مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,043
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش فضای آموزشی در عملکرد و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مدارس هوشمند و سنتی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی نقش فضای آموزشی در عملکرد تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مدارس هوشمند و سنتی در دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی شهر سقز می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی_همبستگی می باشد و جامعه مورد مطالعه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مدارس عادی و مدارس هوشمند شهر سقز در سال تحصیلی 99-1398 بوده است. جامعه آماری شامل 800 نفر دانش آموز می باشد که بر اساس شیوه تقسیم بندی حجم نمونه آماری مطابق جدول کرجسی و مورگان, 195 نفر برای مدارس سنتی و 65 نفر برای مدارس هوشمند و به شیوه روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعیین شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999) شامل 48 سؤال و 5 مقیاس خودکارآمدی, تأثیرات هیجانی, برنامه ریزی, فقدان کنترل پیامد و انگیزش می باشد و پرسشنامه سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده (1391) شامل 9 سؤال استفاده شد که روایی آنها با استفاده از روایی محتوایی و سازه و پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. تجزیه وتحلیل داده ها با آزمون های آماری تی مستقل و واریانس چند متغیره با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. یافته های تحقیق بیان کردند که بین فضای آموزشی با سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مدارس هوشمند نسبت به مدارس سنتی شهرستان سقز, تفاوت معنی داری وجود دارد. همچنین این یافته برای معادله فضای آموزشی و عملکرد تحصیلی نیز تکرار شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی مرادی، فرهاد، محبوبی، طاهر، و کریمی، سیدبهاالدین. (1399). نقش فضای آموزشی در عملکرد و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مدارس هوشمند و سنتی. کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی. SID. https://sid.ir/paper/899847/fa

    Vancouver: کپی

    علی مرادی فرهاد، محبوبی طاهر، کریمی سیدبهاالدین. نقش فضای آموزشی در عملکرد و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مدارس هوشمند و سنتی. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899847/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد علی مرادی، طاهر محبوبی، و سیدبهاالدین کریمی، “نقش فضای آموزشی در عملکرد و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مدارس هوشمند و سنتی،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button