مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,034
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,477
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثرات کاربری زمین و توسعه شهری بر حمل و نقل سریع همگانی

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 256

چکیده

 سامانه های حمل و نقل سریع همگانی به عنوان یکی از روش های جابه جایی سریع و انبوه مسافر به مجموعه ای از وسایل حمل و نقل در کریدورهای ویژه اطلاق می گردد که مسافران را از مبادی مشخص به مقاصد معینی در حداقل زمان و با امنیت کافی جابه جا می نماید و غالبا از فن آوری های سطح بالا و عموما از ریل استفاده می کند. نقش و اثر این سامانه ها در شهرسازی و جهت دهی به توسعه سکونتگاه ها به این دلیل با اهمیت است که این سامانه ها غالبا محدودیت های سایر روش های جابه جایی مسافر را نداشته و فاصله زمانی مکان های اصلی شهر همچون مراکز تجاری یا اداری مرکزی را با نواحی مسکونی عمده به حداقل می رسانند و این عامل تاثیرات متقابلی را بر تقاضای حمل و نقل از یک سو و جهت دهی به توسعه شهری از سوی دیگر می گذارد. تاثیرات کاربری زمین بر افزایش تقاضای حمل و نقل به عنوان هدف این مطالعه در پی یافتن اصول پایداری در طراحی شهری است.در این مقاله که به عنوان بخشی از تحقیقی تحت عنوان بررسی اثرات متقابل حمل و نقل سریع همگانی بر ساختار کالبدی شهر انجام گرفته است, صرفا به بررسی اثرات کاربری های مختلف و نقش طراحی شهری در کاهش یا افزایش تقاضای حمل و نقل پرداخته شده و سه عامل مهم و تاثیرگذار بر تقاضای حمل و نقل, شامل سازمان فضایی, منطقه بندی تراکمی و طراحی شهری و اثرات آن بر تقاضای حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اقدس وطن خواه، محسن، و قریب، فریدون. (1388). بررسی اثرات کاربری زمین و توسعه شهری بر حمل و نقل سریع همگانی. علوم و تکنولوژی محیط زیست، 11(3 (مسلسل 42))، 249-256. SID. https://sid.ir/paper/87238/fa

    Vancouver: کپی

    اقدس وطن خواه محسن، قریب فریدون. بررسی اثرات کاربری زمین و توسعه شهری بر حمل و نقل سریع همگانی. علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1388؛11(3 (مسلسل 42)):249-256. Available from: https://sid.ir/paper/87238/fa

    IEEE: کپی

    محسن اقدس وطن خواه، و فریدون قریب، “بررسی اثرات کاربری زمین و توسعه شهری بر حمل و نقل سریع همگانی،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 11، no. 3 (مسلسل 42)، pp. 249–256، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button