روی دال خط منجر به افزایش حداقل ضخامت مورد نیاز روسازی می گردد. افزایش دو و چهار برابری ترافیک عبوری به ترتیب منجر به افزایش 12 و 25 درصدی حداقل ضخامت مورد نیاز روسازی گردید. همچنین نتایج بدست آمده نشان داد که با فرض ثابت بودن تمامی پارامترها و تنها با افزایش بار محوری قطار، حداقل ضخامت مورد نیاز روسازی دال خط افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 953

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 216 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    87-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    668
  • دانلود: 

    302
چکیده: 

امروزه با توسعه روز افزون شهری، رشد جمعیت و افزایش تراکم ترافیک، معضل کمبود محل توقف وسایل نقلیه بخصوص در مناطق مرکزی شهرها، گریبان گیر اکثر شهرهای بزرگ می باشد. پارکینگ های عمومی به عنوان یکی از اجزای مهم یک سیستم حمل و نقل شهری مدرن وظیفه فراهم آوردن سطوحی، برای خارج کردن ترافیک ساکن از سیستم ارتباط شهری و در نتیجه کاهش شلوغی و راهبندانی های ترافیکی مرکز شهر را بر عهده دارند. سیستم اطلاعات مکانی (GIS) که علم و فناوری تجزیه و تحلیل داده های مکانی هستند، سیستمی مناسب جهت یافتن بهینه ترین مکان جهت احداث پارکینگ های عمومی بشمار می آیند. در این تحقیق پارامترهای موثر در مکانیابی پارکینگ های عمومی از چهار دیدگاه فاصله از مراکز جذب سفر، فاصله از معابر، ارزش ملک، کاربری های مناسب مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفت. و معیارهای انتخاب شده با استفاده از جفت مقایسه تحلیل سلسله مراتبی(AHP) در نرم افزار Expert choice نظر سنجی و وزن دهی شدند و بعد از آماده کردن لایه های اطلاعاتی در محیط GIS و با ماژول Raster calculator این معیارها با یکدیگر ترکیب شده و همزمان وزن محاسبه شده از طریق فرآیند تحلیل سلسله مراتبی به لایه ها اعمال شده و در نهایت مکان های مناسب برای احداث پارکینگ های شهری در پنج کلاس بسیار نامناسب تا خیلی خوب طبقه بندی شدند. 15 سایت برای احداث پارکینگ پیشنهاد شدند. همچنین در این تحقیق مشخص شد که پارکینگ طبقاتی موجود شهر بابلسر از مکانی بهینه ای برخوردار نیست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 668

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 302 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    105-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    368
  • دانلود: 

    127
چکیده: 

آنچه متخصصین حوزه حمل ونقل جهان برروی آن اتفاق نظر دارند، دستیابی به الگوی حمل ونقل پایدار در شهرها است. حمل ونقل همگانی تاحد زیادی به عنوان یک گزینه قابل اتکا برای حمل ونقل پایدار درنظرگرفته می شود. جهت افزایش سهم سیستم های حمل ونقل همگانی از سفرهای درون شهری، لازم است تا اقداماتی جهت برنامه ریزی به سمت بهبود مدیریت وافزایش بهره وری آن انجام گیرد. درهمین راستا، مهم ترین مرحله درروند برنامه ریزی این حوزه، اصلاح و یا بازتعریف مسیر خطوط شبکه می باشد. این فرایند به عنوان مرحله استراتژیک جهت مدیریت برنامه های بلندمدت شبکه شناخته می شود. این تحقیق به بیان مدلی جهت تعیین مسیر-بهینه خطوط اتوبوسرانی باهدف افزایش میزان پوشش شبکه در سطح شهر و کاهش تعداد خطوط موازی در خیابان ها می پردازد. بدین جهت ابتدا تعداد9 پارامتر موثر که تاثیر آن هم در مسئله مسیریابی و هم در شرایط منطقه موردمطالعه دیده شده است، انتخاب گردید. پارامترهای درنظر گرفته شده شامل جمعیت تحت پوشش هرخط، مسافران ایستگاه ها، نوع معبر و عرض-عبوری آن، سطح سرویس، سرعت ناوگان اتوبوسرانی، تسهیلات ایستگاه ها، چگالی دسترسی، کاربری اراضی و طول هرلینک می شوند. سپس پارامترهای مذکور با توجه به میزان تاثیرگذاری بر مسئله، به وسیله فرایند تحلیل شبکه ای و براساس نظر تعدادی از کارشناسان خبره، وزن دهی شده و پس ازآن وزن های به دست آمده جهت انجام عملیات بهترین مسیر وارد برنامه تحلیل شبکه نرم افزار ArcGIS می شوند. به جهت سنجش مدل از داده های شهرستان خمینی شهر به عنوان منطقه موردمطالعه استفاده شده است. نتیجه، ایجاد شبکه جدید با تغییر در مسیر 20خط از خطوط موجود درجهت افزایش 18هزارنفری میزان پوشش شبکه و کاهش 22 کیلومتری طول همپوشانی خطوط می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 368

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 127 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    121-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    409
  • دانلود: 

    157
کلیدواژه: 
چکیده: 

صنعت حمل و نقل یکی از ارکان مهم و اقتصادی هر منطقه است. زیرا علاوه بر این که خود، یکی از بخش های مهم و زیربنایی محسوب می شود، بر بسیاری از فعالیت ها دیگر جوامع تاثیرگذار است و امکان بهره وری مناسب از استعدادهای بالقوه کشور را فراهم می سازد. این که کدام استان از قابلیت های بیشتری در این صنعت برخوردار است موضوع مهمی است که می تواند به مدیران در تصمیم گیری بهتر تخصیص منابع و امکانات و برنامه ریزی های توسعه کمک کند. با وجود اهمیت صنعت حمل و نقل، تا به امروز مطالعه چندانی درباره رتبه بندی استان های کشور در این صنعت صورت نگرفته است. هدف از این پژوهش ارزیابی و رتبه بندی استان های کشور در حوزه حمل است. برای این منظور ابتدا صنعت حمل و نقل در چهار بخش حمل و نقل هوایی، آبی، باربری و مسافربری تقسیم بندی شده است. برای هر بخش، شاخص های مناسب بر اساس مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه با خبرگان تعیین و داده ها از مراجع آماری معتبر استخراج گردیده است. در ادامه با استفاده از روش آنتروپی شانون، وزن شاخص ها در هر بخش محاسبه گردید، سپس با استفاده از تابع زیان تاگوچی، استان ها با عنایت به عملکرد در هر یک از چهار حوزه رتبه بندی گردیدند. این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی می باشد، قلمرو پژوهش کلیه استان های کشور و دوره زمانی آن مربوط به سال 1391 می باشد. بر اساس نتایج به دست آمده، در بخش مسافربری استان سمنان رتبه نخست و استان یزد رتبه آخر را کسب کرده است. استان تهران در بخش باربری و همچنین حمل و نقل هوایی، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در این دو بخش، به ترتیب استان های گلستان و اصفهان در رتبه آخر قرار گرفته اند. در حمل و نقل آبی استان هرمزگان در رتبه نخست و استان خوزستان در آخرین رتبه قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 409

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 157 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    139-147
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    670
  • دانلود: 

    228
چکیده: 

سرمایه به عنوان یک عامل مهم در تولید، نقش اساسی و تعیین کننده ای در فرآیند تولید تمامی بخش های اقتصادی دارد. از طرفی با توجه به اهمیت گسترش شبکه ی حمل ونقل ریلی و نقش آن در اقتصاد، سرمایه گذاری در این بخش نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور دارد. به همین منظور در این مقاله ابتدا از معیار نسبت نهایی سرمایه به تولید استفاده شده و با تشریح آن، برای بخش حمل ونقل ریلی کشور در دوره 1391-1353، نسبت نهایی سرمایه به تولید محاسبه شده است. در ادامه تاثیر سرمایه گذاری در بخش حمل ونقل ریلی بر رشد ارزش افزوده بخش حمل ونقل ریلی کشور با استفاده از مدل رشد نئوکلاسیک و الگوی خود رگرسیون برداری و نرم افزارهای Microfit و Eviews تخمین زده شده است. نتایج حاصل از محاسبه معیار نسبت نهایی سرمایه به تولید نشان می دهد که این نسبت معادل 084/1 بوده است و این بدان معنی است که برای تولید یک میلیارد ریال ارزش افزوده در بخش حمل ونقل ریلی، نیاز به سرمایه گذاری معادل 084/1 میلیارد ریال لازم است. همچنین نتایج ناشی از تخمین حاکی از آن است که افزایش یک درصد در نسبت سرمایه گذاری های انجام شده در بخش حمل ونقل ریلی بر تولید ناخالص داخلی آن بخش موجب بالا رفتن نرخ رشد ارزش افزوده این بخش به میزان 315/0 درصد خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 670

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 228 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    149-159
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    434
  • دانلود: 

    165
چکیده: 

هدف از این مطالعه بررسی رفتار مقاطع آسفالتی ترک خورده با استفاده از مقاطع آزمون خمش نیم دایره می باشد. بدین منظور جهت انطباق شرایط آزمایش با شرایط واقعی، از بارگذاری نیم سینوسی تکرار شونده دارای دو مدت بارگذاری متفاوت و دوره استراحت با نسبت یک در دمای ثابت 20 درجه سانتی گراد استفاده گردید. نمونه های آسفالتی مورد استفاده در این آزمایش در دو دانه بندی متفاوت با حداکثر اندازه اسمی سنگدانه 5/12 و 25 میلیمتر می باشند. جهت انجام بررسی ها میزان تغییرمکان قائم و بازشدگی ترک در هر سیکل بارگذاری ثبت و در دو مرحله بارگذاری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که در هر دو مرحله بارگذاری، تاثیر حداکثر قطر سنگدانه ها بر تغییرمکان قائم و بازشدگی ترک وابسته به مدت زمان بارگذاری (سرعت بار عبوری) می باشد. در مدت بارگذاری کوتاه تر و مرحله اول بارگذاری، مخلوط با سنگدانه به قطر کوچکتر و در مرحله دوم بارگذاری مخلوط با قطر سنگدانه بزرگتر مقاومت بهتری از خود در برابر تغییر مکان قایم نمایش دادند. همچنین در هر دو مرحله بارگذاری، گسترش ترک سریع تر از تغییرمکان قائم می باشدکه می تواند بیانگر رشد سریعتر ترک خوردگی خستگی نسبت به شیارشدگی در مقاطع ترک خورده باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 434

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 165 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    161-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    385
  • دانلود: 

    234
چکیده: 

شرکت ها در فضای رقابتی محیط امروز، دائماً نیازمند ارائه پیشنهادهای جدید برای مشتریان می باشند و لذا یا باید مدل کسب و کار خود را به طور دائم تغییر دهند؛ و یا باید بپذیرند که اندک اندک سهم بازار خود را به رقبای دیگر واگذار نمایند. در این خصوص شرکتهای ریلی باری نیز از این موضوع مستثنی نبوده و لازم است تا مدل کسب و کار خود را با روشهای نوین ارتقاء دهند. از آنجا که سند چشم انداز کشور، تحقق جابجایی بار تا 91 میلیون تن را در افق 1404 برای بخش باری ترسیم کرده است، لذا برای دستیابی به این مهم لازم است که مدل کسب و کار دائماً مورد بازنگری قرار گیرد. برای این کار، لازم است تا ابعاد و مولفه های مدل کسب و کار کاملاً شناسایی گردند که به این مهم در این مقاله پرداخته شده است. هدف این مقاله، استخراج ابعاد و مولفه های مدل کسب و کار شرکتهای ریلی باری و تعیین نحوه تعامل بین ابعاد است. به این منظور، پس از بررسی ادبیات، 9مصاحبه عمومی و 7 مصاحبه خاص با خبرگان ریلی صورت گرفت. سپس با روش تحلیل محتوی، کدگذاری باز و محوری صورت گرفت و 122 مولفه برای مدل کسب و کار بخش ریلی باری استخراج گردید. به جای انجام کدگذاری گزینشی، با بررسی ادبیات، ابعاد مختلف کسب و کار استخراج و با در نظر گرفتن مولفه های بدست آمده در تحقیق، 10 بُعد جهت پوشش دادن کلیه مولفه ها انتخاب گردید. با توجه به بالا بودن تعداد مولفه ها، دو مرحله دلفی توسط 7 نفر متخصص داخلی و خارجی انجام و با نظر خبرگان، مولفه های نهایی حاصل گردید. CVI و CVR پرسشنامه با استفاده از 8 نفر خبره دیگر محاسبه شده و مولفه ها بازهم تقلیل یافت. سپس با استفاده از نظر 6 نفر دیگر از متخصصین حوزه ریلی باری و با استفاده از روش مدلسازی تفسیری ساختاری، مدل تعاملی بین ابعاد مختلف مدل به دست آمد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 385

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 234 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    177-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    339
  • دانلود: 

    115
چکیده: 

یکی از مباحث مهم مدیریت عملیات در زنجیره تامین، مساله مسیریابی-موجودی است که تلفیقی از مدیریت موجودی و برنامه ریزی حمل ونقل می باشد. با توجه به ادبیات موضوع، این مقاله یکی از ویژگی های کاربردی مسایل مسیریابی تحت عنوان «حمل در بازگشت» که مشتریان به دو گروه خط رفت (تحویل کالا) و خط برگشت (دریافت کالا) تقسیم بندی می شوند، را با مساله مسیریابی-موجودی چند-محصولی، چند-دوره ای، چند-وسیله ای ترکیب نموده و امکان کمبود و پس افت وجود ندارد. استراتژی مسیریابی از نوع ارسال در طی مسیر است. مساله از نوع چند جمله ای نامعین سخت (NP-hard) می باشد و زمان حل آن توسط روش های دقیق با بزرگتر شدن ابعاد مساله به صورت نمایی افزایش می یابد. لذا در این مقاله پس از آشنایی با پیشینه تحقیق، یک مدل ریاضی جدید مبتنی بر برنامه ریزی عددصحیح مختلط ارایه و در ادامه یک الگوریتم فراابتکاری ژنتیک کارا برای حل آن پیشنهاد شده و در پایان به تحلیل نتایج عددی حاصل از این الگوریتم برای مسایل آزمون پرداخته می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 339

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 115 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    195-214
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    372
  • دانلود: 

    99
چکیده: 

شرایط ترافیکی امروز به ویژه در کلان شهرها، گسترش حمل ونقل همگانی را بهترین راهکار تلقی می کند و باید مردم را به استفاده از آن ترغیب نمود. این مهم نیازمند کاهش زمان سفر توسط حمل و نقل همگانی نسبت به زمان سفر توسط وسایل نقلیه شخصی می باشد. حمل و نقل ریلی یکی از شیوه های مهم حمل ونقل همگانی درون شهری می باشد که بخش مهمی از زمان سفر را تشکیل می دهد. طرح پرش-توقف یکی از طرح های سرعت بخشی به سیستم های قطار شهری می باشد که پس از بررسی و در صورت به صرفه بودن با کمترین هزینه ی زیرساختی قابلیت اجرایی خواهد داشت. بدین صورت که قطارهای حاضر در خط مورد نظر به دو نوع A و B و ایستگاه ها نیز بر اساس حجم عبوری مسافرین به سه نوع A، B و AB تقسیم می شوند. هر نوع قطار علاوه بر توقف در ایستگاه های هم نام خود، در ایستگاه های AB نیز توقف خواهد داشت و از روی سایر ایستگاه ها پرش خواهد نمود. در این پژوهش سعی شده است شیوه ی اجرایی طرح پرش-توقف به نحوی تعیین شود تا زمان سفر بهینه گردد. لذا برنامه ای نوشته و ارائه شده است تا در خطوط مترو پس از ورود اطلاعات مربوطه، بهترین شیوه ی اجرایی این طرح پیشنهاد شود. هم چنین مطالعه موردی در خط2متروی تهران انجام گرفته و در نهایت بهترین شیوه ی اجرای این طرح پیشنهاد شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 372

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 99 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    215-239
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1007
  • دانلود: 

    360
چکیده: 

انتشار آلودگی وسایل نقلیه عمدتاً به مقدار سوخت مصرفی، نوع سوخت و مسافت پیموده شده بستگی دارد. استفاده از منابع انرژی جایگزین یکی از راه های مقابله با گازهای گلخانه ای و آلودگی های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت است. کمبود زیر ساخت هایی نظیر جایگاه های سوخت گیری، یکی از موانع اصلی پذیرش وسایل نقلیه با سوخت جایگزین است. در این مطالعه به عنوان یک رویکرد عملی در دوره گذر، مدلی برای گسترش مساله مسیریابی به وسایل نقلیه سبز معرفی می کنیم. این یک مساله NP – سخت است. بنابراین، حل نمونه های با اندازه واقعی در یک زمان مناسب به سختی امکان پذیر است. برای حل نمونه های بزرگ، روشی مبتنی بر الگوریتم تجزیه بندرز معرفی و آن را به کمک برش های معتبر بهبود می دهیم. اجرای الگوریتم پیشنهادی روی مسائل تصادفی نتایج قابل قبولی را در زمان مناسب ارائه می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1007

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 360 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    241-256
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    613
  • دانلود: 

    130
چکیده: 

سفرهای تحصیلی دانش آموزان در مقایسه با سفرهای کاری از مطالعات کمتر توسعه یافته حمل ونقلی است. بیشتر مطالعات سفرهای تحصیلی به شناسایی عوامل اقتصادی-اجتماعی و محیطی موثر بر شیوه های سفر تحصیلی پرداخته اند. پژوهش اندکی در زمینه انتخاب وسیله سفرهای تحصیلی کودکان با تمرکز بر متغیرهای پنهان و به خصوص سرویس مدرسه مشاهده می شود. هدف از این مطالعه شناسایی و بررسی عوامل پنهان روانشناختی در کنار سایر متغیرهای آشکار موثر بر تمایل والدین به سرویس مدرسه در سفر تحصیلی کودکان است. داده های این پژوهش حاصل از پرسشگری والدین دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی در سال 1393 در 28 مدرسه دخترانه و پسرانه (دولتی و غیردولتی) در نواحی هفت گانه آموزش و پرورش شهر مشهد است. مدل سازی معادله ساختاری برای انتخاب شیوه ی سرویس مدرسه با 625 داده ی پرسشنامه و با استفاده از نرم افزارAMOS، نتیجه می دهد، نگرانی درک شده والدین نسبت به شیوه ی سرویس مدرسه در سفر تحصیلی، اثر منفی و نگرانی درک شده والدین نسبت به شیوه ی پیاده روی اثر مثبت در تمایل آنان در انتخاب سرویس مدرسه دارد. شدت حادثه و احتمال تصادف درک شده از شیوه ها، نگرش والدین نسبت به فرهنگ، ایمنی ترافیک، صلاحیت کودک و عوامل محیطی و ترافیکی در انتخاب شیوه ی سرویس سفر دانش آموزان از سوی والدین موثر شناخته شده اند. امید است، نتایج این نوع مطالعات در برنامه ریزی هرچه بهتر سفرهای تحصیلی به مدیران و برنامه ریزان شهری یاری رساند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 613

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 130 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    257-277
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    453
  • دانلود: 

    185
چکیده: 

در این تحقیق خرابی های روسازی و عوامل موثر در تعداد تصادفات بررسی شد. پارامترهایی نظیر، عرض باند، متوسط ترافیک روزانه، شاخص ناهمواری و خرابیهای روسازی، طول قطعه و سرعت وسائل نقلیه در 19 محور اصلی بین شهری در استان تهران بررسی و با استفاده از نرم افزار SPSS ارزیابی شد. همچنین بعنوان هدف دیگر این تحقیق، رابطه فوق پس از اجرای عملیات نگهداری مجددا مورد ارزیابی قرارگرفت. نتایج نشان داد که ضمن ارائه یک مدل رگرسیون جدید، میزان تصادفات به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. بر اساس این نتایج، خرابی های روسازی و از بین آن ها شاخص IRI به میزان بالایی بر روی تصادفات موثر بوده و تاثیر عملیات نگهداری بر روی تصادفات به گونه ای بود که توانست در کل شبکه 60 درصد کاهش ایجاد نماید. تحقیق کلان حاضر، کل راه های استان تهران را بررسی کرده و نتایج مدیریتی مناسبی را در پی خواهد داشت. همچنین چند رابطه با در نظرگیری پارامترهای فوق برای قبل وبعد از عملیات نگهداری ارائه شد و با یکدیگر مقایسه گردید. خرابی های روسازی به میزان بالایی بر روی تصادفات ناشی از عامل روسازی موثر بوده و میزان کاهش ایجاد شده نیز برای تصادفات مربوط به روسازی است. دو روش تحلیل رگرسیونی و لگاریتمی برای تطابق متغیرها با توزیع در مدل های موجود ارائه شد. میزان تصادفات بعد از عملیات نگهداری برای روش تحلیل رگرسیونی و لگاریتمی، به ترتیب به حدود 0. 40 و 0. 52 برابر حالت قبل از عملیات نگهداری رسیده است و این بیانگر کاهش 60 و 50 درصدی در تصادفات ناشی از خرابی های روسازی ها است. با مقایسه نتایج، هر دو نوع رویکرد آماری توانایی پیش بینی تصادفات پس از انجام عملیات نگهداری را با وجود داده ها داشته و روش تحلیل رگرسیونی نتایج بهتری به میزان ده درصد کاهش تصادفات را نشان داده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 453

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 185 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    279-296
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1779
  • دانلود: 

    247
کلیدواژه: 
چکیده: 

دانه بندی مصالح سنگی در واقع استخوان بندی و ساختار اصلی مخلوط آسفالتی را تشکیل می دهد و از مهمترین عوامل ایجاد مقاومت در برابر خرابی روسازی است. مصالح سنگی درصد زیادی از یک مخلوط آسفالت داغ را تشکیل می دهد. در نتیجه خصوصیات مصالح سنگی مخلوط، تاثیر بسزایی بر خصوصیات مخلوط تهیه شده از آن می گذارد. مطالعه ضر با عنوان، تحلیل فنی استفاده از انواع دانه بندی نوع پیوسته، باز، متخلخل مصالح سنگی در رویه های آسفالتی داغ، یکی از اولین مطالعاتی است که در آن سه نوع دانه-بندی باز، پیوسته و متخلخل در ساخت بتن آسفالتی، با هم مقایسه میگردند. هدفی که در این تحقیق مد نظر است، ارتقا عمر و عملکرد آسفالت در کشور و خصوصا در استان بوشهر با استفاده از دانه بندی های رایج در ایران و تعیین دانه بندی مناسب در اختلاط بتن آسفالتی مورد استفاده در شبکه جاده ای استان بوشهر می باشد. برای به دست آوردن قیر بهینه، آزمایش مارشال بر روی 108 نمونه مخلوط مصالح سنگی با تعداد 6 درصد مختلف قیر انجام شد. در نتیجه با توجه به نمودارهای مارشال، استحکام مارشال مخلوط های تهیه شده با قیر بهینه در دانه بندی شماره 2 نوع متخلخل بیشتر از سایر دانه بندی ها و روانی مارشال دانه بندی نوع 5 پیوسته کمتر از سایر دانه بندی ها بود. همچنین بیشترین سختی مارشال مربوط به مخلوط های دانه بندی شماره 1 نوع متخلخل و کمترین آن مربوط به دانه بندی شماره 5 نوع باز می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1779

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 247 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    297-305
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    461
  • دانلود: 

    91
چکیده: 

در ادبیات مالی، نوسان پذیری قیمت یا هر متغیر را شاخصی از ریسک آن متغیر دانسته و معمولا آنرا با استفاده از انحراف معیار یا واریانس محاسبه می کنند. بر همین اساس، هدف از انجام این مقاله بررسی ساختار نوسانات شاخص های نرخ کرایه کشتی های فله بر خشک و تانکر است. به منظور تحلیل ساختار نوسانات کرایه حمل از شاخص هایBCTI، BDTIوBDI، و نیز، یک الگوی کامل واریانس ناهمسانی مشروط خود همبستگی استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که نوسانات فراوانی در هر سه بازار نرخ کرایه حمل وجود داشته است. همچنین نتایج دوام پایننتر حافظه یک شوک در شاخص BDIرا نشان میدهد که در دوران نوسان قیمتها، ریسک این بازار بسیار کمتر از ریسک کرایه حمل دو بازار دیگر خواهد بود. بر این اساس و با توجه به نظر مارکوییتز، سرمایه گذارانی که قصد خرید سهام شرکتهای حمل کننده فله خشک و یا نفت را دارند، در صورتی که قصد نگهداری بلندمدت سهام داشته و به صورت استراتژیک در بازار سهام فعالیت می کنند، خرید سهام شرکتهای حمل کننده فله خشک ریسک کمتری را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 461

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 91 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button