مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر نحوه آرایش چرخ های وسایل نقلیه سنگین در پدیده شیارشدگی با استفاده از شبیه سازی در نرم افزار آباکوس

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 خرابی یک فاکتور مهم در طراحی روسازی می باشد که عدم شناخت کافی از عوامل ایجاد آن می تواند به گسترش خرابی ها, شکست و حتی اضمحلال کامل روسازی منجر شود. وسایل نقلیه مختلف, سطوح خرابی متفاوتی را روی روسازی ایجاد می کنند که البته این خرابی ها بسته به تعداد و شکل محورهای بارگذاری, نوع سیستم تعلیق, نوع لاستیک و میزان فشار باد داخل لاستیک ها, متفاوت اند. در این مقاله قصد بر آن است تا میزان آسیب وارده به لایه های روسازی آسفالت که در اثر عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین ایجاد می شود را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم. پس از شناسایی مخرب ترین وسایل نقلیه با استفاده از فرآیند شبیه سازی با استفاده از روش المان محدود بهره گرفته شده است. ابتدا با شبیه سازی فرآیند آسیب برای یک نمونه با مدل سه بعدی مشخص با هدف کاهش میزان خرابی به کمترین مقدار ممکن, نسبت به اصلاح موقعیت و آرایش محورها در کامیون های چهار محوره 12 چرخ, پنج محوره 14 چرخ و پنج محوره 18 چرخ پرداخته شده است. نتایج شبیه سازی حاکی از آن بوده است که مقدار ماکزیمم کرنش کششی در لایه آسفالت در سیکل های بارگذاری در طرح های اصلاح شده از کامیون های چهار و پنج محوره به طور محسوسی در مقایسه با طرح اولیه کاهش داشته است. به طوری که در طرح های اصلاح شده, نرخ رشد کرنش کششی در لایه آسفالت نسبت به طرح اولیه, در کامیون چهار محوره به میزان 73/6 درصد, در کامیون پنج محوره چهارده چرخ به میزان 26/9 درصد و در کامیون پنج محوره هجده چرخ به میزان 22/11 درصد کاهش داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدآبادی، حمیدرضا، و صفا، ابراهیم. (1399). بررسی تاثیر نحوه آرایش چرخ های وسایل نقلیه سنگین در پدیده شیارشدگی با استفاده از شبیه سازی در نرم افزار آباکوس. کنفرانس ملی عمران، معماری و فناوری اطلاعات در زندگی شهری. SID. https://sid.ir/paper/900221/fa

    Vancouver: کپی

    احمدآبادی حمیدرضا، صفا ابراهیم. بررسی تاثیر نحوه آرایش چرخ های وسایل نقلیه سنگین در پدیده شیارشدگی با استفاده از شبیه سازی در نرم افزار آباکوس. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900221/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا احمدآبادی، و ابراهیم صفا، “بررسی تاثیر نحوه آرایش چرخ های وسایل نقلیه سنگین در پدیده شیارشدگی با استفاده از شبیه سازی در نرم افزار آباکوس،” presented at the کنفرانس ملی عمران، معماری و فناوری اطلاعات در زندگی شهری. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900221/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button