مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,005
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه مدیران آموزشی دو دانشگاه تخصصی کشاورزی و پزشکی در استان گلستان درباره تاثیر آگاهی از مفاهیم مدیریت بر نحوه عملکرد مدیران

نویسندگان

کلاگری شهره | عباسی عبداله | مدانلو معصومه (مهناز) | بهنام پور ناصر | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 158 | صفحه پایان 164

چکیده

 با آگاهی از مفاهیم مدیریت, نحوه عملکرد مدیران آموزشی دانشگاه ها اثربخش و موثر و کارآمد خواهد بود, پژوهش حاضر با هدف تعیین دیدگاه های مدیران آموزشی دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی و علوم پزشکی گرگان درباره تاثیر آگاهی از مفاهیم مدیریت بر نحوه عملکرد مدیران بر روی 50 نفر از مدیران آموزشی در سال 1385 انجام شد. ابتدا اطلاعات توسط پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش دموگرافیک و مفاهیم مدیریت جمع آوری گردید و سپس داده ها توسط نرم افزار SPSS و آزمون آماری مناسب من ویتنی و با استفاده از مدل رگرسیون خطی دو متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که 45.4 درصد از مدیران آگاهی از مفهوم برنامه ریزی را در عملکرد مدیریتی کاملا موثر می دانستند در حالی که 54.4 درصد آنان معتقد بودند که آگاهی از کلیات مدیریت در عملکرد مدیران نسبتا موثر است. همچنین یافته ها حاکی از آن بود که دیدگاه مدیران آموزشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی درباره تاثیر آگاهی از مفاهیم مدیریت بر نحوه عملکرد مدیران در مقایسه با دانشگاه علوم پزشکی از رتبه بالاتری برخوردار بود (19.43 در برابر 17.20) و تفاوت موجود از نظر آماری معنی دار نبود. همچنین تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین دیدگاه مدیران درباره اثربخشی آگاهی بر عملکرد مدیریتی آنان و متغیرهای سن و جنس ارتباط آماری معنی داری برقرار بود (P<0.05). شناسایی دیدگاه مدیران آموزشی در دو دانشگاه نشان داد که تاثیر آگاهی از مفاهیم و دانش مدیریتی در درک و عملکرد مدیران از اهمیت خاص برخوردار بوده و می تواند موجب ارتقا فرآیند صحیح مدیریت در نظام آموزشی دانشگاه ها گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلاگری، شهره، عباسی، عبداله، مدانلو، معصومه (مهناز)، و بهنام پور، ناصر. (1386). مقایسه دیدگاه مدیران آموزشی دو دانشگاه تخصصی کشاورزی و پزشکی در استان گلستان درباره تاثیر آگاهی از مفاهیم مدیریت بر نحوه عملکرد مدیران. علوم کشاورزی و منابع طبیعی، 14(5 (ویژه نامه زراعت و اصلاح نباتات))، 158-164. SID. https://sid.ir/paper/8885/fa

    Vancouver: کپی

    کلاگری شهره، عباسی عبداله، مدانلو معصومه (مهناز)، بهنام پور ناصر. مقایسه دیدگاه مدیران آموزشی دو دانشگاه تخصصی کشاورزی و پزشکی در استان گلستان درباره تاثیر آگاهی از مفاهیم مدیریت بر نحوه عملکرد مدیران. علوم کشاورزی و منابع طبیعی[Internet]. 1386؛14(5 (ویژه نامه زراعت و اصلاح نباتات)):158-164. Available from: https://sid.ir/paper/8885/fa

    IEEE: کپی

    شهره کلاگری، عبداله عباسی، معصومه (مهناز) مدانلو، و ناصر بهنام پور، “مقایسه دیدگاه مدیران آموزشی دو دانشگاه تخصصی کشاورزی و پزشکی در استان گلستان درباره تاثیر آگاهی از مفاهیم مدیریت بر نحوه عملکرد مدیران،” علوم کشاورزی و منابع طبیعی، vol. 14، no. 5 (ویژه نامه زراعت و اصلاح نباتات)، pp. 158–164، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8885/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا